محمدرضا داورزنی: 12 رئیس فدراسیون بازنشسته داریم، نگران کارلوس کی روش و والیبال نباشید

به گزارش شیوا مارکت، محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان گفت که حدود 12 رئیس بازنشسته در فدراسیون های ورزشی فعالیت می نمایند.

محمدرضا داورزنی: 12 رئیس فدراسیون بازنشسته داریم، نگران کارلوس کی روش و والیبال نباشید

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی درباره عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 گفت: مجموع معدل کاروان معدل خوبی بود. از طرفی، ما در رشته های المپیکی، از جمله کشتی، تکواندو و وزنه برداری شرایط بسیار خوبی داشتیم که ما را به آینده این رشته ها امیدوار کرد. ما به رشته های تیمی مانند کبدی، والیبال و واترپلو امیدوار شدیم و در این رشته ها عملکرد قابل توجهی داشتیم. در تحلیل هایی که با فدراسیون های مختلف داشتیم، از خیلی از این رشته ها انتظار مدال نداشتیم، اما در برخی رشته ها پیش بینی ها بهتر بود که متأسفانه شرایط پیش بینی گردیده را نداشتند.

وی ادامه داد: صحبت هایی در جلسات عمومی مطرح گردیده، اما جلساتی به صورت تیم به تیم و در خصوص عملکرد افراد و تیم ها خواهیم داشت. ما باید از ظرفیت های خود به صورت حداکثر استفاده کنیم. مثلاً پیش بینی می کردیم محسن شادی و نازنین ملایی در قایقرانی طلا بگیرند که این اتفاق رخ نداد. این اتفاقات و نیز عملکرد فدراسیون ها تجزیه و تحلیل می گردد. از جمله فدراسیون هایی که باید سهمیه المپیک کسب نمایند که کار سختی پیش رو دارند.

معاون توسعه ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گفت: دولت روز سه شنبه به دستگاه ها ابلاغ کرد و همه دستگاه ها از جمله فدراسیون ها، دو ماه فرصت دارند افرادی که حکم بازنشستگی دارند و بر اساس قانون ایثارگری کار می کردند، فرد دیگری جایگزین بازنشستگان گردد. همه دستگاه ها ملزم به اجرای قانون هستند و فدراسیون ها هم از زمره نهادهای عمومی غیر دولتی هستند که از منابع دولتی استفاده می نمایند. فدراسیون ها هم شامل قانون بازنشستگان خواهد شد.

داورزنی با اشاره به کوشش وزارت ورزش و جوانان برای انجام تغییرات در کمترین زمان ممکن توضیح داد: وزارت کوشش می نماید این تغییرات در کمترین زمان ممکن انجام می گردد تا به برنامه آماده سازی رشته های برای المپیک یا مسابقات جهانی لطمه نخورد. از زمانی که بحث مطرح شد، شرایط بی ثباتی برای برخی فدراسیون ها ایجاد کرد که ادامه آن، شرایط خوبی برای فدراسیون ها نخواهد بود. این اتفاق طی یکی دو هفته آینده برای 12 فدراسیونی که روسای بازنشسته دارند، اتفاق می افتد. برای این فدراسیون ها سرپرست مشخص می کنیم تا روند برگزاری مجمع ها به سرعت برگزار گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به روسای بازنشسته گفته گردیده که برای رفتن آماده شوند، گفت: اکثر دوستان خودشان این را می دانند. پس از مدت مقرر پیش بینی گردیده در قانون، فعالیت این افراد خلاف قانون است و پس از 60 روز، این افراد بازنشسته حق امضا و حق دریافت پول را ندارند. اگر هر بازنشسته ای در هر دستگاهی پس از 60 روز در مقام خود بماند و پولی به این فرد پرداخت گردد، جرم خواهد بود و دستگاه مربوطه، مجرم شناخته می گردد. لذا فرد بازنشسته باید به سرعت جای خود را به فرد بعدی بدهد. تقریباً 12،11 نفر در روسای فدراسیون ها شامل این قانون می شوند.

معاون توسعه ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، درباره حاکمیت قوانین بین المللی بر فدراسیون ها گفت: این قوانین داخلی شامل همه قوانین می گردد و طبیعی است که شامل همه فدراسیون ها می گردد. بحث این نیست که فدراسیون جهانی تصمیم بگیرد. وزارت ورزش به فرد بازنشسته اجازه پرداخت یک ریال پول ندارد و نباید آن فرد هزینه ای کند. بخشی از قوانین حاکم بر فدراسیون ها، قوانین داخلی است. اینجا بحث دخالت دولت نیست. وقتی یک قانون مصوب می گردد، همه باید اجرا نمایند. اینکه شکل بین المللی آن چگونه رعایت گردد، با تدبیر فدراسیون ها حل می گردد.

داورزنی در این باره که برخی بازنشستگان به دنبال افزایش درصد جانبازی خود هستند، گفت: مطابق قوانین دستگاه هایی درخصوص مشخص وضعیت افراد تصمیم می گیرند. اگر فردی برگه ای از دستگاه مربوطه مانند بنیاد جانبازان مثلاً بیش از 50 درصد ارائه کند، وزارت ورزش به آن تمکین خواهد نمود. ما مجری قانون هستیم. هر کسی به هر دلیلی دستگاه مربوطه متولی موضوع، فقط بنیاد جانبازان باید وضعیت را آنالیز کند. این بنیاد، کمیته پزشکی دارد و مشخص میزان جانبازی وظیفه این بنیاد است. اگر مسئولی سه بندی که به آن اشاره گردیده، یعنی بیش از 50 درصد جانبازی، سه سال اسارت و فرزند شهید بودن را داشته باشد، می تواند به کار خود ادامه دهد.

وی در مورد بحث هایی پیرامون جدایی کارلوس کی روش توضیح داد: فدراسیون فوتبال و تاج باید در این خصوص پاسخ دهد. وزارت ورزش و جوانان از برنامه ها و تصمیمات فدراسیون حمایت می نماید. با توافقات اجرا شده، کی روش تا سرانجام جام ملت های آسیا در تیم ملی خواهد بود. درباره این موضوع می گویم که نگران نباشید. اردوها و بازی های تدارکاتی انجام می گردد.

معاون توسعه ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مورد شکست شب گذشته (جمعه) تیم ملی والیبال مقابل بلغارستان گفت: نگران والیبال نباشید. تیم ملی مسیر خوبی طی می نماید و این جوانان شرایط خیلی خوبی برای آینده والیبال کشور دارند. بازی سختی بود و به قول ورزشی ها، روز، روز بلغارها بود. شاهد بازی سنگینی بودیم و بازی مقابل 10 هزار بلغاری کار آسانی نبود. بلغارستان میزبان بازی ها بود و نقطه ضعف قبلی آنها یعنی سرویس ها، در این مسابقه تبدیل به نقطه قوت آنها شد. تیم ملی مقابل کانادا و آمریکا بازی خوبی ارائه و بازیکنان مسیر خوبی طی می نمایند. این تیم هم برای المپیک و هم برای نسل جدید به والیبال کشور اضافه می شوند و مسیری که بازیکنان طی می نمایند، مسیر خوبی است. مطمئن باشید شرایط بسیار خوبی در آینده والیبال می بینید. ان شاءالله این تیم به مسیری که طی گردیده تا در زمره بهترین های جهان قرار بگیرند، ادامه دهند تا هم در المپیک و هم بازی های آسیایی، نتایج خوبی کسب کنیم.

داورزنی در مورد بی اخلاقی های موجود در فوتبال، از جمله اتفاقات اجرا شده در دیدار صنعت نفت آبادان - پیکان گفت: جلسات متعددی با دوستان مان در حوزه امنیتی و فدراسیون فوتبال داشتیم. بعضاً از این اتفاقات سوءاستفاده می گردد. هیجانات نباید به بحران و خطر تبدیل گردد. در برخی شهرستان ها از این هیجانات سوءاستفاده گردیده و از خطوط قرمز عبور می نمایند. بخشی از آن با هماهنگی باشگاه و کانون طرفداران و بخشی با کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال و نهادهای امنیتی نظارت بیشتری داشته باشند و مراقب باشند اتفاق ناگواری در جریان بازی رخ ندهد.

وی در سرانجام گفت: فدراسیون ها شامل قانون هستند و برای فدراسیون هایی که رئیس بازنشسته دارند، سرپرست مشخص می گردد. این فدراسیون ها موظف هستند بر اساس اساسنامه، ظرف سه ماه تا شش ماه فرایند برگزاری مجامع انجام و روند انتخابات انجام گردد. نگران این موضوع نباشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 915

به "محمدرضا داورزنی: 12 رئیس فدراسیون بازنشسته داریم، نگران کارلوس کی روش و والیبال نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدرضا داورزنی: 12 رئیس فدراسیون بازنشسته داریم، نگران کارلوس کی روش و والیبال نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید