قیمت واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها اعلام شد

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه ها اطلاع داد و قیمت آن را نیز اعلام نمود.

قیمت واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، دکتر حسین شمالی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره شرایط توزیع واکسن آنفلوآنزا با توجه به در پیش بودن فصل سرما گفت: به طور معمول مصرف سالانه کشور بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته می گردد. سال جاری نیز از 2.5 میلیون، حدود یک میلیون و 500 هزار واکسن خارجی و وارداتی است و حدود یک میلیون دوز نیز واکسن آنفلوآنزا از محل فراوری داخلی تامین می گردد.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای فراوری داخلی تامین و از روز شنبه 12 شهریور ماه 1401 در داروخانه ها توزیع شده است، اضافه نمود: فعلا 500 هزار دوز واکسن آنفلوآنزای فراوری داخلی به ما تحویل داده شده و در داروخانه ها توزیع شده است. در عین حال قرار است 300 هزار واکسن آنفلوآنزای فراوری داخلی نیز به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل داده گردد و 200 هزار دوز واکسن آنفلوآنزای فراوری داخلی دیگر هم قرار است در آینده به سازمان غذا و دارو جهت توزیع در داروخانه ها تحویل دهند. بنابراین مجموعا یک میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا از محل فراوری داخلی تامین می گردد.

بیشتر بخوانید:

  • واکسن های ایرانی آنفلوآنزا از امروز توزیع می شوند

شمالی درباره قیمت واکسن آنفلوآنزای فراوری داخلی برای مصرف کنندگان گفت: قیمت پخش واکسن آنفلوآنزای فراوری داخلی حدود 210 هزار تومان است و قیمت این واکسن برای مصرف کننده 213 هزار تومان معین شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29956

به "قیمت واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید