معرفی قطار اتوبوسی ماهان به همراه جزئیات کامل

به گزارش شیوا مارکت، آیا تا به حال قطار اتوبوسی ماهان سوار شده اید؟ آیا امکانات این قطار اتوبوسی به نسبت قطارهای کوپه ای کمتر است؟ چطور می توانیم اقدام به رزرو بلیط قطار اتوبوسی نماییم؟ یا اصلا کدام یک از شرکت های ریلی ایران دارای قطارهای اتوبوسی هستند؟

معرفی قطار اتوبوسی ماهان به همراه جزئیات کامل

قطار اتوبوسی ماهان با ارائه این نوع از قطارها شرایطی را برای مسافران فراهم آورده تا با هزینه کمتر بتوانند سفر خودشان را انجام دهنند. در بین کسانی که با قطار سفر می کنند افرادی هستند، که آن چنان کیفیت و خدماتی که قطار ارائه می دهد برایشان اهمیتی ندارد چرا تنها می خواهند سریع تر برسند به مقصد مورد نظرشان! نکته قابل توجه این است که عموما قطارهای اتوبوسی ارزان تر هستند.

به دلیل این که درباره قطارهای اتوبوسی اطلاعاتی کمی وجود دارد، عموما افراد از این نوع قطارها غافل می مانند، اما ما به شما این اطمینان را می دهیم، در خاتمه این مطلب بتوانید تصمیم بگیرید برای سفرتان اقدام به خرید بلیط قطار اتوبوسی کنید یا کوپه ای! پس با ما در ادامه همراه باشید.

یکی از پرطرفدارترین قطارها در بین مسافران قطار اتوبوسی ماهان است؛ پیدا کردن قطار مناسب سفر، برای عده ای از افراد کار بسیار ساده است، اما برای عده ای هم مانند یک کابوس!

معرفی قطار اتوبوسی ماهان

در سال های اخیر قطارهای اتوبوسی ماهان مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفتند و شرایط بهتری را نسبت به قبل پیدا نموده اند. این قطار مسافران زیادی را در راستا تهران مشهد جابه جا می کنند و با توجه به هزینه کمتری که به نسبت دیگر قطارها دارد نیز هواداران بیشتری هم دارد. قطار اتوبوسی ماهان جر قطارهای 3 ستاره ایرانی می باشد و به دلیل آنکه جز قطارهای سریع السیر محسوب می گردد در زمان نسبتا کوتاهی مسافران را به مقصد می رسانند، گفتنی است که بگوییم که این قطار دارای صندلی های تاشو جهت استراحت مسافران در طول راستا نمی باشد.

طراحی داخلی و خارجی قطارهای کوپه ای و اتوبوسی تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. یکی از بارزترین تمایزهایی که بین قطارهای اتوبوسی و کوپه ای وجود دارد، صندلی ها هستند. در قطارهای اتوبوسی صندلی ها به صورت یکنواخت در هر واگن قرار گرفته اند؛ در عکس قطار اتوبوسی ماهان این موضوع را بهتر می توانید متوجه شوید.

هر کدام از واگن ها دارای 2 دستگاه سرویس بهداشتی و 1 کوپه سرویس مخصوص برای مهماندار می باشند و دارای امکاناتی نظیر تهویه مطبوع، شیشه های دو جداره، بدونه 2 لایه برای کوپه به منظور جلوگیری از ورود صدا و گرما و سرما راستا می باشد.

سیستم های صوتی و تصویری بسیار مناسبی برای قطار اتوبوسی ماهان در نظر گرفته شده است و امکان تماشای تمامی کاناهای تلویزیونی رسمی کشور با آن وجود دارد. به طور مثال در قطار اتوبوسی تهران گرگان، حتی میتوانید کانال های HD تلویزیون ایران را هم به صورت زنده مشاهد کنید. در تمامی کوپه ها پریز برق 220 ولت تعبیه شده تا مسافران بتوانند لوازم شخصی و وسایل برقی خودشان را به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای شارژ کنند.

توجه داشته باشید که پذیرایی در این قطارها به صورت انتخابی است و در صورتی مسافران تمایل به پذیرایی داشته باشند می توانند این گزینه را در حین رزرو بلیط قطار اتوبوسی خودشان انتخاب کنند و هزینه جداگانه آن را پرداخت کنند.

قیمت بلیط قطار اتوبوسی ماهان در راستا تهران مشهد

یکی از پر تنوع ترین راستاهای ریلی کشور، تهران مشهد است؛ شما برای رسیدن به این مقصد انواع و اقسام قطارها پیش رویتان است و می توانید بنابر نیازی که دارید یکی از آن ها را بدون هیچ نگرانی انتخاب کنید. اما در بین قطارهایی که برای شما در این راستا نمایش داده می گردد، نوعی از قطار به سالنی یا اتوبوسی معروف است هم به چشم می خورد. قیمت قطارهای اتوبوسی به نسبت کوپه ای کمتر است و مسافران بیشتری هم البته دارد. قطار اتوبوسی ماهان برای راستا تهران مشهد یکی از گزینه های بسیار خوبی است که می توانید برای سفرتان انتخاب کنید. از مزایای قطار اتوبوس ماهان در راستا تهران مشهد این است که مسافران آن می توانند برای سفر بعدی خودشان از 10 درصد تخفیف برخوردار باشند.

هزینه ای که برای خرید بلیط قطار اتوبوسی در راستا تهران مشهد باید بپردازید در بیشتر قطارهای مسافربری، برای راستا یکطرفه زیر 50 هزار تومان قیمت دارند، همین موضوع سبب محبوبیت این نوع قطار در بین مسافران شده است. پیشنهاد می کنیم قبل از رزرو بلیط قطار به سمت مشهد مطلبی که در خصوص بهترین قطارهای تهران مشهد نوشته ایم را مطالعه کنید.

نکته مهم: پیشنهاد ما به شما این است که در وهله اول بلیط قطار خود را به صورت رفت و برگشت یا دوطرفه تهیه کنید تا کل هزینه سفر شما کاهش پیدا کند.

امکانات قطارهای اتوبوسی ماهان

در خصوص امکاناتی که قطارهای اتوبوسی ماهان دارا هستند، باید اینطور بیان کنیم که این نوع از قطارها امکانات نسبتا کمتری را در برابر قطارهای لوکس شرکت های ریلی ایران به مسافران ارائه می دهند، به طور مثال یکی از آن ها صندلی های تخت خواب شو هستند که در راستاهای طولانی بسیار برای مسافران حیاتی هستند، اما خوب به نسبت هزینه و سرعتی که این نوع از قطارها دارا هستند در حد خودشان گزینه های بسیار خوبی بشمار می فرایند.

  • قطارهای اتوبوسی دارای 10 واگن هستند.
  • بعد از هر 5 واگن یک رستوران وجود دارد؛ در کل برای 10 واگن دو رستوران موجود است.
  • ظرفیت واگن ها متغیر است ولی معمولاً به شکل 24 نفره، 60 نفره، 66 نفره و 72 نفره تعریف شده اند.
  • این قطار به سیستم تهویه مطبوع مجهز است و در واگن ها سیستم صوتی و تصویری برای پخش موسیقی و فیلم کار گذاشته شده است.
  • تمامی درهای واگن ها به طور اتوماتیک باز و بسته می شوند.

قطار کوپه ای بهتر است یا اتوبوسی؟

حال سوالی که برای تمام مسافران پیش می آید این است که قطار اتوبوسی بهتر است یا کوپه ای؟ در صورتی که به دنبال خرید بلیط قطار اتوبوسی هستید و بین قطارهای اتوبوسی و کوپه ای مانده اید، می توانید مقایسه ای که در ادامه در خصوص این دو قطار خدمتتان ارائه می دهیم را مطالعه کنید و بعد از آن خودتان تصمیم بگیرید که کدام مورد را برای رزرو بلیط قطار خودتان انتخاب نمایید.

قطاراتوبوسی صبا، در 10 ساعت از تهران به مشهد برسید!

حتی تصور این که بتوانید در ظرف 10 ساعت از تهران به مشهد برسیم، می تواند هیجان انگیز باشد آن هم با قطار اتوبوسی! حتما تا به حال فیلمهای قدیمی زیادی را دیده اید که در آن قطارها دو طبقه بوده اند، جا دارد بگوییم که قطار اتوبوسی صبا هم به همین شکل است و دارا دو طبقه است و می تواند حس نوستالژیک در فیلم ها را برایتان تداعی کند. اما نکته ای که برای مهم است امکانات و خدماتی است که این قطار به ما ارائه می دهد، یا بهتر است بگوییم که چه فرقی بین قطار اتوبوسی ماهان و صبا وجود دارد؟ در ادامه با توضیحاتی که در خصوص ویژگی های قطار صبا خواهیم گفت حتما پاسخ این سوالتان را خواهید گرفت.

ویژگی های قطار اتوبوسی صبا

  • سریع السیر بودن
  • هزینه پایین
  • دارای سیستم های تهویه عالی
  • پنجره های دوجه
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب
  • دارای امکانات صوتی و تصویر با کیفیت بالا
  • وجود قلاب اتوماتیک برای جلوگیری از هرگونه ضربات احتمالی

قطارهای اتوبوسی سریع السیر پردیس

با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت از تهران به سمت مشهد در حرکت باشید! اقطارهای اتوبوسی پردیس دارای امکانات و شرایط سفر بسیار خوبی هستند و صندلی هایشان مانند صندلی های هواپیما طراحی شده است. به این ترتیب مسافران می توانند به طور کامل احساس راحتی و آسایش لازم را داشته باشند. علاوه بر راحتی و آسایشی که قطارهای پردیس برای مسافران خود فراهم می آورند دارای سرعت بسیار بالایی هم هستند و در عرض 8 ساعت شما را به مقصدتان که مشهد باشد می رسانند.

ویژگی های قطار اتوبوسی پردیس

  • صندلی هواپیمایی
  • قطار لوکس
  • سرعت 160 کیلومتر
  • خدمات کترینگ و پذیرایی مناسب در طول راستا
  • پنجره های ایزوله در مقابل باد و باران و گرد و غبار
  • دارای سیستم گرمایش و سرمایشی با عملکرد اتوماتیک
  • دارای سیستم صوتی و تصویری برای پخش فیلم و یا موسیقی
  • امکان استفاده از هدفون برای مسافران

مقایسه ای کوتاه بین قطار اتوبوسی ماهان و قطارهای صبا و پردیس

به منظور آنالیز یک مقایسه کوتاه بین این قطارهای اتوبوسی می توان به مواردی اشاره و بعد از آن انتخاب بین این قطارها بستگی به خودتان و اولویت هایی که برای سفرتان دارید نیز خواهد داشت.

قطار اتوبوسی پردیس در راستاهای تهران، مشهد، قم و یزد فعال است و قطار اتوبوسی صبا در راستاهای تهران، مشهد و سمنان نیز دارای ساعت حرکتی می باشد.

هر دو قطار پر سرعت بوده و شرایط پذیرایی به خود مسافر بستگی دارد که می خواهد پذیرایی داشته باشد یا خیر، در صورتی که مسافران تمایل به پذیرایی توسط قطار داشتن مواردی که شامل این پذیرایی می گردد عبارت از تنقلات، صبحانه و ناهار می گردد.

قطارهای اتوبوسی صبا و پردیس هر دو دارای امکاناتی نظیر سیستم تهویه مناسب و سیستم اتوماتیک سرمایشی و گرمایشی، سیستم پخش صوتی و تصویری نیز هستند.

در مقایسه با قطارهای صبا و پردیس، قطار اتوبوسی ماهان صندلی بسیار بهتر و بالاتری دارد و می تواند تا حد قابل قبولی نیازهای شما برای سفر با قطار با مرتفع سازند.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستند که در انتخاب قطار مناسب برای سفرتان دچار شک و تردید هستید یا اصلا نمی دانید، چه قطار مناسب سفرتان است؟ ما پیشنهاد می کنیم مطلبی که دقیقا در همین خصوص نوشته شده است را هم نگاهی بیندازید، قطعا می تواند تا حد زیادی کمکتان کند.

ما در این مطلب سعی کردیم هر آنچه که ضروری است درباره قطارهای اتوبوسی ماهان بدانید را خدمتتان ارائه دهیم، اگر تجربه سفر با قطارهای اتوبوسی و به خصوص ماهان را داشته اید، با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید. اگر پرواز را به قطار ترجیح می دهید می توانید برای خرید بلیط هواپیما ماهان روی لینک آن کلیک کنید.

به منظور رزرو بلیط قطار می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوالی با مشاوران سفر مجموعه به شماره 8540 تماس بگیرید.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18939

به "معرفی قطار اتوبوسی ماهان به همراه جزئیات کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قطار اتوبوسی ماهان به همراه جزئیات کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید