هفت هنرمند صنایع دستی خراسان جنوبی گواهی کیفیت گرفتند

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: هفت هنرمند صنایع دستی استان گواهی کیفیت ملی را از سازمان میراث فرهنگی کشور دریافت کردند.

هفت هنرمند صنایع دستی خراسان جنوبی گواهی کیفیت گرفتند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی روز سه شنبه در نشست اعطای لوح کیفیت به هنرمندان صنایع دستی استان خراسان جنوبی اضافه نمود: کارشناسان خبره حوزه صنایع دستی از سال 95 کار ارزیابی و درجه بندی کارگاه های صنایع دستی را در استان آغاز نموده اند که در 2 سال متولی 17 کارگاه و هنرمند پیروز به اخذ گواهی کیفیت ملی شده اند.

او گفت: 10 کارگاه سال 96 در شهرستان های بیرجند، طبس و زیرکوه این گواهی کیفیت را دریافت کردند و سال گذشته براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای استان، 20 کارگاه مورد ارزیابی نهاده شد که در نهایت هفت مورد پیروز به اخذ این گواهی کیفیت شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از استمرار کوشش هنرمندان در جهت فراوری صنایع دستی با کیفیت در استان اعلام کرد: امید است در کنار افزایش کمی کارگاه ها، کیفیت فراوریات نیز مدنظر باشد.

او یادآور شد: افزایش کیفیت فراوریات صنایع دستی از لحاظ اعتبار ملی نیز اهمیت دارد چرا که به خصوص در بازارهای جهانی انتظار از فراورینمایندگان، کار با کیفیت و متناسب با استانداردهای هر رشته است.

رمضانی اضافه نمود: اگر نتوانیم استانداردهای لازم را در فراوریات ارایه دهیم هم اعتبار استان در عرصه جهانی مخدوش می شود و هم مصرف نمایندگان از دست می روند.

وی با تاکید بر اهمیت این مسئله برای استان خراسان جنوبی اعلام کرد: فراوری نمایندگان صنایع دستی خراسان جنوبی باید در کنار ارتقای کمیت، کیفیت را هم مدنظر قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: افزایش کیفیت صنایع دستی موجب راندمان بالای مالی نیز می شود و منافع این کار به هنرمندان باز می شود.

وی تاکید نمود: ملاک حمایت از صنایع دستی چه در بخش اعطای تسهیلات ارزان قیمت یا بلاعوض و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی نیز رعایت استانداردها خواهد بود.

در این نشست زهرا خراشادی زاده با چادر شب بافی، فاطمه صغری مشرقی مقدم با هنر رودوزی های الحاقی، حمیدرضا جامعی با تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، عفت عرب با گلیم بافی، پویا نخعی با ساز سنتی، سپهر رخشانی با معرق چوب و خدیجه خراشادی زاده با چادر شب بافی لوح کیفیت را از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دریافت کردند.

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان هم از هنرمندانی که گواهینامه کیفیت دارند خواست به کیفیت فراوریاتشان بیش از بیش توجه نمایند چون در صورت افت کیفیت، گواهینامه شان باطل می شود.

او خاطر نشان کرد: هم اکنون 17 هنرمند از بیرجند، فردوس، قاین و زیرکوه گواهینامه کیفیت آثار دارند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4811

به "هفت هنرمند صنایع دستی خراسان جنوبی گواهی کیفیت گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت هنرمند صنایع دستی خراسان جنوبی گواهی کیفیت گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید