کاناپه ای در سراسر دنیا: Couchsurfing

به گزارش شیوا مارکت، دوست دارید در هتل های لوکس و چندستاره اقامت کنید؟ یا نه! شما جزو آن دسته از آدم هایی هستید که همواره هیجان را چاشنی سفرهای خود می نمایند؟ دوست دارید فرهنگ مصور کشوری را در خانه تان ببینید؟

کاناپه ای در سراسر دنیا: Couchsurfing

معنی لغوی کوچ سرفینگ، کاناپه گردی است. یک وب سایت رایگان با بیش از ده میلیون کاربر از سراسر دنیا، که بر مبنای ارائه اقامت رایگان و انتقال تجربه های سفر راه اندازی شده است. به بیان ساده تر یعنی: کسی در خانه اش یک کاناپه یا حتی یک فضای خالی دارد، آن کاناپه یا فضای خالی را در اختیار یک مسافر دیگر، که معمولا آن را نمی شناسد، می گذارد.

بزرگ ترین شبکه اجتماعی سفر را می توانیم با یک اپلیکیش روی تلفن همراه خود داشته باشیم و با آدم های اهل سفر در سرتاسر دنیا آشنا شویم و میزبانی محلی در یک شهر یا کشور غیر از وطن خود پیدا کنیم. کوچ سرفینگ فقط به معنی جای خواب رایگان نیست و هرکس که می خواهد با افراد محلی ارتباط برقرار کند و آدم نو در سفرش ببیند بهتر است به این سایت سری بزند. این سایت یک سری گزینه در نظر گرفته تا مردم درباره میهمان ها و میزبان های شان نظر بدهند، و این کار ضریب اطمینان را بالا می برد.

آدم ها برای انتخاب محل اقامت شان در سفر به چند دسته تقسیم می شوند: عده ای ستاره های هتل برایشان مهم است، گروهی در پی تجربه سبک زندگی ساکنان بومی آن منطقه هستند و تعدادی تصور و توقع شان از محل اقامت تنها جای خوابی است برای تنو قوا.

بدون در نظر گرفتن اینکه شما جزو کدام دسته اید. آدم هایی که عاشق کشف و ماجراجویی هستند یا آدم هایی که لوکس و بدون خطر کردن سفر می نمایند، بی شک استفاده از کوچ سرفینگ سفر متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد.

ممکن است گاهی میهمان و گاهی میزبان باشیم!

لزوما این یک بده بستان نیست. میزبان کسی شدن ضرورتی ایجاد نمی کند که همان آدم در کشور خودش، میزبان ما باشد.

چطور با کوچ سرفینگ کار کنیم؟

به منظور استفاده از خدمات این سایت، اول به صورت رایگان عضو می شویم، یک پروفایل شامل: شغل، علاقه مندی ها و تجربه هایی که تا به حال داشیم، می سازیم. درواقع، ما با این پروفایل دیده و شناخته می شویم.

هرچقدر خودمان را کامل تر و واقعی تر تعریف کنیم و عکس های بهتری داشته باشیم، شانس مان را برای میهمان یا میزبان آدمی شبیه تر به خودمان بیشتر می کنیم.

پروفایل دو بخش دارد: 1. اطلاعات مربوط به خودمان

2. اطلاعات مربوط به محلی که می خواهیم در اختیار مسافرها قرار دهیم. در پروفایل می توانیم معین کنیم که در حال حاضر می توانیم میزبان باشیم یا خیر.

علاوه بر این می توان تمام جزییات مثل اینکه می خواهیم مهمان مان مرد یا زن باشد، حداکثر تعدادی که می توانیم پذیرا باشیم، چه امکاناتی را می توانیم در اختیارشان بگذاریم مثل: رخت خواب، آشپزخانه، اینترنت، یک کاناپه در نشیمن یا یک اتاق اختصاصی و مواردی این چنین.

شعار و ارزش هایش:

اولین جمله ای که با ورود به سایت می بینیم این است:

پیش محلی ها بمانید و مسافرها را دیدار کنید و بدین شکل تجربه های واقعی و معتبر سفر را با هم به اشتراک بگذارید.

ارزش های کوچ سرفینگ:

1. زندگی تان را با دیگران سهیم شوید.

2. ارتباط ایجاد کنید.

3. مهربانی پیشه کنید.

4. ماجراجو و کنجکاو باشید.

5.محل اقامت تان را با کیفیت تر و بهتر از چیزی که واردش شدید، ترک کنید.

چطور می توانیم اعتماد کنیم؟

این سایت، مانند دیگر ابزارهای مرتبط با سفر، بر پایه اعتماد است. این اعتماد از پروفایلی شکل می گیرد که خودمان نوشتیم، عکس هایی که داریم و نظرهایی که دیگران برای مان گذاشته اند. روند کار به این شکل است که بعد از هر بار مهمان یا میزبان شدن، تجربه واقعی خودمان را از طرف مقابل در سایت ذکر می کنیم. این نظر ها مهم ترین معیار را برای معتبر و قابل اعتماد بودن آدم ها نشان می دهند.

کوچ سرفینگ برای هر مدل سفری، چیزی برای گفتن دارد. اگر عضو باشید، می توانید از تمام رویداد ها و همه مراسم های رایگان و غیر رایگانی که در حال برگزاری هست با خبر شوید.

برای کسانی که امکان سفر ندارند، میزبان شدن می تواند یک تجربه عجیب و جالب باشد، که با هر مهمان یک بخش از دنیا را در خانه خود دارند و شریک قصه ها و تجربیات مسافرها می شوند.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29960

به "کاناپه ای در سراسر دنیا: Couchsurfing" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاناپه ای در سراسر دنیا: Couchsurfing"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید