چرا به سوئیس سفر کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، دلایل سفر به سوئیس

وقتی که در مورد سوئیس فکر می کنید، خیلی چیزها از ذهنتان می گذرد. تصاویری از کوه های برفی و شکلات های خوشمزه و فندوقی، معمولا اولین مواردی است که در خاطر افراد می آید. در واقع این ها بخش کوچکی از دلایل سفر به سوئیس هستند، دلایلی شگفت انگیز که سفر به این کشور را به یاد ماندنی می سازند. اگر تا به حال به سوئیس سفر نکرده اید، پیشنهاد می کنم تمام تلاشتان را انجام دهید تا در اسرع وقت بلیط خود را رزرو کنید و بروید! سوئیس یک کشور کوچک خیره کننده در اروپا است که مملو از مناظر و طبیعتی خیره کننده است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا برخی از مکان ها و دلایل سفر به سوئیس را به شما معرفی کنیم.

چرا به سوئیس سفر کنیم؟

آلپ های سوئیس و کوه های برفی

همان طور که حتما تا به حال بارها شنیده اید و عکس ها و تصاویر را دیده اید، رشته کوه های آلپ و قله های برفی از نشانه های کشور سوئیس هستند. حتی اگر زیاد علاقه مند به طبیعت و کوه ها نباشید و شکلات و خوراکی را دوست دارید هم حتما تصاویر قله ماترهورن را بر روی برند مشهور توبلرون دیده اید.

ماتهرون 4/478 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین قله های رشته کوه آلپ در مرز بین سوئیس و ایتالیا است. این قله باشکوه با این که بلندترین کوه کشور نیست اما به خاطر شکل هرمی اش به نماد سوئیس و کل رشته کوه آلپ تبدیل شده است. ماتهرون در زبان آلمانی به معتی چمن کوه است.

متاسفانه کوهنوردان زیادی در راه صعود از آن جان خود را از دست داده اند. بین سال های 1865 تا 1995 بیش از 500 نفر این جا کشته شدند.

زرمات (Zermatt) نیز در بین علاقه مندان به ورزش اسکی بسیار شناخته شده است. به طور کلی بازدید از کوه های سر به فلک کشیده آلپ یکی از اصلی ترین دلایل سفر به سوئیس هستند.

یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از طبیعت کوهستانی آن است که در هتل یا خانه ای کوهستانی بمانید. اقامت در کوهستان بدون شک از خاطراتان فراموش نخواهد شد. در آن اطراف خانه ها و هتل های زیادی برای اقامت وجود دارند که دارای چشم اندازی رویایی به قله های برفی هستند.

یک روز ورزش کوهنوردی و اسکی حسابی شما را خسته می کند و هیچ چیز مانند یک نوشیدنی گرم در کلبه های رو به قله نمی توانید خستگی را بر طرف کند. اگر میخواهید ماتهرون را نزدیک ببینید، به زرمات بروید. Gstaad، Verbier و Saas Fee نیز مقصد های اسکی محبوبی هستند.

کشاورزی و دامداری از دیر باز در منطقه برپاست.

مناظر طبیعی خیره کننده

علاوه رشته کوه های آلپ و قله های برفی طبیعت سوئیس حرف های زیادی برای گفتن دارد. دریاچه های زیبا، جنگل ها و مناظر طبیعی همه از دلایل سفر به سوئیس هستند. افرادی زیادی چند شب را در لوسرن یا اینترلاکن اقامت می کنند. لوسرن اگرچه شهری کوچک است اما بخاطر چشم انداز زیبای آلپ و دریاچه زیبایش مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته است.

شهری قرون وسطایی، که از آن بخوبی نگهداری شده و کوه پیلاتوس که در همان نزدیکی واقع شده است از جاذبه های منطقه است. تجربه تله کابین سواری برای تماشای شهر و کوه ها از ارتفاع بالا و در میان قله های برفی بدون نیاز به اسکی نیز تجربه ای منحر به فرد خواهد بود.

اینترلاکن یک شهر سنتی است که در بین کوه ها، دریاچه ها و جنگل ها واقع شده است. این مکان جایی است که شانس دیدن فوق العاده ترین چشم اندازهای طبیعت کوه های آلپ را در اختیارتان قرار می دهد. فعالیت های زیادی برای سرگرمی گردشگران در فضای باز تعبیه شده و می توانید در دریاچه های زیبا و طبیعت پرامونشان گردش کنید.

برای کسب بهترین تجربه پیشنهاد می کنیم به یکی از روستاهای مرتفع تر از اینترلاکن بروید، آن ها دارای طبیعتی بکر هستند و دقیقن سوئیسی که همواره تصور می کردید را آن جا خواهید یافت. راه دسترسی آسان به این دهکده ها از طریق ایستگاه راه آهن اینترلاکن می باشد. روستاهای Gimmelwald و Murren تکمیل کننده دلایل سفر به سوئیس هستند.

شکلات سوئیسی

اگر بخواهیم کمی از طبیعت خارج شوید و سراغ دیگر دلایل سفر به سوئیس برویم قطعا اولین چیزی که باید بگوییم شکلات سوئیسی است که شهرتش در سراسر دنیا پیچیده. برخی از مشهورترین برندهای دنیا از جمله لیندت اند اشپرونگلی، توبلرون و نستله متعلق به سوئیس هستند. این برندها اگر چه بسیار خوشمزه هستند اما قطعا برندهای محلی از آن ها هم بهتر خواهند بود.

سفر به سوئیس اصلا زمان مناسبی برای رژیم نیست. پرهیزهای غذایی خود را برای بعد از سفر بگذارید، وگرنه پشیمانی سودی نخواهد داشت. تا زمانی که در سوئیس هستید باید تا جایی که می توانید شکلات بخورید. برخی از معروف ترین فروشگاه های ژنو که ارزش سرزدن و خرید شکلات را دارند Du Rhone Chocolatier، Favarger و Auer Chocolatier هستند.

Laderach به همراه Bachmann و Kurmann از دیگر برندهای معتبر شکلات سوئیسی است که در سراسر کشور شعبه دارد. البته شکلات فروشی های خوب این کشور تمام شدنی نیستند و در سراسر کشور یافت می شوند، حتی میی توانید در تور شکلات ثبت نام کنید.

ما شکلات امروزی را مدیون اهالی این کشور هستیم. از سال 1819 اولین کارخانه تولید شکلات فعالیت خود را آغاز کرد. آن ها علاوه بر تولید شکلات هر روز به دنبال نوآوری و خلاقیت جدید برای تولید شکلات های پرطرفدار هستند که البته همین طور که می دانید در این امر بسیار هم پیروز هستند و هر سال مقدار غیر قابل تصوری شکلات به سایر دنیا صادر می کنند. به یاد داشته باشید که بهترین سوغاتی سوئیس برای علاقه مندان به خوراکی شکلات است.

خوشبختانه نو آوری های سوئیسی ها در تولید شکلات همواره ادامه دارد و البته محصولات آنان با استقبال زیاد مردم رو به رو است. امروز شرکت های زیادی در ضمینه تولید شکلات فعال هستند اما همواره سوئیس در این مورد پیشتاز است و می توانید لذیذترین شکلات ها را در آن تهیه کنید.

پنیر سوئیسی، راکلت و فوندو

چگونه می توانیم فهرستی از دلایل سفر به سوئیس بگوییم و پنیر را در آن قرار ندهیم؟ یکی از مشهورترین غذاهای سوئیسی ها فوندو است. ظرفی بزرگی شامل چند نوع پنیر آب شده و انواع ادویه. ساکنان سرزمین های سرد سوئیس در شب های سرد زمستان فوندو را آماده می کنند و آن را به همراه نان می خورند.

باید بدانید که از حدود 800 سال قبل از میلاد مسیح دهقانان کوه های آلپ برای استفاده از خورده نان ها و پنیر این غذای لذیذ را ابداع کرده اند. هنگام خوردن فندو به یاد داشته باشید که غذای بسیار سنگینی است و بهتر است از میوه و سبزی تازه یا کمی سوسیس در کنارش استفاده کنید.

راکلت یکی دیگر از انواع خوراکی پنیر دار معروف سوئیسی هاست. سیب زمینی یا گوشت را داخل پنیر راکلت قرار می دهید و سپس آن را گریل می کنند. در حال آماده شدن بوی خوب پنیر کبابی را می شنوید و آب شدن آن را می بینید. احتمالا با خواندن همین جمله هم دیگر طاقت صبر کردن برای چشیدن طعم لذیذش را نخواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم کمی پنیر Gruyère، Appenzeller و Emmental با خود به خانه ببرید تا اگر هوس کردید باز هم طعم فوندوی سوئیسی را بچشید. اگر پنیر جزو خوراکی های مورد علاقه شما است قطعا پنیر از اصلی ترین دلایل سفر به سوئیس برای شما خواهد و عاشق قسمت پنیرها در سوپرمارکت می شوید.

کشاورزی و دامداری از دیر باز در منطقه برپاست. دامداران و گله داران گاو ها و گوسفندان خود را بالای کوه ها برند و آن ها از بهترین علوفه تغذیه می کنند و لبنیات بسیار با کیفیتی تولید می شود. این زمان برای چیزی حدود 80 تا 120 روز ادامه دارد و در این زمان مواد لازم برای تهیه بهترین پنیرها آماده می شود.

تنوع فرهنگی

سوئیس دارای سه زبان اصلی است: فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی. این جا کشوی با تنوع فرهنگی بالا است و این ویژگی از مشخصه های اصلی آنان است به نحوی که باعث می شود شما احساس کنید هم زمان به سه کشور مختلف سفر کرده اید!

تیکینو، بخش ایتالیایی زبان در نزدیکی ایتالیا را ببینید. در اینجا احساس می کنید ایتالیا هستید، چرا که معماری، فرهنگ و حتی غذای آن تقریبا ایتالیایی است. اگر جایی در نزدیکی دریاچه لوگانو اقامت کنید معماری قرون وسطایی بلانزونا را خواهید دید.

اگر می خواهید سمت فرانسوی سوئیس را مشاهده کنید، باید به منطقه روماندی بروید. بیشتر فرانسوی زبان های کشور این جا زندگی می کنند و شامل شهرهای بزرگی از جمله: ژنو، ژورا و کانتون وو می شود. دریاچه ژنو را مشاهده کنید و به تماشای باغ های زیبای منطقه بپردازید. مونترو در کنار دریچه ژنو از دیگر جاذبه های دیدنی شهر است. فستیوال موسیقی جاز که هر سال برگزار می شود نیز برای علاقه مندان به این سبک از موسیقی یکی از هیجان انگیزترین دلایل سفر به سوئیس خواهد بود.

برای آشنایی با منطقه آلمانی زبان کشور باید به برن، فریبورگ و کانتون وله سفر کنید. همان طور که می دانید برن پایتخت کشور سوئیس است و جاذبه های زیادی برای دیدن دارد که برای آشنایی با آن ها می توانید این مطلب را مطالعه کنید. برن با سازه های قرون وسطایی و معماری نئوکلاسیکش مقصد گردشگران زیادی است.

کوه های ماتهرون نیز در کانتون وله واقع شده است و احتمالا سفر به آن در فهرست مقاصد شما به سوئیس جای دارد.

چشمه های آبگرم سوئیس

بعد از کوهنوری و اسکی و گشت و گذارهای بسیار در کشور سوئیس هیچ چیز نمی تواند مانند رفتن در چشمه های آبگرم احساس خستگی را از بدنتان خارج کند. یکی از دلایل سفر به سوئیس همین چشمه ها هستند. آن ها دو هزار سال است که از این چشمه ها استفاده می کنند و می توانید کاملا مطمئن باشید از نظر امکانات، کیفیت و سطح بهداشت تمام استاندارهای سوئیسی ها را دارند. انتخاب چشمه آب گرم واقعا کار سختی است برخی از آن ها خدمات داخل سالن بسیار لوکسی را ارائه می دهند و گروهی دیگر از آن ها در فضای باز هستند و چشم اندازی رو به کوه های آلپ دارند.

حمام آب گرم والس یکی از مشهورترین آنان است، مجموعه ای که ساخت آن در سال 1996 انجام شد. آب گرم رو به دره عمیقی احداث شده و منظره ای فوق العاده دارد. علاوه بر این سازندگان آن تلاش کرده اند که سازه با محیط پیرامونش کاملا هماهنگ باشد. پیتر زومتور معمار سرشناس سوئیسی آن را طراحی کرده و انصافا می توان گفت که کار بی نقصی را انجام داده است.

ساعت های سوئیسی

ساعت های سوئیسی یکی دیگر از دلایل سفر به سوئیس هستند. آن ها سابقه ای طولانی و درخشان در تولید با کیفیت ترین زمان سنج های دنیا دارند و برای کسب این موقعیت هم زحمات زیادی کشیده اند. جالب است بدانید که اگر کشوری بخواهد عبارت Made in country Switzerland را روی ساعت هایش بنویسد این که ساخته شده در این کشور باشد کافی نیست و حتما باید قوانین و استانداردهای لازم را داشته باشید. البته نوشتن این عبارت بر روی بخش های مختلف ساعت مانند موتور، صفحه نمایش، بدنه یا قطعات یدکی هر یک استانداردهای خود را دارد.

برخی از شرکت ها تولیدات خود را به چین سپرده اند و این محصولات را به سایر کشورها صادر می کنند و البته عبارت ساخت سوئیس را روی این محصولات نخواهید دید و تنها نام برند را دارند. آن ها قرار داد دارند که این عبارت را با حروف بزرگ پایین صفحه می نویسند و در حالی که سایر کشورها نام خود را پشت ساعت هک می کنند.

منبع: alittlenomad

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18978

به "چرا به سوئیس سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به سوئیس سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید