مبحث فرهنگ مقوله ای قابل اعتنا در چارچوب سیستم دانشگاهی است

به گزارش شیوا مارکت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: اگر در کنار فعالیت آموزشی، مسئولیت و رسالت فرهنگی در مقاطع مختلف نباشد بدون شک تکاملی خواهیم داشت که روحی و معنوی نیست.

مبحث فرهنگ مقوله ای قابل اعتنا در چارچوب سیستم دانشگاهی است

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، نشست هم اندیشی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای استان تهران با حضور فرزاد جهان بین، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی و معاونان واحدهای استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

سید محمودرضا آقامیری در ابتدای این نشست ضمن عرض خیر مقدم به جهان بین و مدعوین حاضر در جلسه اظهار کرد: مبحث فرهنگ مقوله ای قابل اعتنا در چارچوب سیستم دانشگاهی است و فقط مختص کشور ما نیست، اگر فرهنگ از آموزش ما گرفته شود تبدیل به یک مقوله مکانیکی می شود که ارزش و اعتباری بالایی ندارد.

وی افزود: اگر در کنار فعالیت آموزشی در مقاطع مختلف، مسئولیت و رسالت فرهنگی نباشد تکاملی خواهیم داشت که روحی و معنوی نیست، به همین خاطر در کشور ما فرهنگ در کنار آموزش و پرورش قرار گرفته است و حتی می توان گفت جایگاه برتری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان نمود: یکی از نکات مهمی که در انتخاب اعضای هیئت علمی در دانشگاه وجود دارد این است که فرد متقاضی باید دارای شخصیت فرهنگی باشد، بدین معنا که متقاضی عضویت در دانشگاه باید دارای منش معلمی و روح تربیتی-فرهنگی باشد.

آقامیری ضمن بیان گزارشی مختصر از فعالیت های فرهنگی در واحدهای دانشگاهی استان تهران گفت: بحث فرهنگی در دانشگاه رسالت اولیه ماست، بنابراین معاون فرهنگی هر واحد دانشگاهی باید شرایط مناسب برای این پست مهم را داشته باشد.

4118/

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23522

به "مبحث فرهنگ مقوله ای قابل اعتنا در چارچوب سیستم دانشگاهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبحث فرهنگ مقوله ای قابل اعتنا در چارچوب سیستم دانشگاهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید