یافته های پزشکی

به گزارش شیوا مارکت، پژوهش های تازه نشان می دهد که نوشیدن شیر می تواند از ترکیبات سولفور موجود در سیر که عامل طعم و رایحه آن می شود، به میزان قابل توجهی بکاهد. نتایج این پژوهش که در مجله فودساینس منتشر شده بیانگر آن است که چربی و آب موجود در شیر می تواند به خنثی سازی بوی سیر کمک کند. پژوهشگران می گویند که بهترین

یافته های پزشکی

یافته های پزشکی

با نوشیدن یک لیوان شیر بوی بد سیر از بین می رود

پژوهش های نو نشان می دهد که نوشیدن شیر می تواند از ترکیبات سولفور موجود در سیر که عامل طعم و رایحه آن می شود، به میزان قابل توجهی بکاهد. نتایج این پژوهش که در مجله فودساینس منتشر شده بیانگر آن است که چربی و آب موجود در شیر می تواند به خنثی سازی بوی سیر کمک کند. پژوهشگران می گویند که بهترین نتیجه هنگامی حاصل می شود که شما جرعه ای از شیر را همزمان با بلعیدن سیر بنوشید. ترکیب سیر و شیر در دهان و پیش از بلعیدن کامل می تواند بهترین کارآیی را در کاهش بوی نامطبوع سیر داشته باشد. چنانچه نگرانی از بابت افزایش چربی ندارید، اثربخشی نوشیدن شیر پرچرب هم در مقایسه با شیرهای کم چرب یا آب آشامیدنی، به مراتب موثرتر است. فواید بهداشتی و درمانی سیر سال هاست که از طریق دانشمندان توصیه شده است اما بوی بدناشی از آن که از طریق دهان و ترشح عرق بدن قابل استشمام است موجب آن شده است که بسکمک از مردم از گنجاندن سیر در رژیم غذایی روزانه خود صرفنظر کنند. شریل بارینگر وآرارات هانسنوگرام، پژوهشگران دانشگاه اوهایو آمریکا که این پژوهش را انجام داده اند، معتقدند که برای خنثی کردن رایحه ناخوشایند سیر، علاوه برشیر، نوشیدن آب، و خوردن غذاهای چربی دار،قارچ و سبزیجات معطر می تواند موثر واقع شود اما ترکیبی از آب و چربی می تواند نتیجه بهتری داشته باشد. مصرف روزانه سیر به ویژه در منطقه ها مجاور دریا و سرزمین هایی که با رطوبت بالا مواجهند، از طریق پزشکان و به منظور پیشگیری از بیماری های مفاصل مانند روماتیسم، توصیه می شود. سیر دارای ترکیبی به نام آلیل متیل سولفید(AMS)است که معده انسان به راحتی قادر به گوارش آن نیست و بوی بد ناشی از خوردن سیر هم به این ماده نسبت داده می شود.

ترک موز و نمک برای دختر دارشدن

پژوهشگران می گویند: اگر می خواهید صاحب فرزند دختر بشوید مصرف نمک و موز را ترک کنید و در عوض به رژیم غذایی خود لوبیا و پنیرسفت را اضافه کنید. محققان دانشگاه ماستریچ در هلند در این پژوهش دریافته اند: زنانی که قصد بارداری دارند و ترجیح می دهند فرزندشان دختر باشد باید مصرف مواد غذایی غنی از سدیم و پتاسیم مثل زیتون ها، ماهی دودی، پنیر آبی ، سیب زمینی، گوشت های فرآوری شده، نان و پاستا را کاهش داده و در عوض روی مواد غذایی غنی از کلسیم و مهمیم متمرکز شوند. به گزارش روزنامه دیلی میل، مواد غذایی حاوی مقادیر بالای کلسیم شامل ماست، پنیر سفت، ماهی آزاد کنسروی، اسفناج، بادام، جو، کلم بروکلی و پرتقال هستند. همچنین حبوبات مثل لوبیا و غلات سبوس دار حاوی مقادیر زیادی مهمیم هستند. این محققان تاکید کردند که رژیم غذایی پدر هیچ تاثیری روی جنسبت کودک ندارد. پژوهشگران در این تحقیق172زن اروپای غربی از 23ساله تا42ساله را تحت مطالعه و بررسی قرار دادند و به این نتایج علمی دست یافته اند.

سنگینی کوله پشتی دانش آموزان بیش از 10درصد وزن آنها نباشد

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: وزن کوله پشتی دانش آموزان نباید بیش از 10 درصد وزن آنها باشد بنابراین توصیه می شود تا از حمل وسایل اضافی در کوله پشتی پرهیز شود. سید احمد رئیس السادات با اشاره به مهم ترین استانداردهای مربوط به کیف و تجهیزات دانش آموزان گفت: نوع کیف دانش آموزان بهتر است به صورت کوله پشتی بوده و دسته های آن نسبتاً پهن باشد تا فشار زیادی به اسکلت وارد نکند. وی درباره وزن وسایل همراه دانش آموز تأکید کرد: وزن کوله پشتی دانش آموزان نباید بیش از 10درصد وزن آنها باشد بنابراین توصیه می شود تا از حمل وسایل اضافی که نیازی به آوردن آنها به مدرسه نیست، پرهیز شود. رئیس السادات ادامه داد: در خصوص شرایط بدن در هنگام بلند شدن، نشستن و بستن بند کفش ها باید الگوهای مناسب به دانش آموزان آموزش داده شود تا به جای خم کردن کمر، با خم کردن زانوها از فشار بیشتر به بدن و مشکلاتی مانند کمردرد پیشگری کنند. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توصیه به خانواده ها و مربیان مدارس برای بررسی شرایط فیزیکی دانش آموزان گفت: ضروری است دانش آموزان از لحاظ مؤلفه هایی مانند شرایط قامتی و انحراف ستون فقرات و کف پای صاف مورد معاینه قرار گیرند تا در صورت نیاز به مداخلات غیرجراحی از قبیل تجویز کفش طبی یا درمان های اولیه، اقدامات لازم در رابطه با آنها انجام شود. رئیس السادات با بیان اینکه تعداد زنگ های تفریح باید متناسب با نیازهای جسمی دانش آموزان باشد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در ساعت های حضور در کلاس هم نباید به طور طولانی مدت در یک موقعیت ثابت قرار داشته باشند و بهتر است با تغییرشرایط قرار گرفتن بدن و جابجایی منظم از مشکلاتی مانند درد کمر و گردن جلوگیری کنند که در این رابطه معلمانی هم نباید چندان مانع تحرک آنها شوند. وی افزود: زنگ ورزش دانش آموزان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و علاوه بر آن، نرمش های صبحگاهی هم برای نرم شدن عضلات آنها و پیشگیری از عوارض بی تحرکی می تواند مفید باشد.

درد شدید شست پا مهم ترین علامت ابتلا به نقرس است

رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: درد شدید در ناحیه شست پا، تب و ایجاد دانه هایی در لاله گوش علائم مهم ابتلا به نقرس هستند. ایرج خسرونیا گفت: نقرس را در گذشته بیماری ثروتمندان می دانستند و افرادی که گوشت زیادی مصرف می کردند به آن مبتلا می شدند. برخی از مبتلایان به نقرس هم براثر عوامل ژنتیکی به آن مبتلا می شوند. وی افزود: در این بیماری به علت مصرف زیاد گوشت اسید اوریک خون بالا می رود و در مفاصل به خصوص فاصله میان شست پا و در کلیه ها رسوب می کند که در دومی ایجاد سنگ کلیه می کند. خسرونیا با بیان اینکه درد شدید در ناحیه شست پا، گاهی اوقات تب و ایجاد دانه هایی در لاله گوش از مهم ترین علائم آن است. شرح داد: انجام آزمایش خون و بررسی میزان اسید اوریک مهم ترین راه تشخیص این عارضه است. وی گفت:درمان این عارضه دارویی است و افرادی که مبتلا به آن می شوند باید از خوردن برخی حبوبات، گوشت قرمز برخی گیاهان و کله پاچه خودداری کنند. خسرونیا با بیان اینکه افراد سالم معمولاً کمتر به این بیماری مبتلا می شوند یادآور شد:گوشت قرمز علاوه برایجاد نقرس چربی زیاد هم برای خون در پی دارد لذا توصیه می شود به مصرف هفته ای دوباره آن اکتفا شود و بیشتر گوشت سفید و ماهی و مرغ مصرف شود. رئیس جامعه متخصصان داخلی خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری در ایران زیاد نیست اما در برخی کشورها از هر هزار نفر 10تا20نفر را گرفتار می کند.

ویتامین B پیشرفت بیماری های مغزی را کند می کند

تحقیقات انگلسی ها نشان می دهد که مصرف روزانه قرص های ویتامین Bمی تواند به حل مشکل فراموشی و از دست دادن حافظه در افراد پیر و مسن کمک کند. و فرایند فراموشی را کند و آرام کند. محققان دانشگاه آکسفورداعلام کردند که این اولین تحقیق و مطالعه ای است که روشی برای کند کردن بیماری آلزایمر پیشنهاد کرده است. دانشمندان معتقدند که این نتایج بسیار مهم هستند اما نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد تا بتوان این بیماری را به طور کامل درمان کرد . نتایج این تحقیقات در مجله Public Library of Science Oneبه چاپ رسیده و محققان در مطالعات خود168فرد مسن را مورد بررسی قرار دادند. افراد با بالا رفتن سن به بیماری های فراموشی و آلزایمر مبتلا می شوند و تا کنون درمان قطعی برای این گونه بیماری ها پیدا نشده است. در این تحقیقات که به مدت 2سال انجام شده، نصف افراد مسن قرص های ویتامین Bشامل ویتامین B6-B12را مصرف می کردند و نصف دیگر از داروهای تسکین دهنده معمول استفاده می کردند. بعد از 2سال میزان چروک و جمع شدن مغز این افراد آزمایش شد. این تحقیقات نشان می دهد افرادی که طی این 2سال از قرص های ویتامین Bاستفاده کرده اند 30درصد مغز آنها کمتر از بقیه افراد جمع شده است.

مصرف ماهی از عقب ماندگی ذهنی و فیزیکی بچه ها پیشگیری می کند

یک متخصص تغذیه گفت: کمبود اسید چرب امگا3موجب ناراحتی های کلیوی، و مصرف 2بار در هفته از ماهی نیاز بدن را به امگا3برطرف می کند. مرتضی صفوی افزود: بخش اعظم مغز از اسید چرب آلفا لینولئیک ساخته شده است و بالا بودن اسید چرب غیراشباع در ماهی مانع رشد سلول های سرطانی پروستات می شود. وی گفت: کمبود اسیدچرب الفا لینولئیک می تواند به نام عامل اصلی بیماری آلزایمر باشد. کاهش سرطان ها و آسیب های ناشی از آن هم باعث خشکی پوست و ناخن می شود. این متخصص تغذیه افزود: ماهی یکی از مهم ترین منابع پروتئین حیوانی است. باله های یک ماهی تازه مرطوب است شکم آن سفید مایل به زرد است. مردمک آن درشت و محدب است و شکم آن برآمده است همچنین گوشت ماهی تازه سفت و در مقابل ارتجاع سخت است و اثر انگشت بر روی آن باقی نمی ماند. ولی ماهی فاسد لزج است و اثر انگشت بر روی آن باقی می ماند. آبشش آن بنفش مایل به سیاه است و بوی آمونیاک می دهد. وی افزود: کباب کردن ماهی بسیار بهتر از پختن آن است . سرخ کردن ماهی هم باید با پوششی از آرد یا خمیر انجام شود که ارزش غذایی ماهی را افزایش داده و بافت ماهی را حفظ می کند. این متخصص تغذیه افزود: از لحاظ تغذیه ای ماهی علاوه برهضم سریع و کیفیت بالای پروتئین، دارای اسیدهای آمینه ضروری است که با گوشت های قرمز بدون چربی برابری می کند. تخم ماهی 25درصد پروتئین و اسیدنوکلئونیک بسیار بالایی دارد. برای افراد بالاتر از 2سال، دوتا 3 وعده از گروه گوشت ها باید در وعده غذایی خود داشته باشد که حاوی پروتئین، مواد معدنی، چربی و کلسترول است. مصرف 2بار در هفته از ماهی نیاز بدن را به امگا3برطرف می کند.

منبع:دنیای زنان 63

منبع: راسخون
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29628

به "یافته های پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید