یک ترش خوشمزه که شما را سالم، زیبا و لاغر می نماید

به گزارش شیوا مارکت، لیموترش نه تنها در تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان بیماری ها تاثیر دارد، بلکه ویتامین C، کلسیم، فولات، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، پروتئین، کربوهیدرات و انواع ویتامین های گروه B موجود در آن باعث شادابی و سفیدی پوست هم می گردد.

یک ترش خوشمزه که شما را سالم، زیبا و لاغر می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، لیموترش یکی از مهم ترین انواع مرکبات است که حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است، در واقع این اسید در لیموترش و پرتقال وجود داشته و به عنوان یک اسید آلی عمل می نماید.

تاثیر استفاده از لیمو در بهبود بیماری ها

برای درمان سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه خفیف، صاف شدن گلو، کاهش درد و التهاب آن، جلوگیری از سرطان، درمان سنگ کلیه، بهبود یبوست، کاهش حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری، مانع بروز آب مروارید، کاهش خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می توانید از لیمو بهره ببرید.

مصرف روزانه به مقدار بسیار کم باعث کاهش فشار خون سیستولیک شده و رعایت آن در رژیم غذایی توصیه می گردد. بعضی افراد در زمان تهیه غذا از آبلیمو استفاده می نمایند که این امر نقش مهمی در سلامت جسمانی بدن دارد.

محققان کشف نموده اند که لیمو دارای 22 ترکیب ضد سرطان است و برای داشتن کبدی سالم و افزایش فراوری صفرا در کبد باید حتما مصرف گردد.

اگر دچار آنفلوانزا یا سرماخوردگی شدید عسل را با مقداری آب لیمو و آب گرم ترکیب کنید. برای بهتر شدن نتیجه می توانید از فلفل و دارچین هم یاری بگیرید؛ چرا که لیمو خواص ضد ویروسی و ضدباکتری زیادی دارد.

بسیاری از افراد به منظور کاهش وزن یا لاغری صبح هنگام به صورت ناشتا مقداری از آبلیو را در یک لیوان آب ولرم ریخته و آن را میل می نمایند، در واقع این کار به پر شدن حجم معده و جلوگیری از اشتها یاری زیادی خواهد نمود.

مضرات لیموترش را بشناسید

بعضی از افراد به خصوص قدیمی ها بنا بر عادت همیشگی همراه چای خود حتما از یک عدد لیموترش استفاده می نمایند تا به این صورت از مزایای آن بهره مند شوند، اما انجام این کار بسیار اشتباه است. طبق مطالعات گوناگون این عمل منجر به از بین رفتن ویتامین های C موجود در لیموترش می گردد و به راحتی به مینای دندان آسیب زده و خشکی دهان را به وجود می آورد.

هشدارهای زیر را جدی بگیرید

1- آب لیموترش با گوجه فرنگی سازگار نبوده و نباید همراه با آن مصرف گردد.

2- به هیچ عنوان از آب لیموی کهنه استفاده نکنید؛ چرا که باعث فراوری اسیدهای مضر شده و برای بدن خوب نیست.

3- از زمان برش لیمو تا مصرف آن نباید مدت زمان زیادی بگذرد و به هیچ عنوان همراه غذاهای داغ به خصوص چای میل نگردد؛ چرا که باعث از بین رفتن ویتامین های C موجود در آن شده و برای بدن مضراتی به وجود می آورد.

4- بعضی افراد آب لیموترش را در یخچال نگهداری می نمایند و در زمان های مختلف به خصوص تهیه سالاد در آن استفاده می نمایند، اما انجام این کار باعث از بین رفتن ویتامین های موجود در آن شده و منجر به سمی شدن غذا خواهد شد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20718

به "یک ترش خوشمزه که شما را سالم، زیبا و لاغر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ترش خوشمزه که شما را سالم، زیبا و لاغر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید