معاون ترامپ خواستار رسمیت بخشی سازمان ملل به گوایدو شد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- معاون رئیس جمهوری آمریکا در نشست شورای امنیت از سازمان ملل خواست که سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت بشناسد.

معاون ترامپ خواستار رسمیت بخشی سازمان ملل به گوایدو شد

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از این سازمان خواست اعتبار نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را لغو کند.

پنس با بیان اینکه بیش از 50 کشور خوان گوایدو سرکرده مخالفان دولت در ونزوئلا را به رسمیت شناخته اند، خواستار شناسایی گوایدو به عنوان رئیس جمهوری این کشور توسط سازمان ملل شد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود رو به نماینده ونزوئلا در سازمان ملل کرد و به صراحت گفت: با احترام، شما نباید اینجا باشید. شما باید به ونزوئلا برگردید و به نیکلاس مادورو بگویید که زمانش به سر آمده و وقت رفتن او است.

پنس همچنین از تحریم های بیشتر علیه دولت مادورو توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داد و مطرح نمود که واشنگتن امروز 60 میلیون دلار دیگر به مردم ونزوئلا کمک می کند.

معاون ترامپ در عین حال از تهدید ونزوئلا دست نکشید و بار دیگر بر مطرح بودن همه گزینه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگاران، ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه سال گذشته) که گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می کند.

شبد**9416**1010

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4836

به "معاون ترامپ خواستار رسمیت بخشی سازمان ملل به گوایدو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ترامپ خواستار رسمیت بخشی سازمان ملل به گوایدو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید