نرم افزاری ایرانی کمک رسان 6 هزار شرکت بزرگ و کوچک ، فرارمغز ها کشور را با کمبود نیروی انسانی ماهر روبرو کرده است

به گزارش شیوا مارکت، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ضمن معرفی نرم افزار مالی خود گفت: با فرار مغزها، کمبود نیروی انسانی ماهر از جمله مهمترین مشکل پیش روی شرکت های دانش بنیان است.

نرم افزاری ایرانی کمک رسان 6 هزار شرکت بزرگ و کوچک ، فرارمغز ها کشور را با کمبود نیروی انسانی ماهر روبرو کرده است

احمد محمدزاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوسا (نرم افزار و سخت افرار ایران) در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران با اشاره به اینکه نرم افزار مالی نوسا هم اکنون توسط 6 هزار شرکت کوچک و بزرگ در سرتاسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: نرم افزار مالی یکپارچه نوسا، مجموعه ای یکپارچه از نرم افزار های حوزه مدیریت مالی است که با هم افزایی حاصل از این یکپارچگی، ساختاری منعطف و حرفه ای را به منظور تعامل واحد های گوناگون موسسات، شرکت ها، و سازمان ها فراهم می آورد.

وی افزود: هر سازمان و شرکت به فراخور نیاز ها و شرایط فعلی خود، اقدام به تهیه زیر سیستم های مورد نیاز خود می کند، با تغییر شرایط و یا نیازمندی ها، این مجموعه ها می توانند مجموعه نرم افزار های مورد استفاده خود را تکمیل کنند و در بخش های بیشتری از فرآیند های سازمانی خود در قالب این سیستم بهره ببرند. این نرم افزار که بیش از 15 سال از شروع تولید و توسعه آن می گذرد، همچنان بر ستون های اولیه خود پایدار بوده و همواره در حال تکمیل و بهبود است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: نرم افزار بعدی ما سیستم مدیریت اطلاعات کتابشناختی سیمرغ است که برای کتابخانه ها به گونه ای طراحی شده که با روش های کلاسیک و سنتی، اطلاعات انواع منابع چاپی را نگهداری و جستجوپذیر می کنند و برای ورود اطلاعات و فهرست نویسی آن ها، به کاربرگ ها و فیلد های خاص نیاز دارند. این نرم افزار از پایه برای نگهداری و ورود اطلاعات کتاب شناختی هر نوع منبع در پایگاه تخصصی خود، همراه با پشتیبانی زبان انگلیسی و ارائه قابلیت ها و تفاوت های خاص زبان فارسی طراحی شده است.

به گفته وی، توانایی تغییر ساختار پایگاه ها بر حسب نیاز های متخصصین فهرست نویس هر مرکز، طیف وسیعی از انعطاف پذیری و پوشش نیاز های مراکز را در این حوزه فراهم می کند. این نرم افزار هم اکنون در بیشتر کتابخانه دانشگاه ها و از جمله آستان قدس رضوی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوسا گفت: سومین نرم افزار این شرکت ققنوس نام دارد و زیرسیستم هایی که برخی همگانی و قابل استفاده عمومی و برخی اختصاصی و مورد استفاده مخاطبانی خاص از یک سازمان یا مجموعه کاری هستند. این نرم افزار در واقع برای مکانیزه کردن اطلاعات مربوط به میراث فرهنگی و موزه های کشور کاربرد دارد.

محمدزاده در مورد چشم انداز ها و اهداف این شرکت مطرح کرد: این شرکت و مجموعه نرم افزاری آن به اندازه کافی بزرگ است و مجموعه ها در حال تکمیل هستند و زیرمجموعه هر کدام از آن ها نیز در حال توسعه است و در واقع هدفی که هم اکنون دنبال می کنیم، بحث به روز رسانی آن ها و در صورت نیاز طراحی نرم افزار هایی که تقاضا برای آن ها دیده می شود تا از این طریق بتوانیم تمامی نیاز های مشتریان را پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: تمامی این محصولات تجاری سازی شده اند؛ به غیر از سیستم ققنوس که هنوز عرضه نشده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه بزرگ ترین مشکل پیش روی این شرکت کمبود نیروی کار انسانی است، گفت: متاسفانه هر دانشجویی که از دانشگاه های خوب کشورمان همانند دانشگاه صنعتی شریف و تهران فارغ التحصیل می شود، به خارج از کشور مهاجرت می کند. گویا این دانشگاه ها برای خارج از کشور نیرو تربیت می کند نه برای کشورمان. در واقع فرار مغز ها موجب شده که با کمبود نیروی انسانی ماهر روبرو شویم. این کمبود نیرو نه تنها در بخش نرم افزار بلکه در تمامی صنایع مثل شیمی نیز دیده می شود.

مدیرعامل شرکت نوسا در مورد حامیان این شرکت می گوید: تنها حامی ما پارک علم و فناوری پردیس است که در واقع براساس قوانین پارک تا حدودی ما را حمایت کرده اند. شرکت نوسا تا به امروز توانسته عنوان واحد برتر فناور و شرکت برتر در همکاری با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را در هجدمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس از آن خود کند.

محمدزاده در مورد همکاری با دانشگاه ها می گوید: در ارائه نرم افزار سیمرغ به دانشگاه ها، کارگاه های آموزشی ای نیز برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار کردیم و به غیر از آن، از کمک دانشجویان نیز بهره بردیم. هم اکنون دانشجوی دوره دکتری از نظر فنی در حال کمک به ما برای توسعه نرم افزار ققنوس هستند.

دور زمین: مجله سفر و گردشگری دور زمین

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24304

به "نرم افزاری ایرانی کمک رسان 6 هزار شرکت بزرگ و کوچک ، فرارمغز ها کشور را با کمبود نیروی انسانی ماهر روبرو کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزاری ایرانی کمک رسان 6 هزار شرکت بزرگ و کوچک ، فرارمغز ها کشور را با کمبود نیروی انسانی ماهر روبرو کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید