کشف شکل جدیدی از ارتباط نورون ها در مغز

به گزارش شیوا مارکت، دانشمندان آمریکایی در آنالیز جدیدی پیروز شدند شکل جدیدی از ارتباط نورون ها را در مغز کشف نمایند.

کشف شکل جدیدی از ارتباط نورون ها در مغز

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهشگران مهندسی پزشکی دانشگاه کیس وسترن رزرو (CWRU) آمریکا، شکل ناشناخته ای از ارتباط نورونی را کشف نموده اند. این کشف می تواند به دانشمندان در درک بهتر فعالیت نورون های مربوط به فرآیندهای خاصی از مغز و اختلالات مغزی یاری کند.

دومینیک دوراند(Dominique Durand)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: نتیجه قطعی این پژوهش هنوز به طور کامل معین نیست اما ما می دانیم که شکل کاملاً جدیدی از ارتباط را در مغز کشف نموده ایم و از این کشف، هیجان زده هستیم.

تاکنون، سه روش ارتباطی برای صحبت نورون ها با یکدیگر در مغز کشف شده اند؛ ارتباط از راه سیناپس، ارتباط از راه آکسون و محل تقاطع شکاف های میان نورون ها. دانشمندان باور داشتند نورون ها هنگام شلیک، دامنه های الکتریکی ضعیفی فراوری می نمایند که می توان آنها را با نوار مغزی ثبت کرد اما تصور این بود که دامنه های الکتریکی برای شرکت در فعالیت نورونی، بیش از حد کوچک هستند.

دوراند و گروهش طی آزمایشات خود و با برش قسمتی از بافت مغز، پرش یک موج را کشف کردند و نتیجه گرفتند که می توان آن را با اتصال میدان الکتریکی شرح داد.

پرش موج در سراسر فضای خالی میان نورون ها مشاهده شد. دانشمندان و متخصصان علوم اعصاب پیش از این، چنین رفتاری را در بافت نورونی مشاهده ننموده بودند.

آزمایش های جدید پژوهشگران کیس وسترن رزرو نشان داده اند که این دامنه های الکتریکی نه تنها سلول ها را تحریک می نمایند، بلکه از عهده فراوری دامنه های الکتریکی خود نیز برمی آیند.

این شکل جدید از ارتباط، هنگامی کشف شد که دانشمندان در حال تحلیل مکانیسم امواج نسبتاً سریع مغز بودند.

دوراند اضافه نمود: ما درباره این امواج مطلع بودیم اما عملکرد دقیق آنها را نمی دانستیم.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3469

به "کشف شکل جدیدی از ارتباط نورون ها در مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شکل جدیدی از ارتباط نورون ها در مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید