کلاف سردرگم واگذاری سرخابی ها گشوده می شود؟، وعده هایی که اجرایی نشد

به گزارش شیوا مارکت، موضوع واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس در سال 98 اجرایی نشد و بعید به نظر می رسد در سال جاری نیز اتفاق خاصی رخ دهد.

کلاف سردرگم واگذاری سرخابی ها گشوده می شود؟، وعده هایی که اجرایی نشد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، پرونده واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس در سال 98 به سرانجام نرسید و این اتفاق در شرایط رخ داد که مسعود سلطانی فر ورزش ورزش و جوانان در روز 25 آذر 97 اعلام کرده بود پس از تأیید کمیسیون مالی هیئت دولت، مراحل واگذاری به تصویب رسیده و قرار است تمامی مراحل ارزیابی، قیمت گذاری، مشخص شرایط و نحوه واگذاری به متقاضیان اعلام شود.

از ابتدای سال 98 بارها از سوی وزیر ورزش عنوان شد که تا سرانجام این سال، موضوع واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس نهایی می شود اما هیچ گاه این اتفاق نیفتاد و حتی در تابستان 98 میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس پیشین سازمان خصوصی سازی گفت مقدمات واگذاری باشگاه های سرخابی فراهم نشده و مشغول آماده سازی این دو باشگاه برای واگذاری هستیم.

در شهریور 98 وزیر ورزش گفت نشست تخصصی با کمیسیون اصل 44 درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با توجه به فراهم نبودن شرایط و تفاهم با مجلس و نهادهای نظارتی تا سرانجام سال 98 به تعویق افتاده است. به گفته سلطانی فر در جریان تصویب بودجه سال 98 حکمی در بند هـ تبصره دو قانون بودجه به تصویب رسیده و قرار بود که واگذاری باشگاه های سرخابی با کشف قیمت تا سرانجام شهریور 98 انجام می گیرد و پس از آن 51 درصد از سهام دو باشگاه به صورت بلوکی و مابقی آن به صورت سهامی عام عرضه شود اما پس از این مصوبه نظر تمامی سازمان ها و نهادهای مربوط به مسئله واگذاری استقلال و پرسپولیس بر این بود که امکان واگذاری تا سرانجام شهریور وجود ندارد.

با ورود به زمستان 98 خبری از واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس برای ورود به فرابورس مطرح نشد و این موضوع باعث شد که مدیرعامل فرابورس اعلام کند در قانون بودجه، وزارت ورزش و جوانان مکلف شده است سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس را از طریق پایه فرابورس واگذار کند و سازمان بورس، بازار سرمایه و فرابورس ایران، آمادگی کامل برای بررسی شرایط این باشگاه ها را دارند.

در بهمن 98 علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی گفت به دلیل وجود ابهام در بدهی و سازوکار باشگاه های استقلال و پرسپولیس، نمی توان آنها را واگذار کرد. برای همین قرار شد سرخابی ها در بازار دوم فرابورس عرضه شوند که این کار نیاز به اصلاح ساختار مالی این دو باشگاه داشت که نهایتاً انجام نشد و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در 6 ماهه اول سال 99 پس از تشکیل کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی، انجام می شود.

در روز سوم فروردین 99 مسعود سلطانی فر بار دیگر تأکید کرد واگذاری باشگاه های سرخابی از مهم ترین برنامه های وزارت ورزش و جوانان در سال جاری است و این اقدام در راستای برنامه های توسعه ای این دو باشگاه انجام می شود. جالب است 21 اردیبهشت 98 نیز نظیر این صحبت ها را وزیر ورزش انجام داده بود اما اقدام عاجلی برای واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس صورت نگرفت.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و نامشخص بودن شرایط اداری و مالی کشور باید پذیرفت مسئله واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس کلاف سردرگمی است که بعید به نظر می رسد در سال جاری نیز بتوان امیدی به آن داشت و سرخابی ها کماکان با شکل و سیاق گذشته اداره خواهند شد.

سرانجامی پیام/4048/

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17786

به "کلاف سردرگم واگذاری سرخابی ها گشوده می شود؟، وعده هایی که اجرایی نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاف سردرگم واگذاری سرخابی ها گشوده می شود؟، وعده هایی که اجرایی نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید