متفاوت ترین ویجت های سیستم عامل اندروید که باید آن ها را امتحان کنید

به گزارش شیوا مارکت، شاید بزرگترین تمایز سیستم عامل اندروید با آی اواس پدیده ای به اسم ویجت ها باشد. ویجت ها به شما یاری می نمایند تا ویژگی های کاربردی یک نرم افزار را روی صفحه خانگی تلفن هوشمندتان داشته باشید و البته که تعدادی از آن ها واقعا ویژه هستند.

متفاوت ترین ویجت های سیستم عامل اندروید که باید آن ها را امتحان کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، تا پیش از انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی اواس، طرفداران سیستم عامل اندروید دلیل بسیار خوبی برای دست انداختن کاربران تلفن های اپل داشتند. آی اواس با وجود همه ویژگی های مثبتی که داشت از پدیده جذابی به نام ویجت محروم بود. اندروید از نخستین نسخه هایش که در سال های ابتدایی دهه 2010 میلادی منتشر می شد، همواره از ویجت های عظیم و کوچک پشتیبانی نموده و در جدیدترین نسخه هایش پیروز شده زوایای پنهانی از این نرم افزارهای کوچک صفحه خانگی را آشکار کند.

با وجود همه کاربردهایی که ویجت ها دارند، بیشتر آن ها فاقد کیفیت لازم هستند. توسعه دهندگان ویجت ها معمولا نرم افزارهای بی نقصی را نمی سازند و بیشتر کاربران هم علاقه زیادی به ویجت ها ندارند. اما در این میان، ویجت های بسیار متمایز و خاصی هم وجود دارند که می توانند لقب متفاوت ترین ویجت های سیستم عامل اندروید را از آن خود نمایند. در ادامه می توانید با تعدادی از کاربردی ترین ویجت های اندروید آشنا شوید.

Google News

یکی از قدیمی ترین اپلیکیشن های سیستم عامل اندروید که از سال ها پیش روی این سیستم عامل عرضه شده و با یاری بروزرسانی های متعدد هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. اگر پیگیر اخبار هستید و رسانه های خارجی و انگلیسی زبان را با دقت دنبال می کنید، ویجت Google News یک گزینه ایده آل است. مهم ترین ویژگی این ویجت آن است که اخبار را به ترتیب اولویت و اهمیتی که دارند، مرتب می نماید تا کاربر محتوایی که به آن احتیاج دارد را پیدا کند. لینک همه خبرها روی ویجت تعبیه شده تا در کسری از ثانیه به صفحه مقاله ای که احتیاج دارید، وارد شوید. با یاری Google News می توانید آب و هوا را هم آنالیز کنید.

این ویجت که توسط مجموعه گوگل توسعه پیدا نموده با حجمی کمتر از 11 مگابایت و به صورت کاملا رایگان در دسترس است.

SeriesGuide

آیا پیگیر سریال های تلویزیونی هستید؟ این ویجت همه آن چه به صورت کاملا مختصر و مفید از سریال های تلویزیونی احتیاج دارید را روی صفحه خانگی تلفن هوشمند شما تدارک دیده است. تنها باید لیست سریال هایی که به آن ها احتیاج دارید را در ویجت وارد کنید تا از جدیدترین اخبار آن سریال و شرایط اپیزودهای آن آگاه شوید.

این ویجت با حجم 5.2 مگابایت در دسترس قرار گرفته است اما برای استفاده از امکانات بیشتر آن به پرداخت درون برنامه ای هم احتیاج دارید.

Sectograph

این ویجت می تواند لقب متفاوت ترین ویجت های سیستم عامل اندروید را از آن خود کند. ویجت Sectograph فقط یک ساعت عادی نیست. این برنامه یکی از خلاقانه ترین نمونه های ترکیب تقویم و جدول زمان بندی با یک ساعات کلاسیک است. این ویجت به شما یاری می نماید تا هر کاری که باید در طول روز انجام بدهید را ابتدا برنامه ریزی کنید و سپس نقش آن را روی ساعتی که در صفحه اصلی تلفن هوشمند شما جا خوش نموده، نگاه کنید.

این ویجت با حجم 8.5 مگابایت به صورت کاملا رایگان منتشر شده است.

Musicolet

گوش دادن به موسیقی یکی از محبوب ترین کارهایی است که کاربران سیستم عامل اندروید از آن لذت می برند. باتوجه به اینکه انتقال فایل موسیقی ها به سیستم عامل اندروید بسیار آسان تر از رقیب اپلی است، کاربران اندروید انتظار دارند گوش دادن به موسیقی هم در سیستم عامل محبوبشان راحت تر از آی اواس باشد. ویجت Musicolet این قابلیت را فراهم نموده تا به سادگی هر چه تمام تر از گوش دادن به آهنگ های محبوبتان لذت ببرید. با یاری این ویجت می توانید به آهنگ هایی که دوست دارید در ادامه گوش دهید هم دسترسی داشته باشید و آن ها را مرتب کنید.

این ویجت با حجم 3.8 مگابایت منتشر شده و به صورت کاملا رایگان در دسترس است.

Google Keep

کاملا طبیعی به نظر می رسد که گوگل به عنوان توسعه دهنده اصلی سیستم عامل اندروید به توسعه ویجت های کاربردی این سیستم عامل محبوب هم مشغول باشد. ویجت Google Keep در حقیقت متعلق به نرم افزاری به همین نام است که توسط تیم نرم افزار گوگل توسعه پیدا نموده تا به دفترچه یادداشت خصوصی کاربران اندروید تبدیل گردد. احتمالا برای شما پیش آمده که احتیاج به یادداشت کردن نکته ای مهم در تلفن هوشمندتان داشته باشید اما زمان را با پیداکردن نرم افزار یادداشت هدر دهید. ویجت Google Keep روی صفحه اصلی تلفن هوشمند شما قرار می گیرد و در کسری از ثانیه صفحه یادداشت را در برابر شما ظاهر می نماید.

این ویجت هم با حجم 7.9 مگابایت به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است.

CPU Monitor

اگرچه بیشتر ویجت ها وظیفه دارند تا کارها را آسان تر از قبل نمایند اما ویجت CPU Monitor ماموریت دشوارتری را پذیرفته تا به یکی از متفاوت ترین ویجت های سیستم عامل اندروید تبدیل گردد. همانطور که شاید از نام این ویجت هم پیداست، وظیفه دارد تا شرایط پردازنده تلفن هوشمند شما را آنالیز کند و مهم ترین جزییات لازم را ارائه دهد. با یاری این ویجت می توانید شرایط سلامت پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی و باطری تلفن هوشمند خود را همواره در صفحه خانگی اندروید آنالیز کنید.

این ویجت با حجم 6.3 مگابایت به صورت رایگان منتشر شده است.

Data Counter Widget

یکی دیگر از ویجت های حرفه ای که بیشترین اطلاعات کاربردی را در کمترین مقیاس ممکن به تصویر می کشند. اگر برای شما اهمیت دارد که میزان حجم اینترنت مصرفی تان در دو راستا اینترنت وای فای خانگی و اینترنت همراه تلفن چه شرایطی دارد، ویجت Data Counter Widget به شما یاری می نماید تا اطلاعات بی نظیری به دست آورید. این ویجت نه تنها حجم مصرفی در این دو جریان اینترنتی را نمایش می دهد بلکه اطلاعات بیشتری درباره میزان مصرف اینترنت هر اپلیکیشن هم ارائه می دهد.

این ویجت با حجم 5 مگابایت به صورت کاملا رایگان در دسترس است.

مجله سلو بلاگ: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25331

به "متفاوت ترین ویجت های سیستم عامل اندروید که باید آن ها را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متفاوت ترین ویجت های سیستم عامل اندروید که باید آن ها را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید