هزینه حضور نظامی آمریکا برای کره جنوبی 14 درصد بیشتر شد

به گزارش شیوا مارکت، وزارت خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گفت، بر اساس توافق شش ساله ای با آمریکا که راه را برای دو کشور به منظور تحکیم ائتلافشان هموارتر می کند، کره جنوبی با افزایش 13.9 درصدی پرداخت ها برای استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور در سال جاری میلادی نسبت به 2019 توافق کرده است.

هزینه حضور نظامی آمریکا برای کره جنوبی 14 درصد بیشتر شد

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بر اساس این توافق جدید که تا 2025 ادامه دارد، سئول 1.183 تریلیون وون معادل 1.03 میلیارد دلار در سال جاری میلادی پرداخت می کند در حالیکه در سال 2019 این میزان 1.038 تریلیون وون بود. این مبلغ برای حفظ حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی است.

واشنگتن و سئول با نتیجه گیری یک سال و نیم مذاکرات به توافقی دست یافتند که توافق اقدامات ویژه نام دارد و این توافق در بحبوحه نگرانی این مساله به دست آمد که این بن بست طولانی می توانست تضعیف کننده تمرکز آنها بر مقابله با تهدیدهای امنیتی کره شمالی و سایر چالش ها باشد.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای گفت: این توافق فرصتی برای دو کشور به منظور تایید مجدد بر اهمیت ائتلاف مستحکم واشنگتن و کره جنوبی و همچنین مبنای صلح و شکوه در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا و ضرورت حضور با ثبات نیروهای آمریکایی در کره جنوبی است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ارزیابی می شود که کره جنوبی و ایالات متحده با پرداختن مناسب و به موقع به موضوع ائتلاف در دولت بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، آن را استحکام بخشند.، ایسنا

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28797

به "هزینه حضور نظامی آمریکا برای کره جنوبی 14 درصد بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه حضور نظامی آمریکا برای کره جنوبی 14 درصد بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید