ورزش سبب کاهش مقاومت بدن به انسولین می گردد

به گزارش شیوا مارکت، عضو انجمن پزشکان ورزشی می گوید: انجام تمرینات قدرتی 3 روز در هفته به مدت 3 دقیقه سبب کاهش مقاومت به انسولین در افراد دیابتی می گردد و سلول ها می توانند از گلوکز بیشتری استفاده نمایند.

ورزش سبب کاهش مقاومت بدن به انسولین می گردد

حسین سعادت مهر در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که یکی از راه های پیشگیری ابتلا به دیابت و کنترل آن ورزش است، اضافه نمود: در افراد دیابتی که انسولین یا داروهای کاهنده قند مصرف می نمایند توصیه می گردد ورزش را جزء برنامه های روزانه خود قرار دهند که البته مناسب ترین زمان برای ورزش در افراد دیابتی 1 تا دوساعت پس از خوردن غذاست.

وی گفت: یکی از بزرگترین فواید ورزش در افراد دیابتی کنترل گلوکز خون(سطح قند خون)است. در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 گلوکز خون بیش از اندازه است، زیرا بدن آنها به اندازه کافی انسولین فراوری نمی نماید و نسبت به انسولین مقاومت پیدا می نماید. ورزش سبب کاهش مقاومت بدن به انسولین می گردد و سلول ها می توانند از گلوکز بیشتری استفاده نمایند. عضو انجمن پزشکان ورزشی گفت: تمرینات هوازی، قدرتی و کششی سه نوع تمرینی هستند که برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می گردد. البته با تمرینات هوازی مثل پیاده روی و دوچرخه سواری آغاز کنید و کم کم تا 30دقیقه تمرین پیش بروید. بعد از مدتی که بدنتان آماده شد می توانید تمرینات قدرتی را آغاز کنید. تمرینات قدرتی باعث افزایش حجم ماهیچه ها و قوی شدن استخوان ها می گردد، عضلات بیشترین میزان گلوکز را استفاده می نمایند.

سعادت مهر اضافه نمود: انجام تمرینات قدرتی 3روز در هفته به مدت 30 دقیقه کافی است، دقت داشته باشید که افراد دیابتی با احتیاط بیشتری نسبت به سایرین باید به فعالیت های ورزشی بپردازند. البته رشته ورزشی را انتخاب کنید که به آن علاقه مند هستید و یا در جمع و محیطی قرار بگیرید که از انجام ورزش لذت ببرید، زیرا اگر از انجام ورزش لذت نبرید شرایط برایتان خسته نماینده خواهد شد و پس از مدتی ورزش کردن را رها می کنید.

وی در خاتمه اضافه نمود: انجام تمرینات کششی قبل و بعد از تمرین دارای اهمیت است، به ویژه بعد از تمرین سبب کاهش درد عضلانی، افزایش خون رسانی و ریکاوری بدن می گردد.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2076

به "ورزش سبب کاهش مقاومت بدن به انسولین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش سبب کاهش مقاومت بدن به انسولین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید