مکانیسم معین سهمیه های آسیایی سال 2023 معین نشده است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، با تصمیم تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا مقرر شد بازی های لیگ قهرمانان آسیا از فصل 2024-2023 از سیستم بهار - پاییز به سیستم پاییز - بهار تبدیل گردد؛ به این صورت که این مسابقات بر خلاف رویه فعلی، در طول یک فصل از رقابت های لیگ داخلی کشورهای غرب آسیا از جمله ایران برگزار گردد نه در طول دو فصل.

مکانیسم معین سهمیه های آسیایی سال 2023 معین نشده است

اجرای این تصمیم از سال 2023 مستلزم تعیین سهمیه های کشورها به صورت متفاوتی است چرا که تکلیف تیم هایی که در سال 2022 سهمیه می گیرند تعیین نمی گردد.

این مسائل باعث شد تا برخی از برآورد ها حاکی از تعیین تکلیف فدراسیون های محلی برای سهمیه ها باشد. با این حال نضال بحران سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا همه برآورد ها را رد و تاکید نمود که هنوز مکانیسم و فرمول خاصی برای تعیین سهمیه های لیگ قهرمانان تعیین نشده است.

بحران گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته است، زیرا لیست مسابقاتی که هویت و الزامات شرکت کنندگان را تعیین می نماید در حال حاضر بدون تغییر به جای مانده است.

وی اضافه کرد: AFC مایل است فدراسیون های ملی فوتبال را در بحث و تبادل نظر مشارکت دهد و دیدگاه ها را به عنوان بخشی از اختصاص دادن کار مشترک برای رسیدن به یک تصمیم متفکرانه که دستاوردهای مثبتی برای قهرمانی باشگاه ها داشته باشد، در نظر بگیرد.

بحران صدور هرگونه تصمیم رسمی در این زمینه را تکذیب کرد. وی گفت: هنوز برای تصمیم گیری رسمی در این زمینه زود است و قطعاً رایزنی ها با اطلاع رسانی سازوکار به فدراسیون های ملی شرکت کننده پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا سپاهان و فولاد دو نماینده ایران هستند. استقلال و پرسپولیس به علت عدم دریافت مجوز حرفه ای، از این رقابت ها کنار گذاشته شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29896

به "مکانیسم معین سهمیه های آسیایی سال 2023 معین نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانیسم معین سهمیه های آسیایی سال 2023 معین نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید