مجسمه کریستف کلمب نیز در آمریکا به زیر کشیده شد

به گزارش شیوا مارکت، مجسمه کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا در ادامه اعتراض های سراسری در ایالات متحده به نژادپرستی، پایین کشیده شد و در پارکی در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا به آب انداخته شد.

مجسمه کریستف کلمب نیز در آمریکا به زیر کشیده شد

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، حدود هزار معترض در پارک بایرد شهر ریچموند گردهم آمدند و با استفاده از طناب مجسمه این کاشف ایتالیایی را سرنگونی کردند.

چلسیا هیگس وایز یکی از فعالان معترض شرکت نماینده در این تجمع اعتراضی گفت: باید از همانجا که همه چیز شروع شده است، شروع کنیم.

وی اضافه نمود: باید با افرادی شروع کنیم که نخستین بار گام بر این سرزمین نهادند.

معترضان، مجسمه را احاطه کردند و یکی از معترضان پلاکاردی با این مضمون در دست داشت: کلمب نماینده نسل کشی است.

مجسمه کریستف کلمب پس از پایین کشیده شدن، به آب های دریاچه پارک بایرد انداخته شد.

اعتراض های ضد نژادپرستی در سراسر آمریکا درپی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست این کشور به دست یک پلیس سفیدپوست آمریکایی شروع شد.

افسر پلیس پس از بازداشت فلوید، زانویش را روی گردن وی قرار داد و به رغم مشاهده مشکل فلوید برای نفس کشیدن، زانویش را بر گردن او فشار داد.

فلوید براثر شدت جراحات وارده در بیمارستانی در آمریکا جان سپرد و در پی مرگ وی، موجی از اعتراض های گسترده این کشور و سراسر دنیا را فراگرفت.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و سناتور جمهوریخواه تام کاتن استفاده احتمالی از نیروهای ارتش را برای متوقف کردن شورش در هنگام برپایی تظاهرات در اعتراض به قتل فلوید ضروری دانسته اند. مطرح شدن احتمال درگیری نیروهای ارتش با تظاهرات نمایندگان آمریکا، علاوه بر دموکرات ها، فرماندهان ارشد ارتش این کشور را نیز نگران نموده است.

به همین دلیل، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اقدامات دولت ترامپ برای سرکوب معترضان با استفاده از نیروهای ارتش، طرحی برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهوری در این زمینه آماده و ارایه نموده اند.

قانون اساسی کنونی آمریکا؛ استفاده از نیروهای ارتش به استثنای گارد ملی را برای برقراری امنیت داخلی ممنوع اعلام نموده است، مگر آنکه رئیس جمهوری قانون موسوم به شورش را فعال کند.

بر اساس طرح دموکرات ها؛ رئیس جمهوری پیش از فراخوان نیروهای ارتش به منظور برقراری امنیت و سرکوب ناآرامی های داخلی بر اساس قانون شورش، موظف به مشورت با کنگره است و کنگره برای تمدید اختیارات رئیس جمهوری دو هفته مهلت خواهد داشت و در غیر این صورت، اختیارات وی به صورت اتوماتیک لغو خواهد شد.

این طرح همچنین به شهروندان این کشور امکان می دهد که از اقدامات و رفتار ارتش در صورت بروز نآارامی های داخلی، به دادگاه شکایت نمایند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20684

به "مجسمه کریستف کلمب نیز در آمریکا به زیر کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه کریستف کلمب نیز در آمریکا به زیر کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید