ماه های سیاره زحل در حال رشد هستند

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، دو سال قبل فضاپیمای کاسینی پیروز شد برای آخرین بار از جو سیاره زحل بگذرد و آنالیز دقیق تری در خصوص ماه های این سیاره غول پیکر انجام دهد.

ماه های سیاره زحل در حال رشد هستند

به تازگی گروهی از محققان ناسا با تحلیل دقیق داده های به دست آمده از کاسینی، جزئیات بیشتری را در خصوص بعضی ماه های این سیاره جمع آوری نموده و به این نتیجه رسیده اند که جذب مواد مختلفی به وسیله حلقه های سیاره مذکور باعث شده ماه های زحل بزرگ تر شده و اشکال عجیب و غریبی به خود بگیرند.

کاسینی از دسامبر سال 2016 تا آوریل سال 2017 از شش ابزار مختلف برای آنالیز ابعاد، ساختار و ترکیبات پنج ماه زحل و از جمله پن، دافنیس، اطلس، پاندورا و اپیمتوس بهره گرفت.

این ماه ها در مقایسه با دیگر ماه های زحل از حداقل فاصله با حلقه های شگفت انگیز سیاره زحل برخوردارند و به همین علت گرد و غبار و سنگ ها و دیگر ترکیبات حلقه مذکور را جذب نموده و بزرگ تر شده اند.

بعضی از این ماه ها به علت جذب موادی از حلقه های زحل به شکل ماهی تابه در آمده اند و بعضی دیگر نیز ظاهری خمیده شبیه به تکه های ماکارونی پیدا نموده اند. پیش بینی ها حاکیست که ماه های زحل در آینده با جذب مواد بیشتری از حلقه های زحل باز هم بزرگ تر و بزرگ تر شوند.

دو ماه پن و دافنیس به علت جذب بعضی مواد معدنی خاص که ماهیت آنها هنوز دقیقاً معین نشده قرمز رنگ هستند و سه ماه دیگر به دلیل جذب حجم زیادی یخ عمدتاً آبی رنگ هستند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4626

به "ماه های سیاره زحل در حال رشد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه های سیاره زحل در حال رشد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید