ویژگی های جدید Windows 10 May Update

به گزارش شیوا مارکت، مایکروسافت به زودی بروزرسانی ماه می را به عنوان آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 منتشر خواهد کرد. بر اساس شایعات این بروزرسانی هفته آینده در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. مایکروسافت که اخیرا بیشتر کاربران را با آپدیت های پر عیب و ایراد ویندوز 10 ناامید کرده، امیدوار است با نسخه جدید بتواند دوباره دل طرفداران ویندوز را به دست آورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به شاخص ترین ویژگی های جدید Windows 10 May Update که در نسخه بعدی ویندوز شاهد خواهیم بود.

ویژگی های جدید Windows 10 May Update

در حالی که انتظار می رفت ردموندی ها بروزرسانی بعدی بعدی ویندوز را در تاریخ 12 می به طور عمومی منتشر کنند، به علت حفره های امنیتی لحظه آخری این کار به تعویق افتاد. حال گفته می شود این بروزرسانی در تاریخی بین 26 تا 28 می منتشر خواهد شد. با وجود اینکه کاربران برای این اتفاق لحظه شماری می کنند، مطمئنا اکثریت ترجیح می دهند که مایکروسافت یک آپدیت بدون مشکل را در اختیارشان قرار دهد. پس تاخیر یک هفته ای عرضه بروزرسانی مشکل خاصی نیست. ویژگی های جدید Windows 10 May Update نسبت به نسخه های قبلی بیشتر به چشم عموم کاربران می آیند که در پائین به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

امکان انتخاب اختیاری فضای ذخیره سازی رزرو شده

احتمالا به یاد دارید که در ژانویه سال گذشته، مایکروسافت قابلیتی را به ویندوز 10 افزود که کاربران از طریق آن می توانستند 7 گیگابایت (یا بیشتر) از فضای ذخیره سازی سیستم خود را برای آپدیت های سیستم عامل رزرو کنند. با این قابلیت دیگر ریسک کمبود فضای ذخیره سازی در زمان نصب آپدیت های حجیم از بین می رود و در طول مدت زمان دانلود آپدیت نیز شاهد کاهش فضای درایو سیستم خود نخواهید بود. در حالی که مایکروسافت امیدوار بود که کاربران از این ویژگی استقبال کنند، تعدادی از آنها رزرو فضای ذخیره سازی توسط ویندوز 10 را اتفاق جالبی ندانستند. حالا مایکروسافت Reserved Storage را به یک قابلیت اختیاری تبدیل کرده که می تواند توسط کاربر از طریق ابزار DISM در ویندوز 10 نسخه 2004 یا جدیدتر غیر فعال شود.

آیکون های جدید

در ماه دسامبر سال جاری، مایکروسافت برنامه ای برای طراحی مجدد بیش از صد آیکون سرویس های مختلف خود اعم از نقشه ها و نرم افزارها معرفی کرد. این تغییرات شامل حال لوگوی ویندوز، مرورگر فایل، Notepad، Paint و بسیاری از دیگر برنامه های ویندوز می شود که ظاهر آنها را در جهت طراحی Fluent Design قرار می دهد. در بروزرسانی ماه می ویندوز 10 تغییرات لوگوها اعمال خواهد شد تا نسخه استاندارد بیشتر شبیه به Windows 10X شود.

Cloud Recovery

دیگر قابلیتی که اولین بار سال گذشته در بیلدهای پیش نمایش اینسایدر ویندوز 10 پدیدار شد، سیستم ریکاوری ابری بود. بسیاری از کاربران ویندوز 10 با مسائل جدی در این سیستم عامل روبرو شدند که تنها راه حل، ریکاوری و بازگشت شرایط سیستم به حالت سابق بوده است. این بدین معناست که بسیاری از برنامه های نصب شده توسط کاربر نیز حذف می شدند و دردسر ساز میشد. حال با قابلیت جدید Cloud Recovery شما می توانید به طور مستقیم از سرورهای مایکروسافت، ویندوز 10 خود را مجددا نصب کنید و نیازی هم به دیسک ویندوز یا درایو USB برای این کار نیست. همه چیز به صورت ابری انجام می شود.

دیگر ویژگی های جدید Windows 10 May Update

از دیگر قابلیت های جدید نسخه بعدی ویندوز می توان به بهبود عملکرد سیستم عامل اشاره کرد. همچنین Windows Search دیگر فایل هایی که را در لحظه استفاده می شوند و فعالند را به عنوان نتیجه جستجو نمایش نخواهد داد. Display Driver Model 2.7 نیز به نسخه جدید اضافه شده که خبر خوبی برای کاربرانی با سیستم های چند نمایشگر محسوب می شود و خروجی تصویر، رفرش ریت و عملکرد گرافیکی را بر روی اینگونه سیستم ها بهبود می بخشد. از دیگر نکات قابل ذکر باید به پایان پشتیبانی از ویندوز 10 نسخه 32 بیتی بر روی کامیپوترهای شخصی جدید و اضافه شدن پشتیبانی این سیستم عامل از نسل دهم پردازنده های Comet Lake اینتل و رایزن 4000 اشاره کرد.

منبع : سخت افزار

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: آی تابناک
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20256

به "ویژگی های جدید Windows 10 May Update" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های جدید Windows 10 May Update"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید