انتها یک هفته جنجال سعودی با رمز برانکو، دومین شکست عظیم آل سعود

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، هنوز ساعاتی از خاتمه بازی پرسپولیس ایران و النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان غرب آسیا نگذشته بود که مسئولان این تیم عربستانی با شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا، تمام اتفاقات و حواشی این رقابت ها را تحت تاثیر خود قرار دادند.

انتها یک هفته جنجال سعودی با رمز برانکو، دومین شکست عظیم آل سعود

دلیل شکایت چه بود؟

بهانه باشگاه النصر برای طرح این شکایت، استفاده پرسپولیس از بازیکنان جدید خود بود. النصری ها اعتقاد داشتند پرسپولیس زمانی عیسی آل کثیر، حامد لک، میلاد سرلک، احسان پهلوان، علی شجاعی، سعید آقایی و آرمان رمضانی را به خدمت گرفته که از سوی فیفا به دلیل شکایت برانکو ایوانکوویچ محروم بوده است.

کارشناس برجسته حقوقی: النصر باید دو موضوع را ثابت کند

علی عباس یکی از کارشناسان برجسته حقوق ورزش در دنیای عرب در تبادل نظریی اعلام نمود النصر در صورتی در این پرونده پیروز می گردد که دو موضوع را ثابت کند. به گفته این کارشناس تونسی، النصر باید ثابت کند پرسپولیس قراردادهای جدید خود را بعد از تاریخ 12 سپتامبر (22 شهریور) ثبت نموده است. النصر همچنین باید اثبات کند پرسپولیس پولی را - احتمالاً به برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش- پرداخت ننموده است. تنها در این صورت است که النصر می تواند در پرونده شکایت از نماینده ایران پیروز گردد و به جای پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

زمان دقیق محرومیت پرسپولیس

اسناد منتشر شده فیفا و تذکراتش به باشگاه پرسپولیس نشان می دهد روز 12 آگوست (22 مرداد) به این باشگاه ایرانی آخرین فرصت برای پرداخت بدهی ها داده شده است. فیفا تاکید نموده پرسپولیس یک ماه یعنی تا 12 سپتامبر (22 شهریور) فرصت دارد با برانکو و کادر فنی سابق این باشگاه تسویه حساب کند وگرنه از جابجایی محروم می گردد و نمی تواند بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد.

زمان ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس

حامد لک، سعید آقایی، احسان پهلوان، میلاد سرلک و عیسی آل کثیر پنج خرید جدید پرسپولیس روز 15 شهریور با حضور در هیات فوتبال استان تهران، اقدام به ثبت قراردادشان با پرسپولیس کردند. همچنین علی شجاعی و آرمان رمضانی هم 18 شهریور با پرسپولیس قرارداد بستند. با توجه به مهلت فیفا به پرسپولیس، این باشگاه حتی سه روز دیگر برای جذب نفرات زمان داشته است.

جوسازی مداوم رسانه های عربستان و موضع گیری تاج

در شرایطی که رسانه های کشور عربستان مشغول جوسازی و ایجاد فشار روی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پیروزی النصر در این پرونده بودند، مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران و یکی از نواب رئیس کنفدراسیون آسیا با اظهار نظر خود خبرساز شد. تاج چهار روز پیش در اینستاگرام خود نوشت: به عنوان نایب رئیس AFC موضوع اعتراض علیه پرسپولیس را آنالیز کردم. به رغم کوشش عده ای هیچ خطری باشگاه پرسپولیس ایران را در لیگ قهرمانان آسیا تهدید نخواهد کرد و اعتراض باشگاه عربستان کاملاً نابجا است. البته این موضعگیری تاج هم با واکنش شدید رسانه های عربستان و حتی درخواست برای تعلیق تاج در این رسانه ها روبرو شد.

باشگاه پرسپولیس: هیچ ابهامی وجود ندارد

امیرعلی حسینی مدیر امور بین الملل باشگاه پرسپولیس روز 14 مهر در تبادل نظریی با سایت باشگاه پرسپولیس درباره شرایط محرومیت پرسپولیس به صورت جامع شفاف سازی کرد. در بخشی از صحبت های حسینی آمده بود: کوچک ترین ابهامی وجود ندارد که تا 21 شهریور هیچ منع و محرومیتی از سوی فیفا برای پرسپولیس، وجود نداشت. هیچ بازیکنی هم بعد از این تاریخ به لیست تیم اضافه نشد. هیچ فعالیت جابجاییی، بعد از این تاریخ صورت نگرفت. همان طور که در بیانیه فدراسیون فوتبال ایران هم به این موارد اشاره شد.

خبرنگار عمانی: شکایت النصر به AFC بازی روانی است

ولید الابری خبرنگار و کارشناس فوتبال آسیا در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره شکایت النصر عربستان از پرسپولیس به AFC گفت: چنین سوابق شکایتی در گذشته نیز وجود دارد. این یک نوع بازی روانی النصر با افکار فوتبالی است. من در جریان جزئیات نیستم که چه تبصره ای را در نظر دریافتد و این ادعا را کردند اما بعید است مجموعه حقوقی فیفا و کنفدراسیون آسیا ایرادی داشته باشد که مجوز تخلف به تیم ها بابت جابجایی بدهد.

النصر مدارک را تحویل داد؛ موضوع شکایت تغییر کرد!

روزنامه الریاضیه عربستان اطلاع داد که باشگاه النصر عربستان روز 14 مهر شکایت مفصل خود را همراه با تمام مدارک و شواهد به کنفدراسیون آسیا تحویل داده است. نکته جالب اینجا بود که سعودی ها که تا پیش از این بر محرومیت پرسپولیس در جابجایی متمرکز بودند، موضوع شکایت خود را به سمت نیت غیر ورزشی تغییر دادند. الریاضیه نوشته بود: اصرار و تمایل باشگاه ایرانی مبنی بر عدم پرداخت پول برانکو با ثبت قرارداد بازیکنان جدید بعد از دریافت اخطار از سوی فیفا، یک هدف و نیت غیرورزشی است که می تواند موقعیت النصر را در این شکایت تقویت کند!

ورود وکلای پرسپولیس و فدراسیون فوتبال به شکایت النصر عربستان

روز 15 مهرماه اعلام شد که جلسه حقوقی باشگاه پرسپولیس در فدراسیون فوتبال با حضور وکلا برای رسیدگی به شکایت باشگاه النصر عربستان برگزار می گردد.

شدت دریافت زمزمه رد شکایت النصر در AFC

با نزدیک شدن به روزهای انتها هفته، زمزمه های رد شکایت النصر در کنفدراسیون آسیا بالا گرفت. روز سه شنبه سایت کوره در ارتباط با پرونده شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیس ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: آگاه شدیم کنفدراسیون آسیا نامه ای به باشگاه پرسپولیس در ارتباط با شکایت النصر ارسال نموده است.

وکیل برانکو: نه به پرسپولیس مدرک دادم نه به النصر

در حالی که شایعات نسبت به یاری برانکو ایوانکوویچ به باشگاه پرسپولیس در عربستان و یاری این مربی به باشگاه النصر در ایران بالا گرفته بود، داروبوشیچ وکیل برانکو این شایعات را رد کرد. بوشیچ در این خصوص به سایت کوره گفت: شایعات زیادی مبنی بر اینکه من اسنادی را در اختیار باشگاه النصر قرار داده ام، وجود دارد ولی این شایعات صحت ندارد. تماس های زیادی از داخل و خارج از ایران داشته ام که از من می خواستند کپی اسناد و مدارک را در اختیارشان قرار دهم اما این درخواست را رد کردم.

الشرق الاوسط: رئیس سنگاپوری پرونده را قضاوت نمی کند

روز گذشته بود که روزنامه الشرق الاوسط عربستان خبر جدیدی درباره پرونده منتشر کرد. این روزنامه نوشت: لیم کیا تونگ رئیس سنگاپوری کمیته انضباطی AFC در پرونده شکایت باشگاه النصر علیه پرسپولیس شرکت نخواهد داشت. حذف تونگ از این پرونده به دلیل عضویت همزمانش در کمیته انضباطی فیفا است که در صدور رای مبنی بر محرومیت پرسپولیس از جابجایی -به دلیل شکایت برانکو ایوانکوویچ- دخیل بوده است.

باشگاه پرسپولیس: مدارک را بامداد پنجشنبه ارسال کردیم

باشگاه پرسپولیس صبح روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که مدارک و مستندات لازم را برای دفاع از شکایت النصر در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نموده است.

اعتراف خبرنگار عربستانی: پذیرش شکایت النصر محال است

جاسم الحربی خبرنگار عربستانی اعتراف کرد که قبول شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس در پی حذف از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC غیر ممکن است. الحربی گفت: اطلاعاتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا دارم که پذیرش شکایت النصر از پرسپولیس غیر ممکن است. باید فکر قبول اعتراض و شکایت النصر را کنار بگذاریم. کاری که النصر در لیگ قهرمانان آسیا کرد مستحق سپاسگزاری است ولی از این رقابت ها کنار رفت. اگر مسئله ای بود باشگاه السد قطر قبل از النصر شکایت می کرد.

واکنش دبیر کل AFC به شکایت النصر از پرسپولیس

ویندسور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته در واکنش به آخرین تحولات این پرونده به خبرنگار روزنامه الریاضیه گفت: شکایت النصر به دلیل استفاده از تعدادی از بازیکنان جدید پرسپولیس در حال حاضر در کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا است. کمیته اخلاق و انضباطی تصمیم نهایی را درباره این پرونده می گیرد چون یک کمیته مستقل است.

و در نهایت اعلام رسمی رای AFC

در نهایت و با آنالیز مدارک و مستندات طرفین، کنفدراسیون فوتبال آسیا رای خود را صادر کرد. در رای انضباطی AFC آمده است که شکایت النصر از پرسپولیس رد شده است و شرح بیشتری هم در کار نیست. به این ترتیب خیال پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا راحت شد.

تکلیف وطن فروشان چه می گردد؟

یکی از مسائل بسیار رنگ در بحث شکایت النصر از پرسپولیس، خط دادن ها و ارسال پالس های منفی علیه نماینده ایران از داخل کشورمان بود. گفته می گردد علاوه بر تعدادی از طرفداران تیم رقیب پرسپولیس، یکی دو مسئول سابق فوتبال هم در این زمینه نقش پررنگی داشته اند. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران هم چند روز پیش با صدور بیانیه ای از احضار افرادی اطلاع داده بود که گمان می رود در مانع تراشی برای نماینده ایران نقش داشته اند.

در انتظار بخشش عیسی آل کثیر

پرسپولیس در پرونده شکایت از باشگاه النصر پیروز از میدان بیرون آمد اما هنوز هم پرونده مهم دیگری در AFC دارد و آن هم محرومیت 6 ماهه عیسی آل کثیر مهاجم سرخپوشان است. آل کثیر در آستانه بازی پرسپولیس با النصر به بهانه شادی گل نژادپرستانه برابر پاختاکور، از سوی کنفدراسیون آسیا 6 ماه محروم شد و پرسپولیس هم درخواست استیناف کرد. در حال حاضر که ثابت شده آل کثیر قبلاً هم سابقه چنین نوع شادی گلی در ایران را داشته و هدفش چیز دیگری بود، باشگاه پرسپولیس باید تا برطرف کامل محرومیت این بازیکن قدم بردارد و پیش برود.

مجله سلو بلاگ: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24079

به "انتها یک هفته جنجال سعودی با رمز برانکو، دومین شکست عظیم آل سعود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها یک هفته جنجال سعودی با رمز برانکو، دومین شکست عظیم آل سعود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید