نقاط ضعف کشتی گیران با تعویق المپیک رفع می گردد، نسل جوان ایران پیشرفت می نماید

به گزارش شیوا مارکت، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: نسل جوان کشتی ایران با تعویق المپیک فرصت یافته تا نقاط ضعفش را رفع کند.

نقاط ضعف کشتی گیران با تعویق المپیک رفع می گردد، نسل جوان ایران پیشرفت می نماید

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، با تصمیم کمیته بین المللی المپیک بازی های المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا با یک سال تأخیر برگزار می گردد. بدون تردید تعویق یک ساله مسابقات المپیک بر روی ورزش های کشورهای مختلف تأثیر خواهد گذاشت. این موضوع شامل ورزش کشتی فرنگی ایران نیز می گردد که کوشش می کرد تا بتواند تمام سهمیه های لازم برای حضور در بازی های المپیک را کسب کند.

محمد بنا درباره اینکه تعویق یک ساله مسابقات المپیک توکیو چه تأثیری بر روی تیم ملی کشتی فرنگی ایران خواهد گذاشت، به خبرنگار ورزشی خبرنگاران اظهار کرد: اگر در این مدت که مسابقات با تعویق روبرو شده بتوانیم اردوهای منظمی برگزار کنیم و اعضای تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های متعدد بین المللی شرکت نمایند بدون شک صاحب تجربه و مهارت های زیادی خواهند شد که این موضوع می تواند به سود فرنگی کاران ایرانی گردد.

وی ادامه داد: اعزام به مسابقات آسیایی و دنیای موجب می گردد تا ملی پوشان کشتی فرنگی ایران در شرایط آزمون و خطا قرار بگیرند و بتوانند با رفع کردن نقاط ضعف خود آن ها را به نقاط قوتشان تبدیل نمایند. مسابقه دادن با حریفان خارجی سنگ محک خوبی برای کشتی گیران کشورمان خواهد بود و موجب می گردد تا آن ها به پختگی لازم دست یابند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام نمود: نسل جوانی از کشتی فرنگی ایران در حال یادگیری و پیشرفت هستند و در صورتی که آنها بتوانند در مسابقات مختلف حضور پیدا نمایند و تمرینات مستمری داشته باشند قطعاً می توانند به مرز آمادگی مطلوب برسند و پشتوانه بزرگی برای کشتی ایران در میادین مختل شوند تا با کسب مدال های رنگارنگ عامل سربلندی ورزش ایران شوند .

وی تأکید کرد: در صورتی که شاهد تعطیلی بیش از حد اردوها و لغو اعزام به رقابت های بین المللی باشیم و اگر مسابقات دنیای به مدت مدیدی تعطیل باشد، نمی توان امیدی به پیشرفت فرنگی کاران داشت. باید فعالیت ها با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیگیری گردد تا شاهد پیشرفت جوانان فرنگی کار ایران باشیم.

بنا با اشاره به اینکه شیوع گسترده ویروس کرونا به یک اپیدمی دنیای تبدیل شده توضیح داد: سازمان بهداشت دنیای باید بتواند با یاری دیگر سازمان ها و فدراسیون های ورزشی و البته مردم از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کند تا با نابودی این ویروس شاهد برگزاری رقابت های ورزشی باشیم. قطعاً با لغو طولانی مسابقات ورزشی نه تنها کشتی گیران بلکه سایر ورزشکاران دنیا با افتی محسوس روبرو خواهند شد.

انتهای پیغام/4048/

مجله کوروش بزرگ: وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17841

به "نقاط ضعف کشتی گیران با تعویق المپیک رفع می گردد، نسل جوان ایران پیشرفت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط ضعف کشتی گیران با تعویق المپیک رفع می گردد، نسل جوان ایران پیشرفت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید