نسل بعدی آیپد معمولی اپل ممکن است بدون جک صدا عرضه گردد

به گزارش شیوا مارکت، اپل به تدریج جک هدفون را از کل سری آیفون ها و چندین آیپد مانند آیپد ایر، آیپد پرو و آیپد مینی حذف نموده و اکنون به نظر می رسد که این شرکت آماده حذف آن از آیپد معمولی است. با توجه به جدیدترین رندرهای منتشر شده از نسل بعدی آیپد معمولی اپل، جک 3.5 میلی متری صدا در این تبلت هوشمند دیده نمی گردد و این یعنی کاربران آیپدهای معمولی نیز باید با این درگاه بسیار پرکاربرد وداع نمایند.

نسل بعدی آیپد معمولی اپل ممکن است بدون جک صدا عرضه گردد

طبق گزارش MySmartPrice، این رندرهای تازه به وسیله یک طراح کیس که روی لوازم جانبی آیپد نسل دهم کار می نماید، تهیه شده است. طراحی این آیپد تازه از طراحی کلاسیک آیپد الگو گرفته که سال ها دست نخورده به جای مانده است. اپل در سال 2017 میزان صفحه نمایش را اندکی افزایش داد و از لحاظ سخت افزاری نیز این محصول را بهبود بخشید، اما ظاهر آن کلی ثابت مانده است. به نظر می رسد که این فرایند رو به تغییر است، زیرا طبق تصاویر منتشر شده، آیپد تازه مانند آیفون های اخیر، آیپدها، مک بوک پرو 14 اینچی، 16 اینچی و مک بوک ایر 2022 از لبه های صاف بهره می برد.

منابع متعددی مانند 9to5Mac و MacRumors در خصوص این رندرها به تهیه گزارش پرداختند، اما از آن جا که این رندرها رسمی نیست شاید خیلی نتوان به صحت آن ها اطمینان کرد. روی پنل جلویی این تبلت تازه دکمه هوم نیز حفظ شده و این به این معنی است که همچنان حاشیه های زیادی اطراف نمایشگر آیپد تازه وجود خواهد داشت. MySmartPrice گزارش می دهد که صفحه نمایش آیپد تازه باید بزرگ تر از مدل 10.2 اینچی فعلی باشد و یک دوربین بازطراحی شده در پشت آیپد وجود دارد که یادآور ماژول دوربین آیفون X است. گفته می گردد که نمایشگر نسل دهم آیپد معمولی یک پنل 10.5 اینچی خواهد بود.

این محصول تازه اپل بعلاوه ظاهراً به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C استفاده می نماید. در رندرهای منتشر شده آیپد معمولی تازه اسپیکرهای چهارگانه دیده می گردد که این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد. در حال حاضر تنها آیپد پرو با سیستم بلندگوهای چهارگانه در اختیار کاربران قرار گرفته و اگر این خبر صحت داشته باشد، آیپد تازه اپل می تواند در بخش صدا حداقل آیپد مینی و آیپد ایر را پشت سر بگذارد.

حذف جک 3.5 میلی متری صدا شاید خیلی برای کاربران این تبلت ها خبر خوبی نباشد، زیرا بیشتر مشتریان این تبلت مالی معلمان و دانش آموزان هستند که از آن در کلاس درس و اهداف آموزشی استفاده می نمایند. اما اگر چنین اتفاقی نیز افتاد، کاربران می توانند از تبدیل پورت USB-C به جک 3.5 میلی متری به عنوان یکی از گزینه ها در دسترس بهره ببرند.

نسل دهم آیپد احتمالاً در پاییز سال جاری معرفی می گردد، اگرچه معین نیست که آیا طراحی تازه آن نیز با قیمت اولیه بالاتر از 329 دلار فعلی عرضه می گردد یا خیر. اپل از چیپ A13 Bionic به عنوان مغز پردازشی آیپد نسل نهم استفاده نموده که همان تراشه به کار رفته در آیفون 11 و نسل دوم آیفون SE است. اما گفته می گردد که آیپد تازه اپل با چیپ A14 اجرا خواهد شد. این تراشه تازه نوید 30 درصد کارآمدی بهتر نسبت به تراشه A13 فعلی را به کاربران می دهد. باید دید نسل دهم تبلت معمولی اپل از چه قابلیت ها و ارتقاء های سخت افزاری دیگری بهره می برد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29935

به "نسل بعدی آیپد معمولی اپل ممکن است بدون جک صدا عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل بعدی آیپد معمولی اپل ممکن است بدون جک صدا عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید