چگونه وز مو ها را از بین ببریم؟

به گزارش شیوا مارکت، مو های شما احتیاج به رسیدگی دارند ولی این مواظبت و رسیدگی به معنای هزینه زیاد نیست، شما می توانید با مواد طبیعی داخل آشپزخانه خود، بسیاری از مسائل موهای تان را حل کنید.

چگونه وز مو ها را از بین ببریم؟

برخی اوقات مو های ما مسائل کوچکی دارند ولی همین مسائل کوچک، باعث می گردد مو ها به خوبی حالت نگیرند و زیبایی همیشگی خود را نداشته باشند، به ندرت کسی برای اینگونه مسائل کوچک به پزشک مراجعه می نماید، بنابراین دانستن راه چاره های خانگی می تواند بسیار یاری نماینده باشد، کافی است نگاهی به وسایل و مواد درون آشپزخانه خود بیندازید تا ماسکی خوب برای موهایتان بسازید. ماسک هایی که هیچ گونه ماده شیمیایی در آن ها وجود و اصلا عوارض جانبی ندارند.

اگر می خواهید موهایتان ضخیم گردد

تخم کتان: میزانی تخم کتان را در یک کاسه آب بگذارید و اجازه دهید حدود 5 روز باقی بماند سپس با پنبه این مایع را به پوست کف سر بمالید.

حنا: هنگام استفاده از این روش باید حسابی حواس تان را جمع کنید، چون همان طور که خودتان می دانید، حنا ماده ای رنگ دهنده است، استفاده از حنای بدون رنگ می تواند تا حد زیادی این مشکل شما را حل نماید، پودر حنا را در یک ظرف آب داغ بریزید سپس چند قطره آب لیمو یا ماست به آن اضافه کنید. سپس این مخلوط را به موهای تان بزنید و بگذارید حداقل 1 ساعت روی مو ها باقی بماند. 4 هفته اول هفته ای یک بار از این مخلوط بهره ببرید سپس 2 هفته یک بار، تا نتیجه را ببینید.

انرژی دادن: هر روز حدود 10 دقیقه به گونه ای دراز بکشید که سرتان پایین تر از بدن باشد، این شرایط خوابیدن، باعث می گردد خون بیشتری وارد سر شما گردد. مو ها را از پشت گردن به سمت بالا شانه کنید با این کار به ریشه های ضعیف شده مو ها انرژی می دهید و تا حدی از ریزش آن ها جلوگیری می کنید.

برای تقویت مو ها چه کنیم؟

ماسک زرده تخم مرغ: یک عدد زرده تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کنید) مخلوط کنید و روی مو ها بمالید. کمی ریشه موهای تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسک به مدت 2 ساعت روی موهای تان بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز می تواند تا حدی مفید باشد.

سیب زمینی: یک عدد سیب زمینی پوست بکنید و آب آن را بگیرید سپس 2 قاشق چای خوری آب سیب زمینی را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید. با این مخلوط ریشه موهای تان را ماساژ دهید، موهای تان را با کلاه بپوشانید و بگذارید به مدت 2 ساعت روی سر باقی بماند سپس موهای تان را با شامپو بشویید. این ماسک را هفته ای 2 بار بهره ببرید.

چه چیز هایی وز مو را از بین می برد؟

هیچ چیز بدتر از وز کردن مو ها نیست، اما راه چاره های ساده ای وجود دارد که می توانید تا حد زیادی از وز شدن موهای تان جلوگیری کنید.

آب گازدار: اگر معمولا ترجیح می دهید برای خشک کردن موهای تان از سشوار استفاده نکنید و دوست دارید موهای تان به صورت طبیعی خشک گردد و اگر مو های شما به علت رطوبت وز می نمایند، یک روش خوب برای جلوگیری از این وز، استفاده از آب گازدار است، کافی است در حمام بعد از این مثل همواره موهای تان را شستید و آبکشی کردید، در آخر یک بار موهای تان را با آب گازدار آبکشی کنید.

سرکه سیب: یک راه چاره طبیعی مؤثر دیگر برای جلوگیری از وز موها، استفاده از سرکه سیب است، روند استفاده از این راه هم خیلی شبیه استفاده از آب گازدار است یعنی در حمام مثل همواره موهای تان را بشویید و در آخر میزانی مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و مو ها را با آن آب بکشید.

ماءالشعیر: اگر مو هایی فر و همواره با حالت دادن آن ها مشکل دارید، یک راه چاره خوب استفاده از ماءالشعیر است، ماءاشعیر فر مو های شما را ثابت نگه می دارد تا مو های شما وقتی خشک می گردد نیز مثل زمانی باشد که خیس است. کافی است تمام مو ها را به آن آغشته کنید.

نرم نماینده طبیعی: یک فرمول ویژه برای نرم کردن و حالت دادن مو های خشک شما. 1فنجان مایونز را با نصف یک عدد آووکادو له شده مخلوط کنید و آن قدر بزنید تا حالت چسبی پیدا کند، این مخلوط را به موهای تان بمالید سپس مو ها را با یک کلاه پلاستیکی و با یک حوله داغ روی آن را بپوشانید، حدود 02 دقیقه صبر کنید سپس مو ها را آب بکشید، برای نتیجه بهتر هفته ای یک بار این کار را تکرار کنید.

روغن زیتون و نارگیل: این روغن ها برای مبارزه با وز برترین دوستان شما هستند. برای این که مو های شما خیلی چرب به نظر نرسد میزان کمی از این روغن ها را کف دست تان بریزید سپس میان موهای تان بمالید.

صاف نماینده های سرامیکی: اگر می خواهید موهای تان را با اتو صاف کنید، اتویی انتخاب کنید که صفحه های سرامیکی داشته باشد.

اگر می خواهید موی درخشان داشته باشید

سفیده تخم مرغ: 4 سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس روی پوست کف سر بمالید، برای آب کشیدن موهای تان میزان کمی سرکه سیب به آب اضافه کنید.

شامپو براق نماینده: ژل درون 4 برگ آلوئه ورا را به همراه یک قاشق عسل به شامپو خود اضافه کنید تا شامپویی جادویی برای براق کردن موهای تان داشته باشید.

مخلوط کامل: میزانی روغن بادام، نارگیل، کنجد آووکادو را با یک قاشق عسل مخلوط کنید، سپس این مخلوط را به موهای تان بمالید و مو ها را با یک حوله بپوشانید، حدود یک ساعت صبر کنید سپس موهای تان را بشویید.

مخلوط زیبا نماینده: 3 قاشق غذاخوری عسل را با 4 قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک زرده تخم مرغ و میزانی آلوورا را مخلوط کنید، آن قدر به هم بزنید تا مخلوط یک دست گردد سپس این مخلوط را به موهای تان بمالید و مو ها را حدود 1 ساعت با حوله بپوشانید. برای رسیدن به نتیجه بهتر می توانید مو ها را با آب رزماری آبکشی کنید (برای تهیه آب رزماری چند برگ رزماری را در ظرفی بجوشانید و از آب آن بهره ببرید)

اگر شوره دارید

رزماری: این گیاه به باکتری ها و قارچ ها حمله می نماید و آن ها را از بین می برد، یک قاشق چای خوری رزماری له شده را داخل یک فنجان آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید چند جوش بزند. سپس آن را صاف کنید و روزی یک بار به موهای تان

بزنید.

مخلوط آویشن: نیم لیتر آب را بجوشانید وقتی آب به جوش آمد 1 قاشق غذاخوری رزماری به آن اضافه کنید، این مخلوط را حدود 5 دقیقه بجوشانید سپس از روی اجاق بردارید بعد 1 قاشق غذاخوری آویشن به آن اضافه کنید و حدود 51 دقیقه صبر کنید سپس این مخلوط را صاف کنید، این مخلوط را به مو های خشک بزنید، نیازی به آبکشی

نیست.

لوسیون سیب زمینی: 5 عدد سیب زمینـی را بپزیـد و پوست آن ها را بگیرید و خوب له کنید سپس 01 قطره ید، 01 قطره آب لیموترش، نصف قاشق چای خوری روغن بادام و 01 قطره روغن لیمو (در داروخانه ها موجود است) به آن اضافه کنید، مخلوط را در یک شیشه دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید و هر بار 51 دقیقه قبل از شستن این مخلوط را به موهای تان بزنید.

ماسک گیاهی: 2 قاشق چای خوری اکلیل کوهی و 2 قاشق چایخوری آویشن را در یک کاسه ریخته و 2 سوم فنجان آب جوش به آن اضافه کنید در ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا به مدت 02 دقیقه خیس بخورد. سپس آب مخلوط را بعد از 02 دقیقه بگیرید و درون بطری بریزید سپس سرکه سیب را به آن اضافه نموده و هم بزنید. بطری را در محل خشک و خنک نگهداری کنید. سر خود را بعد از شستن با شامپو آبکشی کنید. کمی از محلول داخل بطری روی سر بریزید و ماساژ دهید. قبل از خوابیدن در بین دفعات شامپو کردن ها، سر خود را با میزانی از محلول ماساژ دهید. این کار می تواند شوره سر را از بین ببرد.

منبع: مجله سیب سبز

منبع: فرارو
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30004

به "چگونه وز مو ها را از بین ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وز مو ها را از بین ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید