هیچ گونه اعزام زمینی و هوایی از خوزستان به عتبات صورت نگرفته است

به گزارش شیوا مارکت، تهران (پانا) - مدیر حج و زیارت استان خوزستان گفت براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از اسفند سال گذشته تا به امروز، همه اعزام های زمینی و هوایی به عتبات عالیات به وسیله این استان متوقف شده و هیچ اعزامی انجام نگرفته است.

هیچ گونه اعزام زمینی و هوایی از خوزستان به عتبات صورت نگرفته است

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت، ناصر حویزاوی روز شنبه با بیان این مطلب اضافه کرد: طی همین مدت دستورالعمل های بهداشتی توسط همکاران در ستاد مرکزی سازمان حج و زیارت، کارشناسان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر برای طرح اعزام کنترل شده به عتبات عالیات تدوین و به وسیله وزارت امور خارجه برای طرف عراقی ارسال شد تا تبدیل به یک تفاهمنامه مشترک برای اعزام ها گردد.

وی گفت: همچنین کلیات این طرح پیشنهادی و دستورالعمل بهداشتی تدوین شده و برای اعزام زائران به وسیله سازمان مرکزی حج و زیارت به وزارت بهداشت و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور نیز ارسال شد تا در قالب طرحی معین در این ستاد مطرح و در صورت تصویب، اعزام ها بر اساس شرایط درج شده در دستورالعمل اجرایی گردد.

حویزاوی توضیح داد: اکنون نیز با توجه به شرایط اپیدمی کرونا همچنان این فرایند ادامه دارد و هیچگونه اعزام زائر تحت پوشش و سازماندهی سازمان حج و زیارت انجام نمی گردد.

وی به بخش هایی از دستورالعمل تهیه شده برای اعزام اشاره نمود و گفت: در صورت انجام تفاهم، اعزام به صورت محدود است ضمن آنکه از شهرهای قرمز و نارنجی و اعزام متقاضیان دارای بیماری زمینه ای انجام نمی گردد و توجه به میانگین سنی زائران و ارائه جواب منفی تست کرونا برای ثبت نام بعضی از مهمترین بندهای این دستورالعمل است.

حویزاوی در زمینه ترددهای صورت گرفته از مرزهای ایران و عراق گفت: همانطور که طبق روال جاری تردد مسافران ایرانی و تجار به سایر کشورهای همسایه از مرزهای مختلف زمینی و هوایی تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان انجام می گردد، تردد ایرانیان و عراقی ها از مرزهای دو کشور نیز در قالب های غیر زیارتی انجام می گیرد و این ترددها هیچ ارتباطی به اعزام های سازمان یافته و تحت نظارت سازمان حج و زیارت نداشته است.

مدیر حج و زیارت استان خوزستان با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا در استان گفت: کارگزاران و پرسنل سازمان حج و زیارت با توجه به شرایط نامساعد کرونایی این استان در یک هفته اخیر بیش از 250 هزار ماسک بهداشتی و مقادیری مواد ضدعفونی رایگان در بین مردم توزیع نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه اقلام بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در مناطق محروم و نقاط آلوده کرونایی خوزستان توزیع شده، اضافه کرد: کارگزاران و همکاران سازمان حج و زیارت در بحران و هر زمانی که مردم احتیاج به یاری دارند وارد عمل شده و در جریان کرونا هم با توجه به تعطیلی سفرهای زیارتی و مسائل مالی ناشی از کرونا در این بحران در عرصه یاری به مردم حضور داشته و همچنان هم فعال هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28652

به "هیچ گونه اعزام زمینی و هوایی از خوزستان به عتبات صورت نگرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ گونه اعزام زمینی و هوایی از خوزستان به عتبات صورت نگرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید