کفش طلا برای این الجزایری: بغداد بونجاح

به گزارش شیوا مارکت، تنها امید ایران برای کسب کفش طلا، علی علیپور بود که به نظر بختی برای رسیدن به این عنوان ندارد. در فینال آسیا، بعید است بازیکنی 8 یا 9 گل در 90 دقیقه بزند و آقای گل گردد.

کفش طلا برای این الجزایری: بغداد بونجاح

به گزارش خبرنگاران ،امیر اسدی،فارغ از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، کسب عناوین فردی نیز یکی از جذابیت های این تورنمنت طاقت فرسا و طولانی است. به خصوص تصاحب کفش طلا که مدتهاست به بازیکنی ایرانی نرسیده و این فصل هم نخواهد رسید. روی کاغذ البته هنوز علی علیپور این شانس را دارد که آقای گل گردد اما باید در بازی برگشت فینال، 9 گل وارد دروازه کاشیما آنتلرز کند که اتفاقی ناشدنی و غیرممکن است.

نگاه به جدول رده بندی بهترین گلزن های لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد، این عنوان در این فصل به بغداد بونجاح می رسد. مهاجم الجزایری السد که 13 گل زده و با اختلاف 3 گل نسبت به نفر دوم،قطعا کفش طلا را تصاحب خواهد نمود. بونجاح با السد تا نیمه نهایی نیز پیش رفت اما پرسپولیس سدی محکم مقابل این بازیکن و هم تیمی هایش بود تا مهاجم چهارچوب شناس الجزایری، بازی در فینال را تجربه نکند و البته دیگر فرصتی نداشته باشد تا تعداد گل هایش را افزایش بدهد.

بعد از بونجاح، یک مهاجم اهل مونته نگرو عنوان دوم را در اختیار دارد. دامیانوویچ 37 ساله از سوون سامسونگ که یک گلزن متبحر در لیگ قهرمانان آسیا و کی لیگ است. دامیانوویچ را خوب به خاطر داریم. مهاجمی که چند فصل قبل، مقابل استقلال هم بازی کرد و یکی از دلایل شکست تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بود. او که با سامسونگ در نیمه نهایی این فصل هم حضور داشت، 10 گل زد تا ثابت کند هنوز برای حضور در بالاترین سطح از فوتبال آسیا، نه پیر است و نه تمام شده.

یوسف العربی از الدحیل، نفر سوم جدول بهترین گلزن ها است. بازیکنی که 9 گل برای الدحیل به ثمر رساند اما نتوانست مانع از شکست این تیم قدرتمند قطری مقابل پرسپولیس گردد. العربی در لیگ ستارگان، فصل قبل کفش طلا را تصاحب کرد و این فصل هم بعد از بغداد بونجاح در صندلی دوم ایستاده است.

از بین بازیکنان ایرانی یا آن هایی که در ترکیب باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند و دارند، مرتضی تبریزی و مامه تیام در رده چهارم قرار دارند. تبریزی 6 گل برای ذوب آهن زد و یکی هم برای استقلال. او با این 7 گل، عنوان چهارم را به طور مشترک و همراه با بازیکنانی چون مامه تیام، مارکوس برگ از العین و ریکاردو گولارت از گوانگ ژو در اختیار دارد. تیام در فصلی که به حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا منتهی شده، در 7 بازی 7 گل حساس و سرنوشت ساز برای استقلال زد و اگر همچنان در ترکیب این تیم حضور داشت می توانست یکی از مدعیان جدی تصاحب کفش طلا باشد.

علی علیپور و مهدی طارمی، دیگر بازیکنان ایرانی هستند که با 5 گل زده، در صندلی ششم ایستاده اند.علی مبخوت از الجزیره، آدریانو از چونبوک موتورز و آنتوینو مودسته فرانسوی از تیانجین نیز همین تعداد گل را به ثمر رسانده و همراه طارمی و علیپور، در رده ششم جدول بهترین گلزن ها قرار گرفته اند.

تنها امید ایران برای کسب کفش طلا، علی علیپور بود که به نظر بختی برای رسیدن به این عنوان ندارد. در فینال آسیا، بعید است بازیکنی 8 یا 9 گل در 90 دقیقه بزند و آقای گل گردد. به همین دلیل از حالا باید کفش طلا را برای بغداد بونجاح کنار بگذاریم. مهاجمی که ماشین گلزنی السد است و میانگین گل های زده او برای باشگاه قطری، فراتر از یک گل در هر بازی است.

12

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1700

به "کفش طلا برای این الجزایری: بغداد بونجاح" امتیاز دهید

1 کاربر به "کفش طلا برای این الجزایری: بغداد بونجاح" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفش طلا برای این الجزایری: بغداد بونجاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید