کاریکاتور باید به برطرف مسائل جامعه یاری کند

به گزارش شیوا مارکت، امیررضا ترکمان رحمانی شرکت کننده جشنواره بین المللی ما کرونا را شکست می دهیم درباره رسالت هنر در روز های کرونایی صحبت کرد.

کاریکاتور باید به برطرف مسائل جامعه یاری کند

به گزارش خبرنگار ، امیررضا ترکمان رحمانی کارتونیست جوان ایرانی و برگزیده جشنواره های بین المللی این رشته در کشور های برزیل، رومانی، ایتالیا و... است که تا به امروز علاوه بر نمایشگاه های داخلی، آثار خود را در کشور های صربستان، ژاپن، اندونزی، اسلواکی، کرواسی و برزیل هم به نمایش گذاشته است.

جدیدترین اثر این هنرمند طرحی درباره مقابله با کروناست که در جشنواره بین المللی ما کرونا را شکست می دهیم پذیرفته شده است.

ترکمان درباره اهداف خود از خلق این اثر به خبرنگار ، گفت: با هنر کاریکاتور می توانیم امیدواری برای مقابله با این ویروس را به جامعه تزریق کنیم.

وی اضافه کرد: باید همیشه به یاد داشته باشیم که پزشکان، پرستاران و کادر درمانی با جانفشانی و دست های قدرتمند خود معجزه می نمایند و ما هم در برابر این فداکاری ها وظایفی داریم از جمله اینکه در خانه بمانیم و مواظب جان آنها باشیم.

این کارتونیست جوان اظهار کرد: مطمئن هستم زحمات خادمان سلامت را نمی گردد جبران کرد، اما می توانیم قدری از زحماتشان را ارج بنهیم. یکی از ویژگی های مثبت هنر کاریکاتور این است که در هر شرایطی می تواند به جو روانی جامعه و حل مسائل یاری کند.

وی ادامه داد:فکر میکنم با طراحی آثار امید بخش بتوان نشاط را در جامعه گسترش داد و در برطرف مشغله های ذهنی و روحی نقش مثبت داشت.

ترکمان درباره جشنواره بین المللی ما کرونا را شکست می دهیم، گفت: بدون شک این رویداد یاری زیادی به جامعه، پزشکان و کادر درمانی می نماید و من هم دوست دارم در این زمینه سهیم باشم.

وی یادآور شد: در آخر می خواهم از آقای طباطبایی دبیر جشنواره ما کرونا را شکست می دهیم بابت برپایی این حرکت خیرخواهانه تقدیر و تشکر کنم.

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17957

به "کاریکاتور باید به برطرف مسائل جامعه یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاریکاتور باید به برطرف مسائل جامعه یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید