قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق

به گزارش شیوا مارکت، یک منبع در گروه بحران ویژه مقابله با کرونا که وابسته به دولت بغداد است امروز (یکشنبه) گزارش داد، مقامات عراقی قصد دارند منع آمد و شد فراگیر 10 روزه را در این کشور اجرا نمایند.

قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق

به گزارش ایسنا، این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت، کمیته عالی بهداشت و سلامت در نشست آینده خود مقرر می نماید که مقررات منع آمد و شد را در تمامی استان ها به مدت 10 روز از عصر پنج شنبه جاری مصادف با 21 مه تا اول ژوئیه اعمال کند.

این منبع اضافه کرد، تعدادی از مناطق بغداد و بصره طی مدت اجرای مقررات منع آمد و شد، قرنطینه خواهند شد مضاف بر آن در پی ثبت موارد رو به رشد ابتلا به کرونا آنالیز میدانی برای شناسایی مبتلایان جدید در آن مناطق اجرا خواهد شد.

عراق از ماه مارس تدابیر قرنطینه از جمله منع آمد و شد، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، اماکن عمومی نظیر پارک ها و رستوران ها و مساجد را اجرا و پروازها را متوقف نموده بود.

مقامات عراق محدودیت های منع آمد و شد را از 21 آوریل کاهش داده و به شهروندان اجازه دادند در ساعات روز رفت و آمد داشته باشند. این محدودیت ها با لحاظ کردن شروطی نظیر استفاده از ماسک و منع تجمعات اجرا شد.

عراق در روزهای گذشته شاهد افزایش قابل ملاحظه موارد ابتلا بوده و این مساله نگرانی مقامات را از بابت شیوع گسترده ویروس برانگیخته است.

عصر شنبه وزارت بهداشت عراق از ثبت چهار مورد فوت به دلیل کرونا و ابتلای 67 مورد جدید طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد که به این ترتیب در این کشور تعداد مرگ و میرها به 121 مورد و ابتلاها به 3260 تن رسید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مرداد 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20240

به "قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید