منابع بیمه سلامت باید با رعایت اصل هزینه اثربخشی مدیریت گردد

به گزارش شیوا مارکت، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران بر مدیریت منابع در شرایط موجود کشور و بر اساس پروتکل ها و رعایت اصل هزینه اثربخشی به منظور تداوم تامین اقتصادی از ارائه خدمات سلامت تاکید نمود.

منابع بیمه سلامت باید با رعایت اصل هزینه اثربخشی مدیریت گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی رضایی در نشست مدیران شورای منطقه ها 10 گانه کشوری با موضوع تحلیل هزینه های درمانی اعلام کرد: کشور در سال 99، 13- 1400 با مشکل عظیم طغیان بیماری کرونا از یک سو و افزایش تورم از سوی دیگر روبرو بودیم. بر اساس آمار رسمی در سال 99 و 6 ماه اول سال 1400 در مجموع با تورم نزدیک به 100 درصدی روبرو بودیم که این رقم در حوزه سلامت از تورم عمومی کشور بالاتر است. با این واقعیت اقتصادی، افزایش هزینه های حوزه سلامت غیر معقول نیست.

وی ادامه داد: در سال نو با افزایش رسمی تعرفه ها، درخواست علاوه بر افزایش تعرفه از سوی وزارت بهداشت در ماه های اولیه سال و از طرفی با بحران شدید پیک پنجم کرونا روبرو بودیم به طوری که همه ارکان حاکمیت برای کنترل و مهار اپیدمی کرونا به صحنه آمدند تا این بیماری را در سطح کشور کنترل نمایند. این موضوع هم هزینه های نوی برای سازمان بیمه ایجاد کرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تاکید نمود: ما به اسم یک سازمان تأمین اقتصادی با این واقعیت روبرو هستیم که نمی توانیم در چنین شرایطی به سمت کاهش تعهدات حرکت کنیم. این سیاست درستی است که اتخاذ شده و باید به اسم تأمین نماینده اقتصادی زمانی که مردم به حمایت ما احتیاج دارند حضور پررنگ تری داشته باشیم و نمی توانیم از بار مسئولیت شانه خالی کنیم.

رضایی گفت: تمام هزینه ها با شرایط موجود قابل پیش بینی بود، اما اجتناب ناپذیر بود و باید مدیریت کنیم با توجه به بار اقتصادی مازاد تحمیل شده با همراهی ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت به تعادل منطقی برسد. امیدوار هستیم استان ها با مراکز درمانی به تفاهم مشترک برسند در ستاد سازمان بیمه سلامت هم کوشش می شود منابع نو به اعتبارات مصوب افزوده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29622

به "منابع بیمه سلامت باید با رعایت اصل هزینه اثربخشی مدیریت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع بیمه سلامت باید با رعایت اصل هزینه اثربخشی مدیریت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید