معرفی بازار بزرگ استانبول

به گزارش شیوا مارکت، بازار بزرگ در استانبول یکی از بازارهای بسیار پرطرفدار استانبول می باشد. این بازار یک بازار بسیار بزرگ، رنگارنگ و پرهیاهویی می باشد که در قلب شهر استانبول واقع شده است. استانبول به شهری برای عاشقان خرید معروف می باشد. معروفیت استانبول بخاطر مراکز خرید مدرن و بازار بزرگ استانبول است.

معرفی بازار بزرگ استانبول

این بازار بزرگ سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. این بازار سرپوشیده در قرن 15 میلادی به دستور سلطان محمد ساخته شده است. وسعت این بازار 110،868 مترمربع می باشد که تنها 45000 مترمربع آن سرپوشیده است. این بازار شامل 65 خیابان مسقف، 3600 مغازه و 14 کاروانسرا می باشد که باعث آسان شدن موقعیت یابی این بازار شده است.

این بازار بزرگ شبیه دالانی است که مردم را به حال و هوای سال های دور می برد. می توان گفت این بازار هر روز حدود 250 تا 400 هزار بازدیدنماینده دارد. به طوری که این بازار در سال 2014 به عنوان پربازدیدنماینده ترین بازار دنیا شناخته شده است. با ما همراه باشید تا به درون کوچه های پرپیچ و خم بازار بزرگ استانبول سری بزنیم و شما را با نکات مهم این بازار آشنا کنیم.

از بازار بزرگ در استانبول چی بخریم؟

بازار بزرگ استانبول از مراکز خرید معمولی بسیار بزرگ تر می باشد. در صورتی که خرید نماینده حرفه ای نباشید، ممکن است گشتن توی 60 خیابان و این همه مغازه شما را خسته کند. توصیه می کنیم یک لیست از چیزهایی که قرار است بخرید را تهیه کنید. زیرا میلیون ها چیز عجیب و غریب و معمولی در این بازار وجود دارد.

خیابان های این بازار براساس جنسی که می فروشند دسته بندی شده اند. دسته بندی این خیابان ها به حکومت عثمانی برمی گردد. مغازه های محلی این بازار لوازم منزل هم می فروشند. گفتنی است که متاسفانه در این بازار اجناس بنجل زیادی وجود دارد.

یکی از نکات مهم موقع خرید در بازار بزرگ در استانبول این است که باید صبر و حوصله زیادی به خرج بدهید. زمانیکه فروشنده به شما اصرار زیادی برای خرید کرد بهتر است به راهتان ادامه دهید. درصورتی که قصد خرید چیزی را داشته باشید بهتر است با فروشنده چانه بزنید تا سرتان کلاه نرود.

زیرا مغازه دارها ابتدا قیمت بالایی را به شما می گویند. سعی کنید تا 50 درصد از قیمت فروشنده را پایین بیاورید. از طرفی فروشنده های دورگرد سعی دارند حس ترحم شما را برانگیخته نمایند و با گفتن جملاتی با شما به یک قیمت توافقی برسند.

مغازه های موجود در بازار بزرگ استانبول

یکی از اجناسی که خرید عالی در بازار بزرگ استانبول به حساب می آید فرش می باشد. شیشکو عثمان با ایجاد کسب و کار خانوادگی چهار نسلی و داشتن تخصص در زمینه فرش یکی از محبوب ترین فروشندگان فرش در این بازار بزرگ به حساب می آیند. مالک آن عثمان شنل با دارا بودن درک علمی محصولات خود باعث شده است مجموعه ای از فرش های عتیقه و مدرن در اختیار مشتریان قرار دهد.

یکی دیگر از فروشگاه های فرش در بازار بزرگ استانبول انتیکون و فروشگاه خواهران آن دوکو می باشد. انتیکون یکی از فروشگاه های بزرگ بازار بزرگ استانبول است که فرش های دست بافت منحصر به فردی از زنان آناتولی به مشتریان ارائه می دهد.

در مقابل دوکو فرش هایی معاصرتر با الگوهای هندسی عرضه می نماید. این دو فروشگاه کنار یکدیگر قرار دارند بنابراین به راحتی می توانید از این فروشگاه ها دیدن کنید.

از دیگر اجناسی که باید در بازار بزرگ در استانبول آن را خرید چرم است. چرم یک کالای محبوب در استانبول محسوب می گردد. توصیه می گردد موقع سفر به استانبول خرید چرم را از قلم نندازید. فروشگاه های زیادی در بازار استانبول وجود دارد که ممکن است نظر شما را به خود جلب نمایند.

صنایع دستی بازار بزرگ استانبول

اما معتبرترین فروشگاه چرم در بازار بزرگ استانبول فروشگاه Koc Leather& Fur می باشد. بهتر است بدانید که این فروشگاه از سال 1968 در این بازار بزرگ بوده است. این فروشگاه به دلیل سابقه طولانی از اعتبار بالایی برخوردار می باشد. از این فروشگاه می توانید انواع اجناس بی نظیر چرم، پوست گوسفند و لباس خزدار را مشاهده کنید.

از دیگر سوغاتی محبوب بازار استانبول منسوجات و پارچه های ترکیه است. اگر می خواهید در منزل خود یک حمام ترکی را تجربه کنید توصیه می کنیم سری به فروشگاه محصولات طبیعی عبدالله بزنید. در این فروشگاه می توانید انواع صابون های طبیعی با بوی معطر، حوله های حمام 100 درصد پنبه ای، لوازم طبیعی حمام و لیف های دستبافت را مشاهده و خریداری کنید. آرم مدرن این فروشگاه که کلاه قرمز خوشرنگی است از ویژگی های شاخص این فروشگاه به شمار می رود.

در حال حاضر از فروشگاه های محبوب بازار بزرگ در استانبول جنیفرز حمام است. در این فروشگاه محصولات مختلفی از قبیل حوله حمام، شال، رو تختی، حوله دستی، ملافه، رومیزی، روسری و لباس حمام ساخته شده از مواد طبیعی وجود دارد.

از دیگر محصولاتی که توصیه می کنیم از بازار بزرگ استانبول خریداری کنید چینی و عتیقه است. چینی های که با هنرهای زیبای ملی ترکیه عجین شده اند یک سوغاتی بی نظیر به شمار می آیند. بنابراین توصیه می گردد حتما از فروشگاه jznik Art دیدن کنید.

می توان گفت فروشگاه عتیقه جات و آثار هنری که در خیابان نوروزمانی واقع شده است جزء بهترین فروشگاه های بازار بزرگ می باشد. یکی از دلایل پربازدید بودن این فروشگاه ها صاحبان خوش اخلاق و خوش مشرب آن ها است. کاشف بگ و همسرشان دلیک با خوش زبانی می توانند روز شما را خاص و دلچسب نمایند.

سوغات بازار بزرگ استانبول

ساعت کاری بازار بزرگ در استانبول چه ساعتی است؟

بهتر است بدانی که این بازار بزرگ در روزهای یکشنبه تعطیل می باشد. اما در سایر روزها بازار از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. این بازار بزرگ در بعضی روزهای تعطیلی بسته می باشد. هر سال باید ساعات جشن ها و اعیاد مذهبی را آنالیز کنید. زیر تاریخ تعطیلی هر سال با سال قبل فرق خواهد داشت.

چطوری به بازار بزرگ استانبول برویم؟

بهتر است بدانید که این بازار بزرگ در نزدیکی سلطان احمد و نزدیکی میدان بایزید استانبول واقع شده است. درب اصلی بازار بزرگ استانبول کنار درب اصلی دانشگاه استانبول است. باید جهتهای اتوبوس به بازار را بپرسید. در صورتی که در نواحی امینون، تکسیم، فاتیح، سلطان احمد و یا بی اغلو اقامت داشته باشید می توانید با پیاده روی خود را به بازار برسانید.

همچنین یکی دیگر از راهای مناسب رسیدن به این بازار بزرگ استفاده از گوگل مپ است. با گوگل مپ می توانید بهترین جهت از هتل به بازار بزرگ در استانبول را پیدا کنید. در صورتی که از قطار شهری بهره ببرید باید به مقصد اونیورزیته(دانشگاه)، بیازیت و یا سیرکیجه سوار تراموا یا قطار شهری شوید. اگر در ایاصوفیه و مسجد بلو اقامت داشته باشید می توانید با صرف زمان 15 دقیقه پیاده روی خود را به بازار برسانید.

همچنین از بهترین جهتهای رسیدن به این بازار بزرگ خیابان دیوان می باشد. در این خیابان به وسیله ایستگاه ترم سار ترم شوید. سپس در ایستگاه بازار بزرگ پیاده شده و با کمی پیاده روی می توانید خود را به بازار بزرگ برسانید. از طرفی در هر کجای استانبول که هستید احتیاجی نیست نگران باشید زیرا با مترواستانبول می توانید خود را به این بازار بزرگ برسانید.

چرا باید از بازار بزرگ استانبول دیدن کنیم؟

این بازار بزرگ به دلایل زیادی از محبوبیت خاصی برخوردار است. می توان گفت بازار بزرگ در استانبول یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در سطح دنیا محسوب می گردد. همچنین این بازار جزء محبوب ترین و پربازدیدترین جاذبه های شهر استانبول می باشد. سوغات و صنایع دستی ترکیه را می توانید از این بازار بزرگ تهیه کنید.

حتی اگر قصد خرید کردن را نداشته باشید فضای تاریخی بازار شما را به خود جذب خواهد نمود. گفتنی است که این بازار بزرگ بازار در سال 2014 به عنوان پربازدیدترین بازار دنیا شناخته شده است. بازار بزرگ استانبول جزء نخستین بازارهای دنیا می باشد.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: دلتابان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9495

به "معرفی بازار بزرگ استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بازار بزرگ استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید