لی جوهان: ایرانی ها خیلی قوی مقابل تحریم ها ایستاده اند، شما فرهنگ غنی دارید و اصفهان زیبا است

به گزارش شیوا مارکت، کاپیتان تیم ملی کاراته کره جنوبی گفت: می دانم که از لحاظ اقتصادی مردم ایران به خاطر تحریم های که اجرا شده زندگی شان تحت فشار است، اما شما خیلی محکم پای اعتقاد های خود ایستاده اید و خیلی قوی هستید.

لی جوهان: ایرانی ها خیلی قوی مقابل تحریم ها ایستاده اند، شما فرهنگ غنی دارید و اصفهان زیبا است

به گزارش، ایرانی ها مردمان بسیار مهمان نوازی هستند و غذا های بسیار خوش طعمی دارند، من عاشق کباب کوبیده و جوجه کباب هستم و هر باری که به ایران سفر می کنم، بدون شک غذا های ایرانی را امتحان می کنم.

با سفر به شهر اصفهان با تاریخ کهن و غنی ایران آشنا شدم و متوجه شدم که ایرانی ها چه تاریخ غنی دارند و هیچ وقت زیبایی های شهر های ایران را فراموش نخواهم کرد.

ایرانی ها مردمان بسیار قوی هستند که خیلی محکم مقابل تحریم ها ایستاده اند و در آرامش زندگی می کنند و هیچ خطری در این کشور کسی را تهدید نمی کند. این گوشه ای از صحبت هایلی جو هان کاپیتان تیم ملی کاراته کره جنوبی است که چند کلمه فارسی را در طول این سال ها یاد گرفته و با سلام، خوبی و چطوری به زبان فارسی مصاحبه را آغاز کرد.

لی جو هان در صحبت هایش مدعی شد که 15 بار به ایران سفر کرده و هر باری که به تهران آمده به شهر های مختلفی مثل اصفهان، شیراز، بابلسر، گلپایگان و ... سفر کرده و با تاریخ کهن ایران آشنا شده است.

او کاپیتان تیم ملی کاراته کره جنوبی است و این روز ها به عنوان لژیونر برای تیم آوای رزم در مسابقات سوپر لیگ کاراته ایران مبارزه می کند. لی جو هان دو مدال برنز بازی های آسیایی، دو مدال طلای قهرمانی آسیا، یک مدال طلای دانشجویان دنیا و چندین مدال رنگارنگ در کاراته وان های مختلف را کسب کرده و در واقع یکی از کاراته کا های سرشناس تیم ملی کره جنوبی است.

در ادامه گفت وگوی کاپیتان تیم ملی کاراته کره جنوبی را می خوانید:

در حال حاضر تیم ملی کاراته کره جنوبی با احمد صافی سرمربی ایرانی خود فعالیت می کند و با توجه به اینکه ما در یک ماه جاری هیچ مسابقه و یا کمپ تمرینی در کره جنوبی پیش رو نداشتیم، برای حضور در کمپ تمرینی با کاراته کا های ایرانی و حضور در مسابقات جام ایران زمین به تهران سفر کردیم. من برای چهارمین سال است که با یک تیم باشگاهی در ایران برای مبارزه در مسابقات سوپرلیگ قرارداد بسته ام. پیش از این با تیم دانشگاه آزاد که هدایت آن برعهده احمد صافی بود، روی تاتامی می رفتم و حالا برای تیم آوای رزم مبارزه می کنم. البته من به همراه چند نفر از اعضای تیم ملی کاراته کره جنوبی به ایران سفر کرد ه ایم. امسال برای حضور در مسابقات سوپرلیگ با تیم آوای رزم قرارداد دارم و امیدوارم که برای این تیم مفید باشم. شرایط تیم آوای رزم، شرایط خوبی است و امیدوارم که این تیم به پیروزیت برسد.

ایران خانه دوم من است. در مورد توانایی های کاراته ایران واقعاً هیچ توضیحی نمی توانم بدهم. هرچه بگویم واقعا کم گفته ام، چرا که تیم ملی کاراته ایران سه بار قهرمان دنیا شده است، با این همه پیروزیت هیچ توضیحی در مورد کاراته ایران نمی توانیم بدهیم. نزدیک به 15 بار به ایران سفر کرده ام. در طول سال های مختلفی که به ایران سفر کرده ام و هر بار که به اینجا آمدم، چیز های زیادی از لحاظ فنی یاد گرفته ام. چارچوب کاراته من در ایران ساخته شده. در هر سفری که به این کشور داشتم، از لحاظ فنی و تجربه به داشته هایم اضافه شده و به خاطر همین می گویم ایران خانه دوم من است.

در کره جنوبی مسابقات لیگ برگزار نمی گردد، اما ایرانی ها لیگ های مختلفی در رده های مختلف برگزار می کنند که این موضوع به پیروزیت کاراته ایران خیلی کمک کرده است. کاراته ورزش انفرادی محسوب می گردد، اما اینکه در قالب یک تیم در این مسابقات با هم رقابت می کنند، باعث پیشرفت چشمگیر کاراته ایران شده. سیستم برگزاری مسابقات کاراته در ایران به این شکل است که کاتارو ها و کنندگانی که در بخش کومیته مبارزه می کنند، تحت حمایت یک تیم با هم رقابت می کنند و همین موضوع پیروزیت کاراته ایران را رقم زده.

صافی مربی تیم ملی کره جنوبی است. او کاراته کره جنوبی را ساخته، چون قبل از صافی تیم ملی کره جنوبی هیچ مدالی در مسابقات مختلف نداشت، اما با آمدن او کاراته کره جنوبی قدم به قدم ساخته شد و حالا ما در کاراته دنیا با مدال هایی که با کمک این مربی ایرانی کسب کرده ایم، مطرح شده ایم. مدتی بود که ما از لحاظ مدال آوری خوب نبودیم، اما دوباره با حضور وی از لحاظ فنی شرایط ما خوب شده و مطمئن هستم تیم ملی کره جنوبی باز هم به روز های اوج خود برمی گردد.

کاراته ایران یک کادرفنی قدرتمند را در اختیار دارد. در طول روز هایی که در ایران بودم، پیروز شدم در این مدت تمرینات تیم ملی ایران را از نزدیک ببینم، واقعاً ملی پوشان ایرانی از همه لحاظ عالی هستند. آن ها قلب قوی دارند و در طول مبارزات خیلی جنگنده هستند. اینکه می گویند کاراته ایران خوب است، از همین می آید. ایرانی ها در هر وزن 4 یا 5 کننده خوب و هم سطح دارند که هر کدام برای خود مهره ای در دنیا محسوب می شوند، این موضوع باعث پیشرفت کاراته ایران شده است. همه دنیا از قدرت کاراته ایران باخبر هستند. آن ها در مسابقات مختلف همیشه روی سکو بوده اند و مدال های خوش رنگی را هم کسب کرده اند. در حال حاضر آن ها با برنامه ریزی که انجام داده اند، برای مسابقات پیش رو آماده می شوند و برای رسیدن به المپیک با یک برنامه ریزی دقیق قدم به قدم پیش می فرایند و هیچ رویدادی را از دست نداده اند. بازیکنان ایرانی تقریبا گویا سهمیه های خوبی را برای حضور در المپیک کسب کرده اند. مشخص است که این پیروزیت کاملا با برنامه ریزی مسئولان فدراسیون ایران رقم خورده است.

در طول این سال ها 15 بار به ایران سفر کرده ام. شاید هم بیشتر از 15 بار، چون آمار سفر ها را فراموش کرده ام (باخنده). واقعاً هر کسی قبل از اینکه بخواهد به ایران سفر کند، سؤال های زیادی را در ذهن خود دارد. اینکه واقعاً ایران چطور کشوری است؟ آیا کشوری خطرناکی است؟ مردم ایران چطور هستند؟ اما من در طول سفر هایی که به ایران داشتم، متوجه شدم ایرانی ها فرهنگ غنی ای دارند. ایرانی ها واقعا بسیار مهربان و مهمان نواز هستند. آن ها غذا های فوق العاده ای دارند. مهم تر از آن، این است که کشور شما از همه لحاظ امن است و در طول این سفر ها هیچ خطری را من در ایران حس نکردم. از همه مهمتر اینکه من برادران زیادی در کشور های مختلف دارم، اما واقعاً بهترین کسانی که می توانم به آن ها برادر بگویم، دوستان ایرانی من هستند. متاسفانه یک ماه پیش روزنامه های خارجی نوشتند که شرایط ایران در حال حاضر خوب نیست و خطرناک است. من هم نمی دانستم که در مقابل آن مطالب چه احساسی باید داشته باشم، چون همیشه به ایران سفر کرده بودم، باور این مسائل برایم قابل قبول نبود، اما دوباره به ایران سفر کردم، حالا بازهم شرایط را امن می بینم و هیچ چیزی در تهران غیرطبیعی نیست.

من گفتم که به ایران خیلی سفر کرده ام، به همین دلیل به خوبی از شرایط مردم ایران مطلع هستم. می دانم که از لحاظ اقتصادی مردم ایران به خاطر تحریم های که صورت گرفته زندگی شان تحت فشار است، چون خیلی ارزش پول ریال و دلار در ایران جابجا شده. برای من خیلی جای تعجب دارد که مردم ایران به چه اندازه ای قوی هستند که محکم پای اعتقاد های خود ایستاده اند. این نشان می دهد که شما مردم بسیار قدرتمندی هستید. نمی دانم که آیا کشور های دیگر هم مثل شما می توانند اینطور تحمل کنند یا خیر، اما این را می دانم که ایرانی ها خیلی قوی هستند.

در طول سفر های مختلفی که به ایران داشتم، به شهر های مختلفی مثل شیراز، اصفهان، تهران، بابلسر، گلپایگان، علی آباد کتول و چند شهر دیگر سفر کردم. وقتی به شهر اصفهان رفتم، میدان امام خیلی من را سورپرایز کرد، واقعاً اصفهان شهری عجیب و زیبایی است. من هیچ اطلاعاتی از تاریخ ایران نداشتم، اما وقتی به شهر اصفهان رفتم، مطلع شدم که چه تاریخ کهنی کشور شما دارد و چه فرهنگ غنی ای ایرانی ها دارند. در اصفهان پل ها و ساختمان های تاریخی و بسیار جذابی را دیدم و خیلی از سفر به اصفهان لذت بردم. اصفهان شهر بسیار بزرگ و جذاب و با جذابیت های بسیار زیادی است که یک بار سفر کردن به این شهر کم است و باید بار ها به اصفهان سفر کرد. از سفر کردن به این شهر زیبا لذت بردم.

واقعا اسم بردن فقط از یک غذای ایرانی برای من سخت است. ما در کره جنوبی نان نمی خوریم، اما اینجا من نان بربری و سنگک را خیلی دوست دارم. طعم غذای ایرانی واقعا بی نظیر است و هیچ جای دنیا من چنین غذا هایی را ندیده ام، غذا های ایرانی را واقعا دوست دارم و همیشه کوبیده، جوجه کباب، قرمه سبزی، نان و مرغ و چند غذای دیگر را در سفرهایم امتحان می کنم و هیچ وقت از دست نمی دهم.

ابتدا خیلی خوشحالم که به ایران سفر کردم و در طول این سال ها به عنوان یک کاراته کای لژیونر دوستان زیادی پیدا کردم. من برای چهارمین سال است که در مسابقات سوپرلیگ کاراته ایران بازی می کنم. حضور در این مسابقات باعث شده تجربیات زیادی کسب کنم و در میادین مختلف مدال کسب کنم. امیدوارم این سفر ها همچنان ادامه داشته باشد تا تجربیات بیشتری کسب کنم. برای تیم ملی کاراته ایران در مسابقات پیش رو آرزوی پیروزیت دارم.

منبع: فارس

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14933

به "لی جوهان: ایرانی ها خیلی قوی مقابل تحریم ها ایستاده اند، شما فرهنگ غنی دارید و اصفهان زیبا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لی جوهان: ایرانی ها خیلی قوی مقابل تحریم ها ایستاده اند، شما فرهنگ غنی دارید و اصفهان زیبا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید