واشنگتن پست: ترامپ در نشست مربوط به کرونا تنها بر خود تمرکز داشت

به گزارش شیوا مارکت، ترامپ در نشست روز گذشته کاخ سفید در خصوص ویروس کرونا در پاسخ به خبرنگاران عملکرد ضعیفی داشت و تنها بر قدرت و اختیار خود به عنوان رئیس جمهور تمرکز داشت.

واشنگتن پست: ترامپ در نشست مربوط به کرونا تنها بر خود تمرکز داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست در وب سایت خود گزارشی را درباره خودخواهی ترامپ منتشر کرد و نوشت دوشنبه این هفته، در حالی که تلفات ویروس کرونا در آمریکا از مرز 23 هزار نفر گذشته بود، ترامپ پشت تریبون رفت و با مردم آمریکا صحبت کرد. ترامپ در حالی با مردم آمریکا صحبت می کرد، که بیکاری در این کشور مرز 15 میلیون را رد نموده و صفوف طولانی مردم در مراکز تهیه غذا کشیده شده بودند.

واشنگتن پست با اشاره به اینکه بیماری همه گیر کرونا شیوع گسترده ای پیدا نموده و هیچ نشانه ای از پسرفت آن نیست نوشت رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه درگیری با بیماری کرونا، تلویحاً گفت که نگرانی اساسی ترامپ خود اوست و تنها تصویر شخصی او، پوشش رسانه ای وی، مخالفان و چاپلوسان او، چه به صورت واقعی و چه فرضی برای او مهم هستند. در نشست خصومت آمیزی که دیروز به مدت دو ساعت و نیم برگزار گردید، ترامپ گفت: هرچه که ما انجام دادیم درست بوده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه این گزارش نوشت ترامپ در این نشست لیستی از دشمنان را ارائه کرد، هیچ انتقادی را تحمل نکرد و بار ها به خبرنگارانی که جرأت می کردند دیدگاه او نسبت به رویداد ها را به چالش بکشند، انتقاد کرد. ترامپ همواره منیت و خود خواهی داشته است، این توانایی غیرطبیعی اوست تا خود را در هر موقعیتی مهم بداند. اما نشستی که درباره ویروس کرونا دیروز در کاخ سفید برگزار گردید، تصویر روشنی از رئیس جمهور آمریکا را ارائه کرد که ظاهراً قادر نیست بحران عظیم کنونی را مدیریت کند.

ترامپ در این نشست درباره مصیبت های آمریکا در برهه کنونی بسیار کم صحبت کرد. وی بعد از اینکه اقدام خود برای اعمال محدودیت های سفر از چین در اواخر ماه ژانویه را تمجید و درباره ظلم هایی که رسانه ها در حق وی نموده اند، گله کرد، با لبخندی به خود بالید و گفت: من فکر می کنم عملکردم خوب است، زیرا به رغم هرچه که گفته می گردد، من رئیس جمهور آمریکا هستم.

به نوشته واشنگتن پست، این نشست خبری زمانی شروع شد که ترامپ به آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری های عفونی، رو کرد و از او خواست تا قبل از اینکه نشست شروع گردد کمی صحبت کند. آنتونی فائوچی، در این نشست که کوشش می کرد حرف های خود درباره ترامپ را پس بگیرد، گفت: من قصد نداشتم به رئیس جمهور انتقاد کنم. انتخاب کلماتم اشتباه بود. وی گفته بود اگر ترامپ زودتر عمل می کرد، می توانست جان بسیاری از آمریکایی ها را نجات دهد.

از زمانی که ویروس کرونا در آمریکا گسترش یافته است، کنفرانس های خبری ترامپ افزایش یافته و بیشتر رنگ و بوی مبارزات انتخاباتی را گرفته اند. ترامپ در این نشست به جو بایدن انتقاد کرد، وی را خواب آلود خواند و او را نامزد فرضی دموکرات ها خواند.

ترامپ در این نشست، ویدئویی تبلیغاتی را پخش کرد که در آن وفاداران به وی، او را تمجید می کردند.

بلافاصله بعد از پخش این ویدئو، پالا رید، خبرنگار شبکه سی بی اس، از او سؤال کرد که چطور دولت وی از فرصتی که در ماه فوریه داشت استفاده نکرد تا کشور را برای ویروس کرونا آماده کند. این خبرنگار گفت: شما از این فرصت استفاده نکردید تا بیمارستان ها را آماده کنید و تعداد آزمایش ها برای این بیماری را افزایش دهید. در این میان ترامپ صحبت های ترامپ را قطع کرد و او را شرم آور خواند. بعد از اصرار های این خبر نگار در پاسخ به این پرسش که دولت وی در ماه فوریه چه اقداماتی انجام داد، ترامپ گفت: کار های خیلی زیاد، خیلی زیاد. اما وی به این خبرنگار پشت کرد و هیچ جزئیاتی را ارائه نکرد.

ترامپ در لحظه ای دیگر، که مشتاق بود تسلط خود بر دولتمردان کشور را اثبات کند، این ادعای نادرست را اظهار کرد که هنگامی که کسی رئیس جمهور آمریکا می گردد، قدرت کامل را در اختیار دارد.

کیتلان کولینز، خبرنگار سی ان ان در مورد این اظهارنظر، خطاب به ترامپ گفت: صحبت شما صحت ندارد. چه کسی به شما این را گفته است؟ ترامپ هیچ پاسخی به وی نداد و تنها گفت: دولتمردان به ما نیازمند هستند. در نهایت نیز با کلمه کافی است صحبت های او را به طور کامل قطع کرد.

ترامپ در خاتمه، این نشست را ترک و باقی بحث ها را به معاون خود، مایک پنس و متخصصان بهداشت عمومی سپرد.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18722

به "واشنگتن پست: ترامپ در نشست مربوط به کرونا تنها بر خود تمرکز داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: ترامپ در نشست مربوط به کرونا تنها بر خود تمرکز داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید