گل ولای عامل قطعی آب بعضی از مناطق شهر پلدختر؛ مردم به شایعات توجه نکنند

به گزارش شیوا مارکت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان گفت: قطعی آب در بعضی مناطق شهر پلدختر به دلیل آسیب به شبکه های آب و فاضلاب و ایجاد گل ولای بیشتر است.

گل ولای عامل قطعی آب بعضی از مناطق شهر پلدختر؛ مردم به شایعات توجه نکنند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران ، حمیدرضا کرم وند در راستای قطعی آب در بعضی مناطق شهرستان پل دختر گفت: در قسمت هایی از شهر پل دختر که سیل وارد منازل مردم شده ازجمله ضلع غربی شهر، در حال حاضر آب شرب این مناطق قطع است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه در این مناطق آسیب جدی به شبکه آب و همچنین شبکه فاضلاب واردشده است، اگر آب وارد شبکه شود سبب گل آلود شدن بیشتر شده و کار گروه های جهادی را سخت تر می نماید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان بیان نمود: در حال حاضر در این مناطق که آب قطع است با تانکر آب رسانی می شود و در صورت برطرف مشکل شبکه، آب این مناطق نیز وصل می شود.

وی در راستای شایعه آلودگی آب شهر پل دختر بیان نمود: آلودگی آب شهر پل دختر صحت ندارد، در حال حاضر آب 85 درصد شهر پل دختر وصل است و تنها آب 15 درصد شهر به علت تخریب شبکه قطع است، اگر آلودگی وجود داشت قطعاً آب 85 درصد مابقی شهر را نیز قطع می کردیم.

کرم وند توضیح داد: شرکت آب و فاضلاب آزمایشگاه مرجع دارد و واحد های کنترل کیفیت آب را تست می نمایند و تاکنون هیچ مسئله ای وجود نداشته است، وظیفه ما رساندن آب سالم به دست مردم است و اگر احساس کنیم آب مشکل دارد شبکه شهر را به صورت کامل قطع می کنیم.

وی اعلام نمود: قطعی آب 15 درصد شهر به دلیل این است که هنوز منازلی که دچار آب گرفتگی شده به صورت کامل پاک سازی اجرا شده و ممکن است شبکه های آب و فاضلاب تخریب شده باشد و در صورت باز شدن آب، دچار گل ولای بیشتر می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان گفت: در روز نخست که سیلاب رخ داد با توجه به اینکه سیل خط انتقال آب را تخریب کرد و از طرفی مردم احتیاج به آب شرب داشتند نیرو های شرکت آبفا در عملیاتی کوتاه مدت سه خط پلی اتیلن در محل شکستگی شهر وصل کردند؛ با توجه به اینکه مصرف آب در این شهرستان بالا است و این خط پاسخگو نیست تصمیم بر این است که خط بزرگ تر با لوله های فولادی نصب شود.

وی گفت: طی دو روز اخیر این کار پیگیری شده و نهایتاً تا فردا غروب این خط فولادی اجرا می شود و تقریباً شبکه به حالت اصلی خود برمی شود.

کرم وند اضافه نمود: با توجه به اینکه ممکن است در آینده نیز سیلاب رخ دهد و رودخانه طغیان کند بنابراین برنامه ریزی شده که تا خاتمه تابستان این خط از مسیری انتقال یابد که طغیان رودخانه نتواند آسیب وارد کند و سبب شکستگی خط شود.

ب

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4893

به "گل ولای عامل قطعی آب بعضی از مناطق شهر پلدختر؛ مردم به شایعات توجه نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل ولای عامل قطعی آب بعضی از مناطق شهر پلدختر؛ مردم به شایعات توجه نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید