نوبیا رد مجیک 5G با نمایشگر 144 هرتزی و پردازنده اسنپدراگون 865 رونمایی شد!

به گزارش شیوا مارکت، جدیدترین گوشی هوشمند گیمینگ شرکت نوبیا با نام رد مجیک 5G روز گذشته با قابلیت های فراوانی از جمله نمایشگر 144 هرتزی و پردازنده اسنپدراگون 865 رونمایی شد!

نوبیا رد مجیک 5G با نمایشگر 144 هرتزی و پردازنده اسنپدراگون 865 رونمایی شد!

هرچه که تعداد کاربران گوشی های هوشمند افزایش می یابد، شرکت های سازنده کوشش می نمایند محصولات خود را تواناتر و کاربردی تر از گذشته روانه بازار نمایند تا جوابگوی نیازهای متعدد آن دسته از کاربرانی باشد که بیشتر کار خود را با آن ها انجام می دهند. یکی از بخش هایی که گوشی های هوشمند طی چند سال اخیر در آن پیشرفت قابل توجهی داشتند، گیمینگ بود! مسلما هستند کسانی که باور دارند هیچگاه لذت تجربه بازی در کنسول و یا کامپیوترهای شخصی با گوشی هوشمند قابل قیاس نیست اما فروش کم نظیر بازی های موبایلی و استقبال بسیار خوب کاربران از آن ها نشان می دهد هواداران گیمینگ با گوشی کم نیستند!

به همین دلیل گوشی های زیادی از جمله ایسوس راگ فون، ریزر و بلک شارک با قابلیت های جذاب روانه بازار شدند تا تجربه گیمینگ روی گوشی را فراتر از آنچه که انتظار می رفت برسانند. در ادامه فراوری گوشی های گیمینگ، نوبیا، شرکت نوپای چینی که از سال 2015 تا کنون به صورت مستقل مشغول به فعالیت است، روز گذشته از گوشی گیمینگ خود با نام رد مجیک 5G رونمایی کرد.

نوبیا برای گوشی خود از جدیدترین و بهترین فناوری های روز استفاده نموده که به عنوان نمونه می توان از نمایشگر 144 هرتزی، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865، 16 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 نام برد که در حقیقت می تواند این محصول را به یکی از قدرتمندترین گوشی های گیمینگ سال 2020 بدل کند. خصوصا اینکه نمایشگر 144 هرتزی آن می تواند یکی از بهترین و لذت بخش ترین تجربه های کار با گوشی را برای کاربران به ارمغان آورد.

جدیدترین گوشی نوبیا از شارژ سریع 80 وات پشتیبانی می نماید

در کنار قابلیت های سخت افزاری فراوان، شاهد پشتیبانی این محصول از اینترنت 5G نیز هستیم تا دانلود فایل های حجیم و انجام بازی های آنلاین با بالاترین سرعت ممکن صورت گیرد. همچنین یک لنز IMX686 ساخت سونی با اندازه 64 مگاپیکسل، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی، مجموعه دوربین های این گوشی را تشکیل می دهند که برای یک گوشی با اهداف گیمینگ مناسب به نظر می رسند.

اما ویژگی اصلی این محصول، سیستم خنک نماینده فعال آن است که شامل یک فن چرخشی و یک هیت سینک بوده و به ادعای نوبیا می تواند دمای پردازنده را تا 18 درجه کاهش دهد! از آن جایی که این محصول از شارژر سریع 55 واتی نیز بهره می برد، سیستم خنک نماینده حین شارژ با آن فعال می گردد تا هیچ خطری از بابت گرم شدن بیش از حد آن را تهدید نکند و همچنین سرعت شارژ شدن نیز افزایش یابد.

رد مجیک 5G از یک نمایشگر امولد 6.65 اینچی با وضوح 2340 × 1080 پیکسل (+FHD) بهره می برد که با کاهش حاشیه ها، بخش بزرگی از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. در این گوشی هیچگونه ناچ یا حفره ای دیده نمی گردد و در عوض نوبیا ترجیح داده از همان روش سنتی استفاده نموده و برای تعبیه دوربین سلفی از حاشیه بالای نمایشگر بهره ببرد. از قابلیت های جذابی که این نمایشگر به آن مجهز شده می توان به سنسور اثر انگشت اپتیکال، نمایشگر 144 هرتزی و نرخ نمونه برداری لمس 240 هرتزی اشاره نمود و این یعنی تجربه بی نظیر گیمینگ و کاربری با رد مجیک 5G!

قلب تپنده این محصول را پردازنده اسنپدراگون 865 تشکیل می دهد که در آن، مودم X55 بکار رفته است. نسخه های مختلفی از این گوشی در نظر گرفته شده که از رم 8 گیگابایتی شروع می گردد و در نهایت به 16 گیگابایت می رسد. همچنین حافظه داخلی این گوشی نیز از 128 تا 256 خواهد بود که همه آن ها از نوع UFS 3.0 هستند.

پنل پشتی رد مجیک 5G از جنس شیشه است و با رنگ و اشکال زیبایی طراحی شده. همچنین این مسئله در کنار نورپردازی RGB باعث شده نمای پشتی بسیار جذاب تر به نظر برسد! یکی از دیگر مواردی که باعث افزایش عملکرد گیمینگ این گوشی شده، ماشه ها (تریگر) خازنی هستند که با نرخ الگوبرداری لمس 300 هرتز، هیچگونه کندی یا لگی را در آن مشاهده نخواهید کرد!

برای این گوشی یک باتری 4.500 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که باید کیفیت آن را در عمل سنجید. به طور کلی با توجه به خنک نماینده خوب، پردازنده کم مصرف و نمایشگر امولد، به نظر می رسد بتوان روی عملکرد خوب آن حساب کرد. در بخش نرم افزار، از رابط کاربری رد مجیک استفاده شده که مبتنی بر اندروید 10 است و نمای خوب و جالبی دارد. وای فای نسل 6 و جک 3.5 میلی متری، دیگر قابلیت هایی هستند که می توانند رد مجیک 5G را به یکی از بهترین و مجهزترین گوشی های گیمینگ سال 2020 بدل نمایند.

این گوشی در سه رنگ بسیار جذاب مشکی، قرمز، قرمز آبی که با نام Cyber Neon شناخته می گردد و همچنین یک مدل محدود شفاف راهی بازار می گردد. پیش خرید رد مجیک 5G در کشور چین از دیروز شروع شده است و ورود رسمی آن به بازار در تاریخ 19 مارس (29 اسفند) رخ خواهد داد. خوشبختانه برای این گوشی فروش بین المللی نیز در نظر گرفته شده و در ماه آوریل باید شاهد ورود آن به بازار جهانی باشیم!

مدل پایه این گوشی که با مشخصات سخت افزاری 8/128 همراه است، با قیمت مناسب 540 دلار، مدل 12/128 با قیمت 585 دلار، مدل 12/256 با قیمت 625 دلار و در نهایت مدل بسیار قدرتمند این سری با 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت نسبتا مناسب 712 دلار راهی بازار خواهند شد. مدل محدود این گوشی که از رنگ شفاف بهره می برد در دو نسخه 12/256 و 16/256 راهی بازار می گردد که به ترتیب 655 و 740 دلار قیمت گذاری شده اند.

منبع: gsmarena

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17215

به "نوبیا رد مجیک 5G با نمایشگر 144 هرتزی و پردازنده اسنپدراگون 865 رونمایی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبیا رد مجیک 5G با نمایشگر 144 هرتزی و پردازنده اسنپدراگون 865 رونمایی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید