بهترین مکان برای بازدید از کریسمس لاپلند فنلاند

به گزارش شیوا مارکت، کریسمس یکی از زیباترین و شادترین تعطیلات سال است. مکان‌های مختلفی در دنیا وجود دارند که می‌توانند مقصد عالی برای گذراندن این تعطیلات باشند. اما اگر به دنبال یک تجربه واقعاً جادویی از کریسمس هستید، پیشنهاد می‌کنم لاپلند فنلاند را در نظر داشته باشید.

بهترین مکان برای بازدید از کریسمس لاپلند فنلاند

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما banima.ir

چرا لاپلند؟

لاپلند معروف‌ترین منطقه در فنلاند برای گذراندن کریسمس است. دلایل متعددی وجود دارد که چرا لاپلند بهترین انتخاب برای تعطیلات کریسمس است:

خانه بابا نوئل

خانه اصلی بابا نوئل در روستای کریسمس‌لند در لاپلند قرار دارد! این روستا جایی است که بابا نوئل زندگی می‌کند و کارگاه اصلی او نیز در آن واقع شده است. بازدید از این روستا و خانه بابانوئل یکی از بهترین تجربیات کریسمس برای کودکان و بزرگسالان است.

فرهنگ غنی

مردم فنلاند سنت‌ها و فرهنگ غنی مرتبط با کریسمس دارند و این سنت‌ها در لاپلند به بهترین شکل حفظ شده‌اند. شما می‌توانید با غذاهای سنتی، صنایع دستی، پوشاک و جشن‌های محلی آشنا شوید.

طبیعت بکر

لاپلند دارای بیشه‌زارهای انبوه، کوه‌های پوشیده از برف، رودخانه‌های یخ‌زده و آبشارهای فوق‌العاده زیباست. شما می‌توانید از سفرهای سوارکاری بر روی گردونه‌های سگ، اسکی و سایر فعالیت‌های زمستانی لذت ببرید.

شب‌های قطبی

در طول زمستان، لاپلند دارای شب‌های قطبی است به این معنی که خورشید هرگز غروب نمی‌کند! شما می‌توانید 24 ساعته از نور آسمان بهره‌مند شوید و فعالیت‌های مختلفی مثل اسکی، ماهی‌گیری و حتی گلف بازی کنید.

مکان‌هایی که باید ببینید

حالا که می‌دانید چرا لاپلند بهترین انتخاب برای گذراندن کریسمس است، بیایید به برخی از جاذبه‌هایی که حتماً باید در این سفر ببینید، نگاهی بیاندازیم:

روستای کریسمس‌لند

این روستا خانه اصلی بابانوئل است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کریسمس در دنیا محسوب می‌شود. خانه بابانوئل، کارگاه او، دفتر پستی که نامه‌های کودکان را دریافت می‌کند، مغازه‌های هدیه و رستوران‌ها را می‌توانید در این روستا ببینید.

موزه جادوگری کریسمس

این موزه در شهر رووانیمی واقع شده و نمایشگر تاریخ 300 ساله جشن کریسمس در لاپلند است. شما می‌توانید وسایل، لباس‌ها و عروسک‌های مرتبط با کریسمس قدیم را در آن مشاهده کنید.

آبشار کاکسلانکوسکی

این آبشار واقع در شمال رووانیمی یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی لاپلند است که در زمستان بسیار بی‌نظیر میباشد.

کلیسای برفی

این کلیسا در شهر لِفی موقعیت دارد و هر ساله در دسامبر با استفاده از برف و یخ ساخته می‌شود. معماری زیبا و ظریف کلیسا در کنار چراغ‌های روشن، منظره‌ای جادویی از آن به وجود می‌آورد.

پارک ملی پالیسا

این پارک بکر و زیبا دارای 200 کیلومتر مسیرهای اسکی و مناظر طبیعی خیره‌کننده است. شما می‌توانید در این پارک از سفرهای سوارکاری با هاسکی، پیاده‌روی در طبیعت و تماشای نور شفق لذت ببرید.

غار یخی لومیلینتی

این غار یخی طبیعی در پارک ملی لممنیوکی واقع شده است و دارای مجسمه‌ها و طرح‌های یخی زیبایی است که هر سال تغییر می‌کنند. دمای هوا در داخل غار همیشه زیر صفر است.

رصدخانه سامی

این رصدخانه در شهر سودانکیلا قرار دارد و بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی است. از بالکن رصدخانه می‌توانید منظره‌ای باورنکردنی از آسمان شب لاپلند را تماشا کنید.

با دیدن این مکان‌های دیدنی در کنار تجربه فرهنگ و سنت‌های محلی، سفرتان به لاپلند خاطره‌ای جادویی و فراموش‌نشدنی خواهد بود. پس اگر می‌خواهید امسال کریسمسی ویژه داشته باشید، حتماً لاپلند زیبا را در برنامه‌تان قرار دهید!

انتشار: 30 دی 1402 بروزرسانی: 30 دی 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6

به "بهترین مکان برای بازدید از کریسمس لاپلند فنلاند" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین مکان برای بازدید از کریسمس لاپلند فنلاند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان برای بازدید از کریسمس لاپلند فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید