لوکیشن فیلم: مانیبال

به گزارش شیوا مارکت، فیلم سینمایی مانیبال (Moneyball) از معدود فیلم های ورزشی خوب تاریخ سینما است که البته داستان آن نیز بر اساس واقعیت نوشته شده است. امروز در قسمت هشتم از سری مقالات لوکیشن فیلم، محل فیلمبرداری این فیلم را به شما معرفی خواهیم کرد. با خبرنگاران در ادامه همراه باشید.

لوکیشن فیلم: مانیبال

درباره فیلم

تیم بیسبال اوکلند ایس (Oakland As) دچار بحران شده و به نظر می رسد در لیگ جاری بیسبال در آمریکا نمایش ناامیدکننده ای از خود نشان خواهد داد. بیلی بین (براد پیت) مدیر ورزشی این تیم است. تیم او در عین شایستگی و موفقیت هایی که در لیگ بیسبال به دست آورده بود، به دلیل مسائل مالی فراوان مجبور به فروش بازیکنان ستاره خود شد؛ به طوری که هیچ نشانی از گذشته درخشانش ندارد.

اما بیلی فکر تازه ای در سر پرورانده است، او قصد دارد تا به جای بازیکنان حرف هایی لیگ، جمعی از بازیکنان آماتور را به عضویت تیمش درآورد و با آنها در لیگ بیسبال شرکت کند. با انتشار این خبر، مربیان و مدیران اعلام می کنند بیلی بین دچار نوعی جنون شده و بهتر است که خود را به دکتر نشان دهد. هیچ کس نمی داند که هدف او از جذب این بازیکنان آماتور چیست، اما به زودی پی می بریم او با کمک فردی به نام پیتر براند (جوناه هیل) با ترسیم آمار و ارقام دقیق ریاضی و کاربرد آن در نوع بازی بازیکنان قصد دارد طوفانی در لیگ بپا کند و ...

عوامل فیلم

کارگردان فیلم بنت میلر است، فیلمنامه آن را نیز استیون زایلیان و آرون سورکین از روی یک کتاب به همین نام نوشته اند. بازیگران فیلم نیز شامل جونا هیل، فیلیپ سیمور و بردپیت است که در این فیلم بازی قابل تحسینی ارائه می دهد و نامزد دریافت اسکار در سال 2012 نیز می شود.

لوکیشن های فیلم

شهر کالور، کالیفرنیا (Culver City, California)

این شهر کوچک 30٬000 نفری که جزو شهرستان لس آنجلس محسوب می شود. شرکت سونی در سال 1922 استودیو بزرگ خود را در این شهر ساخت و از آن روز تا کنون این شهر لوکیشن فیلم های زیادی از جمله بت من، پرستار بچه، فرازمینی ها، مانیبال و ده ها فیلم دیگر بوده است.

شرکت سونی، شهر کالور
موقعیت شرکت سونی در شهر کالور، روی نقشه

در تاریخ جولای 2010 شرکت سونی پیکچرز کار فیلمبرداری مانیبال را آغاز کرد. بیشتر بخش های فیلم در زمین های بیسبال مختلف فیلمبرداری شده که آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

استادیوم اوکلند (Oakland Alameda Coliseum)

این استادیوم که استادیوم خانگی تیم اوکلند است در شهر اوکلند، استان کالیفرنیا آمریکا واقع و بیشتر لوکیشن های فیلم در آن واقع شده است. این مجموعه چند منظوره در سال 1966 افتتاح شده و علاوه بر بیسبال، مسابقات فوتبال کونکاکاف 2009 نیز در آن برگزار شده است. ظریفت آن چند بار ارتقاء یافته و خاتمه به 63000 نفر رسیده است. هزینه ساخت آن حدود 25 میلیون دلار بوده است.

موقعیت استادیوم تیم اوکلند روی نقشه

استادیوم Dodger Stadium

این استادیوم در سال 1962 در لس آنجلس با هزینه ای بالغ بر 23 میلیون دلار ساخته شده است. این استادیوم میزبان لیگ اصلی بیسیال آمریکا است. همچنین این استادیوم 85٬000 نفری افتخار میزبانی بازی های المپیک 1984 را داشته است.

موقعیت استادیوم روی نقشه

استادیوم Blair Field

این استادیوم که در لانگ بیچ کالیفرنیا واقع شده است و در سال 1956 افتتاح شده و گنجایش آن حدود 32 هزار نفر و محل فیلمبرداری چند فیلم دیگر نیز بوده است.

موقعیت استادیوم روی نقشه

استادیوم فن وی پارک (Fenway Park)

اگر فیلم را دیده باشید در انتها آن از تیم بوستون ردسکینز یک پیشنهاد همکاری برای برت می آید و او برای بازدید استادیوم و مدیر آن به استادیوم فن وی پارک می رود.

این استادیوم در بوستون ماساچوست واقع شده است و در سال 1912 ساخته شده است. ظرفیت آن حدود 40 هزار نفر است.

موقعیت استادیوم فن وی، روی نقشه

دوستان علاقمند به این بخش می توانند همه مقالات بخش لوکیشن فیلم را اینجا بخوانند.

خوانندگان محترم خبرنگاران، امیدواریم که از سری مطالب لوکیشن فیلم لذت برده باشید. لطفا برای پیشرفت این بخش نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / wikipedai.com / moviemag.ir
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29815

به "لوکیشن فیلم: مانیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن فیلم: مانیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید