مشهد به یک جزیره گرمایی تبدیل شده است

به گزارش شیوا مارکت، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: مشهد به دلیل تعدد خودرو ها و کارخانه ها تقریبا به یک جزیره گرمایی تبدیل شده است.

مشهد به یک جزیره گرمایی تبدیل شده است

خبرنگاران مشهد - یحیی قائنی پور گفت: مشهد به دلیل تعدد خودرو ها و کارخانه ها تقریبا به یک جزیره گرمایی تبدیل شده و سامانه های بارشی که به مشهد وارد می شوند ضعیف تر عمل می نمایند.

این سامانه ها، سامانه های جریان جنوبی بوده اند و شمال استان را کمتر تحت تاثیر قرار دادند. انتظار بارش برای مشهد را از این سامانه ها نداشتیم، اما مشهد به دلیل تعدد خودرو ها و کارخانه ها تقریبا به یک جزیره گرمایی تبدیل شده و سامانه های بارشی که به مشهد وارد می شوند ضعیف تر عمل می نمایند.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بعلاوه در مجموع سامانه های بارشی که به خاورمیانه وارد می شوند به دلایل مختلف ضعیف تر شده اند. شرایط جوی کل دنیا تغییر نموده و برعکس کشور ما در برخی کشورها، سامانه ها فعال تر شده اند.

او گفت: دلیل تغییر در شرایط جوی، تغییر اقلیم دنیای است که به فعالیت های بشر مانند سوخت های فسیلی و افزایش گرمای دنیای برمی شود که این تغییر بر بارش های کل دنیا تاثیر گذاشته است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس پیش بینی های پژوهشکده اقلیم شناسی بارش ها در استان تا اردیبهشت ماه طبیعی است، اما در 10 روز آینده بارش قابل ملاحظه ای در استان نداریم.

/م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29793

به "مشهد به یک جزیره گرمایی تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد به یک جزیره گرمایی تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید