قیمت و نحوه توزیع ماسک و الکل دقیقا نظارت گردد، فعالیت نوروزی ادارات را محدود کنید

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/مرکزی استاندار استان مرکزی بر ضرورت نظارت دقیق بر قیمت و نحوه توزیع ماسک و الکل در تمام نقاط استان تاکید نمود.

قیمت و نحوه توزیع ماسک و الکل دقیقا نظارت گردد، فعالیت نوروزی ادارات را محدود کنید

سیدعلی آقازاده در جلسه مشترک قرارگاه پدافند زیستی استان با ستاد مدیریت بحران که به وسیله ویدئوکنفرانس با فرمانداران سراسر استان برگزار گردید، اظهار کرد: به دلیل بارندگی های روزهای نخست سال، جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان با ستاد مدیریت بحران به صورت مشترک برگزار می گردد تا تهمیدات لازم برای مقابله با کرونا و سیلاب احتمالی اتخاذ گردد.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بارش ها تا میزان 60 میلیمتر در دو روز آینده اظهار کرد: بر این اساس فرمانداران استان برای بارش تا 60 میلیمتر برنامه ریزی داشته باشند و برای اسکان چند ساعته و موقت مسافرین در ایام بارش نیز سازوکار لازم را اتخاذ نمایند.

استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر لزوم آماده باش در راستای مقابله با کرونا ویروس خواهان سرکشی مستمر فرمانداران از بیمارستان ها و مراکز درمانی شد و اظهار کرد: کاهش قابل توجه میزان ورودی و خروجی به استان در ایام نوروز نشانگر همراهی مردم و اقدامات انجام شده ستاد مقابله با کرونا در سطح استان است.

وی با اشاره به رفع شدن مشکل تامین الکل و ماسک در سطح استان گفت: براساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، واحدهای فراوری نماینده ماسک و الکل مستقر در هر استانی در وهله اول موظف به تامین احتیاج استان محل فعالیت خود هستند و مازاد آن را به می توانند به سایر نقاط کشور ارسال نمایند.

آقازاده با تاکید بر اینکه تنها واحد فراوری نماینده ماسک استان در شهرستان زرندیه قادر است روزانه 100 هزار عدد ماسک فراوری کند، اضافه نمود: این میزان ماسک فراوریی می تواند احتیاج استان را رفع کند.

وی با تاکید بر ضرورت دقت در توزیع ماسک در استان گفت: نظارت بر قیمت تمام شده و توزیع الکل، ماسک و دارو باید بصورت دقیق انجام گردد تا مفسده ای شکل نگیرد.

وی در مورد تعطیلی اصناف نیز گفت: مصوبه ستاد ملی درخصوص تعطیلی بازار و اصناف تا 15 فروردین ماه امسال همچنان پابرجاست و براساس احتیاجهای استان، پیشنهادات مورد احتیاج مطرح خواهد شد. همچنین استمهال در تسهیلات دریافتی اصناف از بانک ها و تطبیق با مصوبات ستاد ملی از جمله پیشنهادات جدیدی است که مطرح خواهد شد.

استاندار مرکزی توضیح داد: طبق مصوبه ستاد ملی و استانی تا 15 فروردین ماه امسال، اصناف غیرضروری صرف نظر از اینکه در چه مکانی فعالیت دارند، تعطیل هستند و هر کس که در اجرایی شدن این مصوبه مقاومت کند باید جهت قانونی و قضایی را طی کند.

وی گفت: امیدواریم با همراهی صاحبان صنوف و با یاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و آحاد مختلف مردم بتوانیم کرونا را در روزهای آینده شکست دهیم.

آقازاده همچنین گفت: ادارات استان نیز از پنجم تا 15 فروردین ماه به همان شیوه قبل از سال عمل نمایند و مدیران ادارات تعداد پرسنل را به حداقل ممکن برسانند تا سقف کاهش نیرو به 50 درصد ظرفیت نیروی انسانی برسد به شرط آنکه به وظایف قانونی ادارات لطمه ای وارد نگردد.

وی گفت: بنابراین حداقل کاهش نیرو 50 درصد باشد و فرمانداران نیز بر اجرای این مصوبه نظارت دقیق داشته باشند. همچنین در مورد ساعت کاری ادارات تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی 36 مورد جدید ابتلا به کووید19 در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 882 نفر رسیده است.

دکتر سیدمحمد جمالیان اضافه نمود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی 544 نفر از بیماران کووید19 در استان بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

وی گفت: از 36 مورد جدید به این ویروس در 24 ساعت گذشته، 15 مورد اراک، 11مورد ساوه و زرندیه، دلیجان5 مورد، محلات 2 مورد، آشتیان 2مورد و تفرش یک مورد بوده است.

همچنین مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز گفت: میزان بارش ها بطور میانگین در نقاط مختلف استان بین 30 تا 60 میلیمتر پیش بینی شده است که در بعضی نقاط تا 65 میلیمتر نیز خواهد رسید.

محمد کمالی اضافه نمود: تا صبح فردا شدت بارش ها افزایش یافته و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. براین اساس در گردنه ها و نقاط سردسیر باید تدابیر لازم اندیشیده گردد و سرمازدگی باغات نیز دور از انتظار نیست و فرایند کاهشی دما به منفی یک تا منفی پنج درجه خواهد رسید.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17620

به "قیمت و نحوه توزیع ماسک و الکل دقیقا نظارت گردد، فعالیت نوروزی ادارات را محدود کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت و نحوه توزیع ماسک و الکل دقیقا نظارت گردد، فعالیت نوروزی ادارات را محدود کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید