کمیته فنی استقلال: سرمربی نمی شویم!

به گزارش شیوا مارکت، ماجرا از این قرار است که اعضای کمیته فنی استقلال در شروع کار خود، کاملاً پیش بینی می کردند که یک سرمربی خارجی برای مشورت درباره تصمیم هایش به سختی به کمیته فنی اعتماد کند.

کمیته فنی استقلال: سرمربی نمی شویم!

به گزارش خبرنگاران ، سه ماه پیش که کمیته فنی استقلال به منظور مشورت دادن به وینفرد شفر تشکیل شد، خیلی ها به اساس تشکیل چنین کمیته ای انتقاد داشتند. دلیل شان هم تا حدودی منطقی بود. می گفتند چطور ممکن است یک سرمربی آلمانی مثل شفر، بعد از سال ها تجربه مربی گری در فوتبال اروپا، حاضر گردد به توصیه های پیشکسوتان باشگاه استقلال عمل کند؟ عده ای کمی فراتر می رفتند و می گفتند که محال است شفر حتی به جلسات کمیته فنی برود، چه برسد به اینکه بخواهد توصیه های اعضای کمیته را هم بشنود.

شفر اما به جلسات رفت و درست است که بعد از تشکیل کمیته فنی اتفاق ویژه ای برای استقلال نیفتاد اما حداقل در ظاهر شکافی بین کمیته فنی و سرمربی تیم وجود ندارد. در ظاهر این طور به نظر می رسد که وینفرد شفر، کمیته فنی را به عنوان یک نهاد توصیه نماینده پذیرفته و حداقل توصیه های آن ها را می شنود. بعد تصمیم می گیرد که به فراخور شرایط خود و تیمش به این توصیه ها عمل کند یا نه؟

فارغ از اینکه شفر تا چه اندازه به این توصیه ها عمل می نماید و تا چه اندازه این توصیه ها می توانند موجب بهبود کار استقلال شوند اما نکته اصلی اعتمادی است که نسبت به کمیته فنی در شفر ایجاد شده است.

ماجرا از این قرار است که اعضای کمیته فنی استقلال در شروع کار خود، کاملاً پیش بینی می کردند که یک سرمربی خارجی برای مشورت درباره تصمیم هایش به سختی به کمیته فنی اعتماد کند یا حاضر گردد در کمیته ای متشکل از پیشکسوتان تیم حاضر گردد و درباره کارهایش شرح دهد.

همه اعضای کمیته فنی این پیش فرض را در شرایطی مطرح می کردند که پیش از این نوع تعامل مربیان ایرانی با کمیته های فنی را دیده بودند و می دانستند که حتی مربیان ایرانی هم حاضر نیستند درباره کارهای شان به گروهی تحت عنوان کمیته فنی جواب پس بدهند، چه برسد به یک مربی خارجی با تجربه مثل شفر. شاید اگر پای درد دل تک تک اعضای کمیته فنی می نشستیم و قرار بود درگوشی رازی را به ما بگویند، خودشان هم زمانی که سرمربی بوده اند، تعامل خوبی با کمیته های فنی نداشته اند.

با همه این تفاسیر اما اولین مأموریت سخت آن ها این بود که اعتماد شفر را به خود جلب نمایند و او را متقاعد نمایند که کمیته فنی را بپذیرد. مأموریتی که با یک ابتکار جالب همراه شد. همه اعضای کادرفنی تصمیم گرفتند در نخستین جلسه ای که با شفر داشتند خیال او را درباره هدف این کمیته و اعضایش راحت نمایند.

اولین اعتراف اعضای کمیته فنی برای شفر این بود که سرمربی استقلال نمی شویم! پیش از هرچیز بیان این نکته می توانست به جلب اعتماد شفر یاری کند. شاید خیلی از اطرافیان شفر با توجه به جو حاکم در ایران، کمیته فنی را برای این سرمربی آلمانی، کمیته ای برای عیب جویی از او و در نهایت فراهم کردن مقدمات برکناری اش تعریف می کردند و اعضای کمیته فنی می خواستند در میان همه این فشارها، او را به این درک برسانند که هیچ یک از اعضای کمیته فنی نمی خواهند جای او را در استقلال بگیرند و به دنبال عیب جویی هم نیستند. هدف، فقط و فقط یاری برای بهتر شدن اوضاع است و بیان توصیه هایی که شفر می تواند بپذیرد یا نه؟

این حرف ها اتفاقاً به مذاق شفر خوش می آید و او برخلاف تصور خیلی ها حضور در جلسات کمیته فنی را می پذیرد اما اینکه تا چه اندازه توصیه های کمیته فنی به درد او می خورد و مسائل استقلال را حل می نماید یا اینکه خود شفر تا چه اندازه به این توصیه ها عمل می نماید، موارد دیگری هستند که باید به طور جداگانه به آن پرداخت.

کیفیت اصلی تعامل شفر با کمیته فنی را اما باید در نقل و انتقالات زمستانی دید. با توجه به نقشی که کمیته فنی در تأیید بازیکنان برای اضافه شدن به استقلال دارد، باید دید آیا به تعامل خود با این کمیته ادامه می دهد یا اعتمادی که به نظر می رسید در او به وجود آمده، صرفاً به دورانی محدود می شد که بین او و کمیته فنی تعاملی جدی وجود نداشت.

670 - 10

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1897

به "کمیته فنی استقلال: سرمربی نمی شویم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته فنی استقلال: سرمربی نمی شویم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید