نحوه رجیستری گوشی موبایل؛ چگونه گوشی را ریجستر کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، نحوه رجیستری گوشی موبایل؛ چگونه گوشی را ریجستر کنیم؟ دستگاه هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می توانند از شبکه های اپراتوری به صورت دائم استفاده نمایند و احتیاجی به فعال سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را به وسیله فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، به وسیله فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

نحوه رجیستری گوشی موبایل؛ چگونه گوشی را ریجستر کنیم؟

خبرنگاران| از آن موقع که طرح رجیستری آغاز شده، شاهد تغییرات وسیعی در بازار گوشی های موبایل بوده ایم که تبعاتی برای فروشندگان و مصرف نمایندگان به همراه داشته؛ تبعاتی که فواید آن برای مردم بیشتر از مضراتش بوده است. طرح رجیستری گوشی طی ماه های اخیر با سرعت خوبی گسترش یافته و در حال حاضر تمام برند های موبایل موجود در بازار را تحت پوشش خود قرار داده است.

با توجه به اهمیت این طرح، ضروری است که همگی در خصوص آن و نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل بیشتر بدانیم. به همین منظور، در ادامه متن نحوه ثبت گوشی های موبایل در سامانه همتا را با هم مرور خواهیم کرد. البته به چند سوال متداول دیگر هم پاسخ می دهیم که در انتها این آموزش رجیستری گوشی، جای هیچ شک و شبهه ای باقی نماند.

هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید به وسیله سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی گردد.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا ضروری است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می توان با سامانه همتا ارتباط برقرار کرده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #7777*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #7777* ارائه می گردد.

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #7777* را شماره گیری کرده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

در این مرحله ضروری است تا با ارسال عدد 2، گزینه فعالسازی را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، باید شناسه(IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه(IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #06#*، قابل مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده گردد.

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد 6 رقمی است که با صفر آغاز نمیگردد.

در این مرحله پیامی برای شما نمایش داده می گردد که در آن شناسه(IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیام مورد تأیید شما است، عدد 1 را وارد نمایید.

درنهایت پیامی برای شما نمایش داده می گردد که بیانگر فعال سازی پیروز دستگاه با شناسه(IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به یاری کد فعال سازی انجام نگردد، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به یاری کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نگردد، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مسائل احتمالی و سوء استفاده از شناسه(IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

پس از انجام پیروز فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI) های فعال شده برای سیم کارت فعال نماینده دستگاه، پیامک می گردد.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI) های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

برای فعالسازی دستگاه های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه(IMEI) یکی از اسلات ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI)، شناسه(IMEI) مربوط به اسلات های دیگر نیز بصورت اتوماتیک فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می توانند از شبکه های اپراتوری به صورت دائم استفاده نمایند و احتیاجی به فعال سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را به وسیله فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، به وسیله فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: فرادید
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28767

به "نحوه رجیستری گوشی موبایل؛ چگونه گوشی را ریجستر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه رجیستری گوشی موبایل؛ چگونه گوشی را ریجستر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید