همه چیز درباره محله امینونو در استانبول

به گزارش شیوا مارکت، محله امینونو در استانبول | Eminönü

یکی از محله های بسیار قدیمی در شهر استانبول، محله امینونو است که معمولا مقصد بعدی گردشگران برای گشت و گذار بعد از میدان تقسیم و محله فاتح است. محله امینونو در استانبول، یکی از منطقه های تاریخی است که به نظر می آید تلفیق مدرنتیه امروزی به سبک استانبولی و حفظ نشانه های تاریخی و قدیمی این محله در کنار هم است که اتفاقا ترکیب جالب توجهی را نیز به وجود آورده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، محله امینونو در استانبول و جاذبه های آن را بیشتر بشناسیم.

همه چیز درباره محله امینونو در استانبول

همه چیز درباره محله امینونو در استانبول

یکی از محله های بسیار قدیمی در شهر استانبول که جنبه تاریخی زیادی هم دارد، محله امینونو در استانبول است. امینونو همانطور که از شرحاتی که تا به حال درباره آن داده ایم، منطقه ای بسیار قدیمی و زیبا است که در کنار خلیج شاخ طلایی در شهر استانبول قرار گرفته است. محله امینونو در استانبول مرکز مالی و مرکز ترابری و حمل و نقل کالا در استانبول عثمانی بوده است و در حال حاضر جاذبه ای است که خیلی از گردشگران علاقه مند به بازدید از آن هستند.

در این منطقه تورهای تفریحی کوتاه مدت برای گردش در تنگه بسفر وجود دارد و برای لنج های مسافربری سنتی اسکله هایی تعبیه شده است که در ادامه درباره آن بیشتر شرح خواهیم داد. از طریق ایستگاه تراموای امینونو، هم می توانید به سمت ایستگاه بازار کاپالی چارشی بروید و هم از طریق ایستگاه قطار سیرکِجی (sirkeci) و پایانه مسافربری این منطقه که به سمت قسمت های اروپایی استانبول حرکت می کند، می توانید شهر استانبول را کامل بگردید.

یکی از نکات جالبی که اکثر کسانی که به ترکیه سفر می نمایند و یا در آن برای مدت طولانی اقامت دارند به آن واقف هستند این است که؛ زمانی که شما برای موارد مختلف احتیاج به آدرس فروشگاهی در استانبول را دارید و از بومی های استانبول آدرس می پرسید، در بیشتر موارد تمامی آدرس ها یا به امینونو ختم می گردد و یا راه رسیدن به آدرس مورد نظر از امینونو می گذرد! در محله امینونو در استانبول یکی از ورودی های بزرگ ترین بازار استانبول یعنی بازار کاپالی چارشی و همچنین بازار ادویه مصری ها قرار گرفته است.

در کنار بازار قدیمی که شامل انواع سوغاتی های مخصوص این بازار که یکی از نام های دیگرش بازار امینونو است، تقریبا شبیه به بازار بزرگ تهران است. اگر به امینونو بروید، هم فال است برایتان و هم تماشا! مثلا شما در محله امینونو در استانبول می توانید برای تور بسفر و جزیره، کشتی مناسب با بودجه خود از کروز گرفته تا یک کشتی معمولی را پیدا کنید. همچنین در امینونو اسکله اتوبوس های دریایی که برای رفتن به قسمت آسیایی استفاده می گردد، نیز موجود است.

کارهایی که در محله امینونو در استانبول باید انجام دهید!

  • در منطقه امینونو معمولا از فضای زیبای پل گالاتا برای قدم زدن، ماهی گیری و دریافت عکس استفاده می نمایند. اگر احساس گرسنگی کردید و اهل غذاهای دریایی هم هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما از ساندویچ ماهی هایی که در قایق هایی در کنار اسکله به فروش می رسند و همچنین از رستوران های غذاهای دریایی که در زیر پل قرار گرفته اند، غافل نشوید.
  • اگر از قسمت ورودی بازار روبه روی پل گالاتا وارد بازار شوید و راستاتان را به سمت بالا ادامه دهید به بازار بزرگ و سرپوشیده استانبول، کاپالی چارشی خواهید رسید. به این بازار بزرگ که رفتید، و از فضای زیبای آن لذت ببرید و انواع سوغاتی و ادویه ها را از آن تهیه کنید. اگر فضای بازار های قدیمی را دوست دارید امینونو و کاپالی چارشی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. از جمله راستا های دسترسی به محله امینونو خط تراموای شهر استانبول است که باید در ایستگاه امینونو از آن پیاده شوید. می توانید از مترو استانبول نیز بهره ببرید.
  • یادتان باشد که ابتدای ورودی بازار بزرگ از سمت محله امینونو در استانبول از سمت خلیج طلایی استانبول و پل گالا، مکانی مناسب و بسیار چشم نواز برای خرید انواع تخم و پیاز گل و سبزیحات متنوع است پس اگر به کاشت گل و گیاه علاقه دارید، حتما به از این راستا رد شوید.
  • یک توصیه خوب و مناسب برای شکم گردها! به یاد داشته باشید که داخل کوچه های بازار امینونو می توانید انواع خوراکی ها و شیرینی های معروف ترکیه ای را بخرید.
  • در ایستگاه متروی خلیج که به آن هالیچ می گویند، در پلی که بر روی آب است پیاده شوید. این ایستگاه مترو با این که کمی پیاده روی تا محوطه بازار و پل گالاتا دارد ولی راستا زیبای پل روی آب برای قدم زدن و عکاسی گزینه بسیار خوبی است. پس عکس و سلفی دریافت بر روی این پل را از قلم نیاندازید.

استانبول WEATHER

جاذبه های اطراف محله امینونو در استانبول

  • بازار ادویه | Spice Bazaar

بازار ادویه استانبول در واقع بازار مصری ها است که در محله امینیو استانبول واقع شده است. این بازار که در میدان این منطقه قرار گرفته است، نزدیک به محله فاتیح استانبول استفته و به عنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای سنتی شهر استانبول شناخته می گردد. جالب است درباره این بازار این نکته را بدانید که بعد از بازار بزرگ استانبول، این بازار بزرگ ترین مجموعه سرپوشیده موجود در شهر استانبول است. بازار ادویه استانبول در کل، مجموعه ای است که ادویه های رنگ به رنگ و از هر طعم و مزه ای در سراسر آن و در دکان و حجره اش به فروش می رسد و شما می توانید در حین گردش و بازدید از جاذبه های بی انتهای استانبول و این بازارش، ادویه هایی با کیفیت و صد البته خوش عطر مورد احتیاج خود را تهیه نموده یا حتی این ادویه ها را به عنوان سوغاتی برای دوستان و عزیران خود خریداری نمایید.

  • پل گالاتا | Galata Bridge

پل گالاتا، درست در مرکز شهر استانبول واقع شده است و یکی از پر رفت و آمدترین مناطق استانبول است. این پل که بر روی آبراه گلدن هورن ساخته شده است، به شما امکان می دهد تا از تماشای چشم انداز شهر و مرغان دریایی در محله امینونو در استانبول لذت ببرید. همواره عده ای را روی این پل می بینید که در حال ماهی گیری هستند. پل گالاتا در شاخ طلایی و در محله امینونو در استانبول قرار گرفته است. پل گالاتا، محلی مناسب برای پیاده روی و گردش در شهر استانبول به شمار می رود. پل گالاتا در استانبول حتی در کتاب مارک تواین هم آورده شده است، می توانید روی یک طرف آن بایستید و آسیا را ببیند و یا روی غرب آن بایستید و چشم اندازی از اروپا داشته باشید!

  • کاخ توپکاپی | Topkapi Palace

این کاخ توسط سلطان مهمت دوم در سال های 1466 تا 1478 میلادی در شهر استانبول ساخته شد. در واقع بعد از فتح شهر در سال 1453 میلادی او احتیاج به کاخی جدید داشت تا بتواند در آن زندگی کند و بر امپراطوری، فرمانروایی کند. این کاخ در بالای بقایای باستانی امپراطوری بیزانس ساخته شد، دلیل این موضوع را می توان این دانست که عثمانی ها می خواستند خود را به عنوان ادامه دهنده قدرت های باستانی به مردم بشناسانند. در اواخر قرن پانزدهم بود که این کاخ، اقامتگاه اصلی سلاطین شد. در زبان ترکی، توپکاپی به معای دروازه توپ ها است که دلیل این نامگداری، توپ های بزرگی است که در ورودی کاخ به نمایش گذاشته شده اند. در سال 1924 بود که تصمیم گرفته شد تا از این کاخ به عنوان موزه استفاده گردد و به این ترتیب بود که توپکاپی اولین موزه ترکیه شد.

  • مسجد سلیمانیه | Süleymaniye Mosque

این مسجد بزرگ که در نوک تپه ایی در منطقه کانتارجیلار بین یک وزارتخانه و دفتر شیخ الاسلام مسجد واقع است، بطرز شکوهمندانه ایی به سمت آسمان کشیده شده است و چیزی هم نیست که جلودار صعودش به سمت بالا باشد. این مسجد در تاریخ 964 هجری قمری یا 1556 میلادی از طریق سلطان سلیمان بنیان گذاری شده است. این مسجد یک حیاط اندرونی دارد که دور تا دور آن 4 مناره قرار گرفته است. تعداد مناره های به کار رفته شده در ساختمان این مسجد نیز معنای نمادین دارد و به این شیوه پادشاه آن موقع عثمانی قصد داشته است که عنوان کند که چهارمین پادشاه آن موقع سرزمین عثمانی بعد از فتح قسطنطنیه بوده است.

  • مسجد آبی | The Blue Mosque

مسجد سلطان احمد که به دلیل طراحی داخلی آبی آن، در بین گردشگران به مسجد آبی معروف است مهم ترین مسجد استانبول می باشد که در کنار ورزشگاه اسب سواری با یزید در مرکز شهر قدیمی استانبول واقع شده است. این مسجد در بین سال های 1609 تا 1616میلادی توسط سلطان احمد یکم عثمانی در روبروی ایاصوفیه ساخته شد تا با این مسجد به رقابت بپردازد. مانند همه مسجدهای بزرگ و مهم آن موقع، این مسجد هم به صورت مجتمعی شامل مدرسه دینی، آشپزخانه ای برای فقیران، بازار و کتابخانه ای کوچک ساخته شده است. این مسجد یک حیاط بزرگ با درهای بسیار دارد، حیاط داخلی آن مقداری از سطح زمین بلندتر است، کف آن با سنگ های مرمر پوشیده شده و دور آن را ایوان هایی با گنبدهای کوچک احاطه نموده است.

  • دانشگاه استانبول | İstanbul Üniversitesi

این دانشگاه که امروزه به عنوان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در سراسر کشور ترکیه به حساب می آید، محوطه اصلی آن در دوران حکومت عثمانی ها بر کشور ترکیه، به عنوان محلی برای وزارت جنگ این دولت کاربرد داشته است. در حال حاضر این دانشگاه یکی از ممتازترین دانشگاه های ترکی است. طاق باشکوه سردر اصلی این دانشگاه، درست در روبروی میدان بایزید و همچنین روبروی ساختمان های اصلی دانشگاه که به سبک نظامی ساخته شده است، قرار گرفته است. این ساختمان ها دور تا دور چمنزاری را که پر است از درختان چنار را احاطه نموده اند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5600

به "همه چیز درباره محله امینونو در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره محله امینونو در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید