نظارت عالیه در 30 درصد ساخت و سازهای استان قزوین صورت می گیرد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری مشترک مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با محور توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان روز چهارشنبه در اداره راه و شهرسازی قزوین برگزار گردید.

نظارت عالیه در 30 درصد ساخت و سازهای استان قزوین صورت می گیرد

سید کاظم مجابی در این نشست گفت: کوشش می کنیم با تعامل دستگاه های اجرایی نقش مهندسی در ساخت و سازها پر رنگ گردد.

وی بیان نمود: در استان قزوین بیش از 10 هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان عضویت دارند که تعداد 420 مهندس دارای صلاحیت حرفه ای هستند.

مجابی با اشاره به وجود بعضی ایرادات در مسکن مهر توضیح داد: بدیهی است میزان هزینه ای که در ساخت و سازها می گردد در میزان کیفیت آنها تأثیرگذار است و بدیهی است در مسکن مهر به دلیل هزینه انجام شده که در زمان خود هم بسیار پایین بوده است ایراداتی دیده می گردد اما در مجموع نسبت به سایر استان ها از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: متناسب با هزینه ساختمان نوع نظارت فنی صورت می گیرد اما در نظارت دقیق جدی هستیم.

نظارت بر ساخت و ساز کامل و جامع نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یاد آور شد: در ساخت و سازهای جدید نظارت جدی خواهیم کرد هر چند در حال حاضر تمام ساخت و سازها نظارت صد درصدی نمی گردد اما رویکرد ما دقت در همه امور است.

مجابی گفت: باید در ساخت واحدهای یک طبقه تا بلند مرتبه سازی نظارت ها جدی باشد و ایمنی ساختمان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان نمود: با تأسیس دفتر نظام مهندسی در نقاط مختلف و استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب کوشش می کنیم کیفیت ساخت و سازها بیشتر گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: در بیش از 10 درصد ساختمان ها نظارت کلی و در 30 درصد ساخت و سازهای استان نظارت عالیه صورت می گیرد.

وی بیان نمود: ماده 34 رعایت مقررات معماری و شهرسازی هم اهمیت دارد و از سال آینده صرفه جویی در انرژی جدی است چون هدر رفت انرژی در ساختمان ها زیاد است.

مجابی گفت: شاخص های ساخت و ساز متعدد است اما به سمتی می رویم که بهبود کیفی محقق گردد و انتظار داریم ترویج ساخت و ساز مهندسی توسط رسانه ها جدی گرفته گردد.

وی توضیح داد: مسائل بهداشت و سلامت، کیفیت فنی مقررات ملی ساختمان مورد توجه است و در این راستا نظام نامه مشاوره مهندسی هم تدوین شده است.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4164

به "نظارت عالیه در 30 درصد ساخت و سازهای استان قزوین صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت عالیه در 30 درصد ساخت و سازهای استان قزوین صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید