هوش مصنوعی یک ورزش جدید به نام Speedgate را به وجود آورد

به گزارش شیوا مارکت، فناوری هوش مصنوعی با ویژگی ها و توانایی های خاص خود توانسته است یک ورزش کاملا جدید را توسعه دهد.

هوش مصنوعی یک ورزش جدید به نام Speedgate را به وجود آورد

به گزارش خبرنگار ، اکثر ورزش های رایج در نقاط مختلف دنیا صدها و شاید هزاران سال قدمت دارند و از فرهنگ های کشورهای مختلف ریشه گرفته اند ولی با توجه به پیشرفت فناوری و علم، آیا تاکنون رایانه توانسته است ورزشی جدید را ایجاد کند؟

شاید این سوال در ذهن بسیاری از مردم دنیا شکل گرفته باشد ولی تا پاسخ درستی برای آن نیافته اند. حا یک شرکت فناوری و طراحی های دیجیتال با نام AKQA در صدد بر آمده است تا به این سوال پاسخ دهد و از همین رو اولین ورزش دنیا که با فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته، طراحی و ابداع نموده است. ورزش طراحی شده از سوی این شرکت Speedgate نام دارد.

ورزش Speedgate از تیم های شش نفره تشکیل می گردد و در درون زمین بازی این تیم ها سه دروازه وجود دارد. بازیکنان هر کدام از تیم ها باید با تصاحب توپ از بازیکنان تیم مقابل، آن را از دروازه های تعیین شده در زمین عبور دهند و اگر بتوانند توپ را پس از عبور از دو دروازه ابتدایی عبور دهند و آن را وارد دروازه پایانی نمایند، امتیاز لازم را دریافت می نمایند.

در ورزش Speedgate هیچ گونه ضربه و یا هل دادن در هنگام دریافت توپ نباید صورت گیرد و انجام این حرکات خطا محسوب می گردد. هم چنین توپ بیش از 3 ثانیه نباید در اختیار یک بازیکن باشد و او باید توپ را به هم تیمی خود پاس داده و یا به آن ضربه بزند و از خود دور کند. شرکت AKQA از 400 شبکه عصبی برای ایجاد و توسعه این این ورزش استفاده نموده و قوانین آن را از روی اصول ورزش های ابتدایی الگو برداری کزده است.

این شرکت حتی برای طراحی لوگو و شعار این ورزش نیزاز فناوری هوش مصنوعی استفاده نموده است. Speedgate فعلا در حد یک ورزش تمرینی است ولی بعید نیست در آینده ای نزدیک لیگ حرفه ای برای این ورزش توسعه یافته با هوش مصنوعی شکل گیرد. در هر حال باید منتظر ماند و دید چگونه این ورزش می تواند طرفدارنی را برای خود دست و پا کند؟

استفاده از هوش مصنوعی در حل پرونده های جنایی

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5129

به "هوش مصنوعی یک ورزش جدید به نام Speedgate را به وجود آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی یک ورزش جدید به نام Speedgate را به وجود آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید