مراکز رشد باید در تمام شهرهای گلستان دایر گردد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/گلستان معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شکل گیری مراکز رشد در بعضی شهرهای استان گلستان، گفت: همه شهرهای گلستان باید مراکز رشد داشته باشند و احتیاج است فرمانداران، شهرداران و نمایندگان استان یاری نمایند این مراکز در تمامی شهرها شکل بگیرند و رشد پیدا نمایند.

مراکز رشد باید در تمام شهرهای گلستان دایر گردد

غلامحسین رحیمی امروز در حاشیه بازدید از مرکز تشخیص مولکولی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به گلستان آنالیز میدانی آخرین شرایط مؤسسات آموزش عالی حضوری دولتی وابسته به وزارت علوم است. طی دو روز از دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه گلستان، دانشگاه گنبدکاووس و مؤسسات آموزش عالی در شهرهای آزادشهر، علی آبادکتول و مینودشت بازدید انجام دادیم.

وی با تاکید بر تقویت کیفی آموزش عالی دولتی حضوری، اضافه نمود: باید شرایط دانشگاه گنبدکاووس به طور کامل تثبیت گردد و به صورت دانشگاه مستقل در شمال شرق این استان همانند قبل با قوت به فعالیت خود ادامه دهد.

رحیمی ادامه داد: در سه شهرستانی که از مؤسسات آموزش عالی آنها بازدید داشتیم، دانشگاه ها فضای فیزیکی استیجاری دارند و باید مسئولین این شهرستان ها توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و دیگر از سال 1400 نباید موسسات آموزش عالی دولتی حضوری وابسته به وزارت علوم داشته باشیم که در حالت استیجاری باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: مؤسسات آموزش عالی حضوری به صورت استیجاری در درازمدت آینده ای نخواهند داشت و باید به مؤسسات تابعه کیفی تبدیل یا با جابه جا شوند.

وی گفت: در شهر گرگان دو دانشگاه عظیم داریم و وزارت علوم این دانشگاه ها را مثل یک دانشگاه جامع می بیندکه اشتراکی بین رشته های آنها وجود ندارد.

رحیمی بیان نمود: با همکاری پارک علم و فناوری استان گلستان و بخش خصوصی، صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه گذاری پنج میلیارد تومان تشکیل شده است.

بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای بلاگ پو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26921

به "مراکز رشد باید در تمام شهرهای گلستان دایر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز رشد باید در تمام شهرهای گلستان دایر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید