ورود سامانه بارشی جدید از 18 فروردین، کاهش دما تا 12 درجه در شمال غرب و سواحل شمال

به گزارش شیوا مارکت، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز دوشنبه سامانه بارشی تازه از شمال غرب وارد کشور می گردد، گفت: روزهای 19 و 20 فروردین کاهش دما در سواحل شمالی و شمال غرب کشور بین 8 تا 10 درجه پیش بینی می گردد.

ورود سامانه بارشی جدید از 18 فروردین، کاهش دما تا 12 درجه در شمال غرب و سواحل شمال

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان؛ مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین شرایط جوی کشور گفت: امروز شاهد بارش باران گاهی رعد و برق و باد و در بعضی مناطق تگرگ در اغلب مناطق کشور غیر از استان های هرمزگان، ایلام، سیستان و بلوچستان و جنوب خوزستان هستیم.

وی اضافه نمود: روز آدینه 15 فروردین در اغلب مناطق کشور بارش های پراکنده ادامه دارد و فقط این شرایط در جنوب غرب وجود ندارد و شدت بارش ها در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه 16 فروردین در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، شرق یزد و سمنان بارش ها ادامه دارد و سپس به تدریج با گذر سامانه بارشی از نوار شمالی کشور در شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز شامل استان های البرز، قزوین و تهران و همچنین سواحل خزر بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه 17 فروردین این سامانه در شرق سواحل خزر، شمال شرق کشور، سمنان و مناطقی از مرکز و شرق کشور فعال است و اواخر وقت یکشنبه از کشور خارج می گردد.

ضیائیان با بیان اینکه روز دوشنبه در نیمه شرقی کشور جو آرام و آسمان صاف است، اضافه نمود: روز 18 فروردین سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می گردد و بدین ترتیب در استان های مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین روز دوشنبه در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز شامل استان های البرز قزوین و زنجان و همچنین تهران بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه شنبه 19 فروردین گسترده فعالیت سامانه بارشی کل نوار شمالی کشور را در بر می گیرد، گفت: در این روز در نوار شمالی کشور بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد، کاهش نسبی دما و همچنین بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می گردد.

ضیائیان اضافه نمود: روزهای 19 و 20 فروردین در سواحل شمالی کشور و شمال غرب دما 8 تا 12 درجه و در استان های واقع در دامنه جنوبی البرز دما 6 تا 8 درجه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و رعد و برق همچنین وزش باد پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 10 درجه خواهد بود.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18135

به "ورود سامانه بارشی جدید از 18 فروردین، کاهش دما تا 12 درجه در شمال غرب و سواحل شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید از 18 فروردین، کاهش دما تا 12 درجه در شمال غرب و سواحل شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید