همکاری ایران و آلمان در توسعه آموزشهای مهارتی

به گزارش شیوا مارکت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و تحقیقات آلمان به منظور گسترش همکاری در زمینه آموزشهای مهارتی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

همکاری ایران و آلمان در توسعه آموزشهای مهارتی

به گزارش خبرنگاران، این تفاهم نامه با هدف ارائه خدمات مشورتی در حوزه آموزش فنی و حرفه ای و همچنین یاری به استقرار آموزش نوین در چارچوب برنامه های درسی و آموزشی در روز نخست کارگاه مشورتی تخصصی حکمرانی آموزش های فنی وحرفه ای در ایران به امضا رسید.

کارگاه مذکور با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و دستگاه های حاکمیتی، کمیسیون های مجلس شورای اسلامی، اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون کشور، نظام های حرفه ای و صنفی، انجمن های علمی، حرفه ای و تخصصی، خبرگان و صاحب نظران مرتبط با موضوع قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی برگزار می گردد.

آموزش فنی وحرفه ای دوگانه در آلمان، تقسیم مسئولیت بین سطح دولت و فدرال، اصول حقوقی، مؤسسه فدرال برای آموزش های فنی و حرفه ای، حاکمیت آموزش فنی وحرفه ای در آلمان، چارچوب صلاحیت های آلمانی و اروپا و چالش آموزش های فنی و حرفه ای در آلمان از موضوعات سخنرانی در روز نخست این کارگاه است.

از دیگر محورهای کارگاه ارائه مقدمه ای بر مصوبه جدید نظام آموزش های فنی و حرفه ای ایران و نقش شورای عالی TVET توسط مسئولان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور است.

سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این کارگاه با بیان اینکه حکمرانی آموزش های فنی وحرفه ای موضوعی پیچیده است، گفت: بدون هم افزایی همه دستگاه های حاکمیتی، آموزشی و بخش خصوصی این حکمرانی به انتها نمی رسد و یقین دارم این همکاری که بین دو کشور ایران و آلمان شروع شده در بلند مدت آثار ارزشمندی به جا می گذارد.

وی گفت: کلیدی ترین مسئله ای که می توان اشاره نمود این است که اگر در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی حکمرانی مطلوب فراتر از عملکرد دستگاه ها وجود نداشته باشد، حتی اگر هر یک از دستگاه های اجرایی به تنهایی خوب عمل نمایند نتایج مورد نظر محقق نمی گردد.

معاون وزیر کار با اشاره به تصویب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی وحرفه ای و مهارتی اضافه نمود: تصویب آئین نامه اجرایی قانون در جلسات دولت در دست اقدام است.

وی به اهداف تشکیل کارگاه اشاره و اظهار داشت: هدف از تشکیل کارگاه این است که ذی نفعان و ذی مدخلان آموزش های فنی و حرفه ای بتوانند الگوهایی را برای همکاری و هماهنگی مناسب بین خود تدارک ببینند.

پاک سرشت ادامه داد: تاکید دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی برای تشکیل این کارگاه دو روزه و همچنین تأکید جدی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مدیریت خوب این گفتگوها، برای هموار شدن جهت آینده، نشان دهنده اهمیت موضوع حکمرانی آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در کشور است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در عین حال از نگاه مثبت نمایندگان کشور آلمان به همکاری های شکل گرفته تشکر کرد و گفت: امیدواریم این همکاری گرم تر و روشن تر تدوام یابد و شاهد همکاری منظم دو کشور باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در نتیجه برگزاری این کارگاه ها، همکاری خوب بین دستگاهی برای بهبود نتایج حاصل از اجرای نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی را ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، کارگاه مشورتی تخصصی حکمرانی آموزش های فنی وحرفه ای در ایران با همکاری مؤسسه فدرال آموزش های فنی و حرفه ای آلمان(BIBB) به مدت دو روز، از امروز هفدهم بهمن ماه شروع شده و تا فردا هجدهم بهمن ماه ادامه دارد.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3223

به "همکاری ایران و آلمان در توسعه آموزشهای مهارتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و آلمان در توسعه آموزشهای مهارتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید