قید پاداش المپیک ریو را زدم، قولی برای سهمیه المپیک توکیو نمی دهم

به گزارش شیوا مارکت، زهرا نعمتی در تبادل نظر با خبرنگاران با یادآوری اینکه رقابت های جهانی تیر و کمان آلمان (خردادماه 99) آخرین میدان گزینشی برای توزیع سهمیه های المپیکی تیروکمان است، گفت: در هر دو بخش انفرادی و تیمی این رقابت ها سه سهمیه المپیک توزیع می گردد. با توجه به شرایطی که خودم و هم تیمی هایم داریم، امید زیادی دارم که بتوانیم در بخش تیمی کسب سهمیه کنیم.

قید پاداش المپیک ریو را زدم، قولی برای سهمیه المپیک توکیو نمی دهم

وی تاکید نمود: در صورت کسب سهمیه در بخش تیمی، سه نفر از کمانداران اعزامی به توکیو می توانند در بخش انفرادی المپیک هم رقابت خواهند داشت. همین مسئله انگیزه ها را نسبت به کسب سهمیه در این بخش بیشتر می نماید تا اینگونه با یک تیر، دو نشان بزنیم.

کماندار ریکرو ایران که در المپیک 2016 ریو هم حضور داشت در خصوص شرایط آمادگی خود و اینکه چه برنامه های آماده سازی پیش رو دارد نیز گفت: فعلا که آماده هستم اما تا زمان مسابقات چند ماه باقی مانده است. فرصت خوبی داریم تا با برنامه های آماده سازی به آمادگی بهتر و بیشتر دست یابیم. البته هنوز از برنامه های مورد نظر فدراسیون و کادر فنی و اینکه قرار است طی این مدت زمان چه اردوهایی داشته باشیم و در چه رویدادهایی به عنوان تدارکات شرکت کنیم، بی اطلاعم.

وی ادامه داد: قاعدتا برنامه هایی اجرا خواهد شد تا به واسطه آن به آمادگی بهتری برسیم اما فعلا که اردویی نداریم. من هم شخصا تمریناتم را دنبال می کنم اما به محض شروع اردوها به دیگر اردونشینان ملحق می شوم تا بتوانم تمرینات تیمی منظمی برای انتخابی المپیک داشته باشم.

نعمتی که در یک مقطع چندماهه پیگیر تمرینات شخصی خود در جزیره کیش بود، در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه شخصی مجددی برای آماده سازی بهتر خود دارد؟ گفت: هنوز تعیین نیست، منتظر هستم تا برنامه های آماده سازی تیم ملی تعیین گردد سپس در این مورد تصمیم نهایی ام را بگیرم. اما احتمال اینکه خارج از اردوی تیم ملی برای خود برنامه هایی داشته باشم، بعید نیست.

پاراکماندار ایران که برای حضور در پارالمپیک 2020 توکیو کسب سهمیه نموده است همچنین در خصوص چگونگی پیگیری تمریناتش در این بخش توضیح داد: قاعدتا در این زمینه باید نشستی میان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تیروکمان برگزار گردد تا میان مربیان تیم تیروکمان و پاراتیروکمان هم در جهت چگونگی ارائه برنامه های آماده سازی، هماهنگی لازم صورت بگیرد. رئیس فدراسیون تیروکمان (غلامرضا شعبانی بهار) که تا به امروز حمایت لازم را داشته و شرایط موردنظرمان را هم فراهم نموده اند. امیدوارم این حمایت ها همچنان ادامه داشته باشد.

ملی پوش تیروکمان ایران در بخشی از این تبادل نظر گفت: تجربه حضور در المپیک ریو را داشته ام و می دانم که این بازی ها چه رویداد بزرگی است. تلاشم این است که بتوانم برای المپیک توکیو هم کسب سهمیه کنم. از این حیث امیدوارم که نتیجه بگیرم اما مثل همواره قولی نمی دهم.

زهرا نعمتی همچنین حضورش در رقابت های اخیر انتخابی المپیک که به میزبانی تایلند برگزار گردید و نتوانست از آن کسب سهمیه کند را یادآور شد و به خبرنگاران گفت: اگر انتظار این بوده که زهرا نعمتی از این رقابت ها حتما کسب سهمیه کند، انتظار اشتباهی بوده چراکه ورزش قابل پیش بینی نیست به خصوص در رشته ای مانند تیروکمان که شرایط جوی روز مسابقه هم در نتیجه گیری تاثیرگذار است.

وی توضیح داد: در مرحله اول این رقابت ها با قرعه سنگینی روبرو شدم، با حریف هندی رقابت تنگاتنگی داشتم و در نهایت با یک اختلاف امتیاز باختم. در کل مسابقاتی که در سطح آسیا برگزار می گردد سخت تر از حتی مسابقات جهانی است چراکه رقیبان اصلی ما آسیایی هستند. به نظرم مسابقات انتخابی تایلند حتی از انتخابی المپیک ریو هم سخت تر بود چراکه تا پیش از این مسابقات فقط چین، کره جنوبی و چین تایپه سهمیه داشتند. همین مسئله رقابت میان دیگر کشورهای شرکت کننده را سنگین تر نموده بود.

پاداشی که فدراسیون تیروکمان در زمان ریاست محمدعلی شجاعی وعده پرداخت آن را به زهرا نعمتی و بابت حضورش در المپیک ریو داده بود دیگر موضوع مطرح بود که این کماندار در واکنش به آن گفت: این وعده ای بود که هرگز به نتیجه نرسید. رئیس وقت فدراسیون قولی برای پرداخت پاداش به من که برای نخستین بار به عنوان یک پارالمپیکی صاحب سهمیه المپیک شده بودم، داده بود اما به قولش عمل نکرد. من هم قید آن را زدم. البته که ریاست فعلی فدراسیون و همچنین کمیته ملی المپیک به نوبه خود این خلف وعده را جبران کردند اما پاداشی که وعده آن را گرفته بودم محقق نشد.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14691

به "قید پاداش المپیک ریو را زدم، قولی برای سهمیه المپیک توکیو نمی دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قید پاداش المپیک ریو را زدم، قولی برای سهمیه المپیک توکیو نمی دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید