فیس بوک از سال 2016 در جریان تخلفات کمبریج آنالیتیکا بود

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، اطلاعاتی که روزنامه گاردین در این زمینه دریافت نموده، نشان می دهد مارک اندرسین، یکی از اعضای هیئت مدیره فیس بوک در تابستان سال 2016 با کریستوفر ویلی که بعدها تخلفات کمبریج آنالیتیکا را افشا کرد، دیدار داشته است.

فیس بوک از سال 2016 در جریان تخلفات کمبریج آنالیتیکا بود

کریستوفر ویلی که اصالتاً کانادایی است در آن موقع برای کمبریج آنالیتیکا کار می کرد و در سال 2018 اسنادی را فاش کرد که نشان می داد این شرکت انگلیسی با استفاده بدون اجازه از داده های خصوصی کاربران فیس بوک در کوشش بود تا از احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا آگاه گردد.

هدف از جلسه دو طرف در سال 2016 آنالیز این موضوع بود که کمبریج آنالیتیکا چگونه از داده های خصوصی کاربران استفاده می نماید و فیس بوک چگونه می تواند این مشکل را رفع کند. جلسه یادشده در دفتر اندرسین برگزار گردید و ظاهراً در آن اطلاعاتی در خصوص تماس های کمبریج آنالیتیکا با بعضی نهادهای روسی نیز رد و بدل شده است.

تماس های دو طرف در این زمینه باز هم ادامه یافته تا آنکه موضوع در ماه مارس سال 2018 به طور عمومی افشا شد. اما فیس بوک تا قبل از آن علیرغم اطلاع از تخلفات کمبریج انالیتیکا هیچ اقدام خاصی برای مقابله با آن به عمل نیاورده است. اندریسن مطالب روزنامه گاردین را تکذیب نموده و تعیین نیست آیا زاکربرگ نیز از این موضوعات آگاه بوده است یا خیر.

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12901

به "فیس بوک از سال 2016 در جریان تخلفات کمبریج آنالیتیکا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک از سال 2016 در جریان تخلفات کمبریج آنالیتیکا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید