مایکروسافت، گوگل و کوالکام نگران انتقال مالکیت شرکت Arm هستند

به گزارش شیوا مارکت، طبق گزارش های منتشر شده، طی روزهای گذشته شرکت های مایکروسافت، گوگل و کوالکام نگرانی خود را بابت تصاحب شرکت Arm توسط انویدیا به اطلاع نهادهای نظارتی رسانده اند. گزارش ها حاکی از آن است که این شرکت ها با نهادهای نظارتی در آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و چین تماس گرفته اند و گفته اند که نگران تغییر قوانین مربوط به مجوزهای شرکت Arm هستند.

مایکروسافت، گوگل و کوالکام نگران انتقال مالکیت شرکت Arm هستند

انویدیا قول داده که از کنترل خود بر شرکت Arm برای تغییر نحوه تعامل با سایر کسب وکارها استفاده نخواهد کرد. مدیرعامل انویدیا با انتشار یک یادداشت اعلام نموده که رویکرد فعلی Arm برای ارائه مجوزها حفظ می گردد.

با این حال رقبای انویدیا این استدلال را مطرح می نمایند که این شرکت بعد از پرداخت 40 میلیارد دلار برای خرید Arm، دیگر رغبت چندانی برای حفظ استقلال Arm نخواهد داشت. از طرف دیگر اعمال محدودیت های مربوط به ارائه مجوزها، شرکت های زیادی را دچار مشکل می نماید. گفته می گردد گوگل و مایکروسافت در حال توسعه تراشه های مبتنی بر معماری Arm هستند و کوالکام هم سال هاست از این معماری برای طراحی تراشه های خود استفاده می نماید.

از طرف دیگر، انویدیا بارها اعلام نموده که این شرکت با تصاحب Arm میخواهد بیشتر بر حوزه هوش مصنوعی تمرکز کند. در همین زمینه می توانیم به افزایش قابلیت های یادگیری ماشینی در کارت های گرافیک انویدیا و کوشش بر بهبود دقت اتومبیل های خودران اشاره کنیم. تکنولوژی های شرکت Arm به انویدیا یاری می نمایند که هوش مصنوعی را برای حوزه های بیشتری ارائه دهند. اما از طرف دیگر، انویدیا باید استراتژی خود را برای دیگر بخش های فعالیت Arm روشن کند. این شرکت در کنار فعالیت در حوزه های مختلف، مهم ترین طراح معماری تراشه های موبایل محسوب می گردد که این تراشه ها در انواع و اقسام گوشی های هوشمند استفاده می شوند.

به نظر می رسد قانون گذاران مشغول آنالیز این قرارداد هستند تا ببینند آیا این معامله در زمینه تجارت توسعه تراشه قدرت بیش از حدی به انویدیا می دهد یا نه. به گزارش CNBC، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از انویدیا و Arm خواسته اطلاعات بیشتری به این نهاد ارائه بدهند و همچنین گویا مشغول صحبت با سایر شرکت هایی است که ممکن است اطلاعات مرتبطی در رابطه با این موضوع داشته باشند.

در همین حین، مقامات بریتانیا و اتحادیه اروپا قول داده اند که این معامله را به طور کامل آنالیز می نمایند. این احتمال وجود دارد که به غیر از گوگل، مایکروسافت و کوالکام، شرکت های دیگری به این انتقال مالکیت اعتراض نمایند.

این شرکت ها در زمینه رفتار ضد رقابتی و برخورد با نهادهای نظارتی تجربیات زیادی دارند. کوالکام به ناچار جریمه های چند صد میلیون دلاری و گاهی اوقات میلیارد دلاری به دلیل اتخاذ رفتارهای ضد رقابتی به چین، کره جنوبی و اتحادیه اروپا پرداخت نموده است. مایکروسافت در دهه 90 میلادی وارد درگیری حقوقی بزرگی برای پرونده مربوط به ایجاد انحصار در بازار شد و گوگل هم مرتبا وارد درگیری های حقوقی برای اتخاذ همین روینمودها می گردد.

  • خریده شدن Arm توسط انویدیا چه معنایی برای گوشی های هوشمند دارد؟

منبع: The Verge

طفره: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28201

به "مایکروسافت، گوگل و کوالکام نگران انتقال مالکیت شرکت Arm هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت، گوگل و کوالکام نگران انتقال مالکیت شرکت Arm هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید