10 کارخانه برتر کارتن سازی ایران سال 99 [ خرید کارتن ارزان ]

به گزارش شیوا مارکت، کارتن سازی و شناخت بهترین ها در این حوزه دغدغه امروز و دیروز به شمار نمی آید، و همواره برای افراد احتیاج محسوب می شده است. نبود جنس به دلایل تحریم و یا کمبود مواد اولیه برای فراوری انواع کارتن، از دلایل مهم متخصصان در این حوزه به شمار می آید. اینکه بهترین کارتن سازی در ایران کجاست یا قیمت کارتن سازی طبق چه محاسباتی بالا و پایین می گردد هم که به معزل امروز ما مبدل شده است.

10 کارخانه برتر کارتن سازی ایران سال 99 [ خرید کارتن ارزان ]

هدف ما از فراوری این مقاله این است که برای شما بهترین گزینه ها را برای خرید کارتن معرفی کنیم و شما با تحقیق خود بتوایند بهترین تصمیم را هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت بگیرید.

آینده کارتن سازی در دنیا به کدام سمت خواهد رفت ؟

خرید آنلاین و بازرگانی الکترونیک (Ecommerce) تقاضای جدیدی برای کارتن سازی با اندازه های گوناگون و براساس درخواست مشتری ایجاد نموده است. شرکتهای آمازون و ایبی (Ebay) و حتی دیجی کالا در ایران اکنون برای خرید اجناس گوناگون به وسیله اینترنت گزینه های فراوانی در اختیار و مشتریان قرار می دهند. همین امر احتیاج روزافزون به چاپ و فراوری کارتن از کوچک تا بسیار بزرگ و در تیراژ کم (حتی یک عدد) را الزامی کرده است و در پاسخ به این احتیاج، شرکتها اکنون تجهیزات فراوری جعبه براساس و تقاضا را ارائه کرده اند.

نمیدانم آیا شما هم تجریه مرا داشته اید یا نه. ولی هفته گذشته من هشت کارتن در ابعاد مختلف از شرکتهای گوناگون دریافت کرده ام که هرکدام حاوی محصولات در ابعاد و اندازه های متفاوت بوده اند. دوستان دیگری هم همین فرایند جدید را تجربه کرده اند. با اینکه من سال ها است جعبه های کارتنی دریافت می کنم؛ ولی به تازگی می بینم که جعبه ها هرچه بیشتر متناسب و درست به اندازه ابعاد کالا ساخته و شخصی سازی می شوند. به همین خاطر در بسته بندی آنها از پوششی حبابی و دانه های فوم ضربه گیر کمتری استفاده می گردد.

بیشتر بخوانید : دستگاه جدید نوزومی برای چاپ روی کارتن

در حال حاضر بیشتر شرکت ها از جعبه های کارتی استانداره پیش ساخته استفاده می کنند. در حالی که بسیاری از این جعبه ها معمولا به ضایعات و پسماند تبدیل می شوند مگر اینکه برای استفاده خاصی طراحی شده باشند. از سوی دیگر بیشتر شرکت ها مجموعه ای از جعبه های پیش ساخته دارند که در انبار نگهداری می شوند و پس از مدتی دیگر به کار نمی آیند و باید دور ریخته شوند یکی دیگر از انواع جعبه های رایج جعبه هایی هستند که از ورق های بزرگ کنگره ای ساخته می شوند. مورد استفاده این جعبه ها، حمل ونقل و جابجایی بیلبوردها و پوسترها است. به این جعبه یا اصطلاحا Franken ken boxes می گویند که در حقیقت از واژه فرانکشتاین الهام گرفته شده است.

به همین خاطر ارائه جعبه های کارتنی و براساس احتیاج مشتری مزایای فراوانی دارد .

فراوری جعبه های کنگره ای براساس تقاضا فرایندی جدید در بازار چاپ و جعبه سازی است. یکی از شرکت هایی که از سال 2003 جعبه کارتنی براساس تقاضا (درخواستی)فراوری می کند شرکت Ply mouth Packaging در آمریکا است. البته از سال 2003 تا به امروز درخواست برای این جعبه ها همگام با رشد تجارت الکترونیک و ظهور شرکت های مثل آمازون رشدی تصاعدی داشته است. تعداد کل کارتن های فراوری شده در آمریکا سالانه بالغ بر 100 میلیارد جعبه آست! درحقیقت احتیاج برای ساخت جعبه های کارتی درخواستی، رشدی انفجاری را تجربه کرده است. شرکت آمازون به تنهایی، 2 میلیون جعبه کارتنی فراوری و چاپ می کند. در اوایل سال 2018 شرکت west rock که یکی از بزرگترین فراوری کنندگان مواد بسته بندی با درآمد سالانه ا میلیارد دلار است- شرکت پلیموث پکیجینگ، واحد تجاری فراوری جعبه بر اساس تقاضا (درخواستی) یا) Box on demond) BOD) را به همراه یک شرکت ایتالیایی دیگر به نام بانوتک panotec SRL خرید که در زمینه BOD فعالیت می کند. شرکت پانوتک تجهیزات ساخت جعبه های کارتنی را فراوری می کند. شرکت وست راک حقوق انحصاری توزیع تجهیزات پاتوتگ در آمریکا و کانادا را نیز از آن خود کرده است.

فرآیند فراوری کارتن BOD

هسته اصلی فرآیند BOD یک ماشین فراوری جعبه کارتنی با استفاده از ورق های آکاردلونی (فلوت) است این ماشین با چهار عرض متفاوت عرضه می گردد، کوچکترین عرضی آن 55 اینچ است و بزرگترین ماشین معادل عرض 97 اینچ دارد. برخی از این ماشین ها را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که همزمان چندین ورق با عرض های مختلف را تبدیل به جعبه هایی با ابعاد مختلف کند.

مدل های ماشین ها متفاوت اند، به طور میانگین هر دستگاه قادر است در هر دقیقه تا 10 جعبه درست کند. یک سیستم کامل معمولا شامل ماشین فراوری ورق کارتن، ماشین اتوماتیک جعبه چسبانی، نرم افزار طراحی و مشخص ابعاد جعبه برای فراوری، تیغ زنی و جعبه چسباتی و چاپ می گردد. علاوه بر اینها آپشن های مختلف دیگری را نیز می توان به دستگاه افزود.

بیشتر بخوانید : آیا خرید آنلاین محصولات بر فرایند رو به رشد بسته بندی تاثیر می گذارد؟

این شرکت سازنده، مدل تجاری جالبی ارائه می کند که براساس نصب یک سیستم طراحی شده متناسب با احتیاجهای خاص هر مشتری عمل می کند.

تجهیزات در مرکز یا کارخانه صاحب کار براساس یک توافق نامه انحصاری چندساله برای فراوری جعبه کارتن نصب می گردد، مشتریان برای به کارگیری این تجهیزات دو گزینه دارند در گزینه اول به هیچ سرمایه گذاری اولیه ای احتیاج نیست. به همین خاطر بسیاری از فراوریکنندگان جعبه که سرمایه کافی ندارند می توانند به این گزینه رو آورند، چون میزان پرداخت به سازنده بر اساس حجم موادی که هر ساله مورد استفاده قرار می گیرد، مشخص می گردد.

شرکت BOD از این محاسبه برای مشخص هزینه، در ازای هر متر مربع مبلغی را مشخص می کند و در قرارداد قید می کند. البته باطله را نیز باید در نظر گرفت ولی به طور میانگین مبنای محاسبه جعبه های کوچکتر است. بر همین اساس مصرف ورق های کنگره ای بسیار کمتر از جعبه های استاندارد از پیش ساخته خواهد بود. از آنجایی که جعبه براساس ابعاد کالا فراوری می گردد، در هزینه های ارسال و حمل ونقل صرفه جویی به عمل می آید و در بسیاری از موارد به نایلون های حبابی با دانه های فوم ضربه گیر احتیاجی نیست و یا در مقیاس کمتری مورد استفاده قرار می گیرد؛ به عنوان مثال برخی مشتری ها تا 25 درصد از میزان بسته بندی خود کاسته اند و برخی دیگر نیز بیش از 18 درصد در هزینه خرید ورق های کنگره ای خود صرفه جویی کردند. یک سازنده نیز تا 94 درصد از میزان باطله و دورریز خود که معمولا مورد استفاده قرار نمی گرفت و صرفه جویی کرده است. از سوی دیگر با استفاده از جعبه های کاملا متناسب با اندازه کالا، مشتریان نیز به طور میانگین 2 دلار در هر جعبه صرفه جویی می کنند.

بیش از 40 درصد از تجهیزات BOD اکنون در خدمت شرکت های دارای سیستم بازرگانی الکترونیک خرید آنلاین است.دیگر مشتریان شامل سازندگان مصالح ساختمانی، مبلمان و بازارهای دیگر می شوند.

شرکت پلیموت درحال حاضر بیش از 100 مشتری دارد که از ماشین های BOD استفاده می کنند. با اینکه پانوتک بیش از 1000 ماشین در سراسر دنیا از سال 1986 تا به امروز به فروش رسانده است، پیش بینی می شوند با یاری وست راک میزان فروش این شرکت باز هم رشد کند.

با رشد بازرگانی الکترونیک (آنلاین) موقعیت های جدیدی برای چاپکاران به وجود می آید. چاپکاران و کارتن سازان می توانند تخصص خود را در اختیار این شرکت ها قرار داده و تجهیزات و سیستم های چاپ و فراوری جعبه آنان را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید : نقش رنگ در بسته بندی و فروش به چه میزان است؟

کریس گیمز مدیر بازاریابی BOD می گوید این دستگاه کاربردهای منحصربه فردی دارد که فراتر از فراوری جعبه برای کالای روزمره مثل خمیردندان و لباس است. این کاربردها شامل جعبه ویژه کابینت آشپزخانه، مبلمان و هر چیز دیگری که شرکت آمازون به دست مشتریانش می رساند، نیز می گردد؛ حتی بسته بندی قایق کانو .

به نظر می آید در آینده امکان استفاده از دیگر مواد بسته بندی و حتی چاپ بیرون و درون جعبه نیز با این دستگاه امکان پذیر باشد به همین خاطر می توان در آینده از آن حتی برای جعبه سازی معمولی در کارگاه های کارتن سازی نیز استفاده کرد. شرکت اپل و دیگران نیز از هم اکنون به دنبال استفاده از چنین سیستمی هستند.

شرکت وست راک درحال حاضر سه واحد بزرگ فراوریی در امریکا دارد . این شرکت برنامه های درازمدتی برای گسترش این کسب و کار خود دارد. صنعت کارتن درحال حاضر شاهد تحولات و نوآوری های هیجان انگیزی است و آینده ای روشن پیش رو دارد.

10 کارخانه برتر کارتن سازی ایران سال 99

1. شرکت کارتن گلزار صفا دشت

نوآوری در صنعت بسته بندی

شرکت کارتن گلزارصفادشت درسال 1394 توسط آقای بابک اصفهانی تاسیس شده است. با توجه به پیشینه فعالیت این گروه در بازار، تحت عنوان مقوا مروارید(مقوای آرتیمان) و به دنبال پی گیری اهداف توسعه ای و نوآوری هرچه بیشتر در صنعت کارتن و مقوا، اقدام به جداسازی بخش تبدیل از نوع ورق اجرا شده است. این اقدام به منظورافزایش توان فراوری و با نصب و راه اندازی ماشین آلات جدید در فضایی بزرگتر اجرا شده است .کارتن گلزارصفادشت با ساخت انواع ورق کارتن، جعبه، سینگل فیس، جعبه مواد غذایی و موارد مشابه با افتخار آماده ارائه خدمات به شرکت ها و مشتریان محترم میباشد.

امکانات

  • خط فراوری ورق کارتن بهداشتی و صنعتی
  • ماشین چاپ فلکسو
  • ماشین دایکات روتاری
  • ماشین دایکات فکی
  • ماشین شرینگ اتوماتیک
  • ماشین جعبه ساز اتوماتیک
  • ماشین جعبه چسبان

محصولات

  • جعبه برگر
  • جعبه آبمیوه
  • جعبه غذا
  • جعبه پیتزا
  • سینگل فیس
  • جعبه خرما
  • جعبه ای فلوت
  • جعبه ای سوخاری
  • جعبه مرغ آماده
  • جعبه های آماده

شهریار، صفادشت، شهرک صنعتی صفادشت، خیابان چهارم غربی بین بلوار خرداد و تیر پلاک 129

65438173

2. شرکت بزرگ کارتن

شرکت بزرگ کارتن در سال 1385 تاسیس شده و کارخانه خود را در شهرک صنعتی اشتهارد کرج در زمینی بالغ بر 10000 مترمربع و 5000 مترمربع فضای فراوریی بنا نهاد و با در اختیار دریافت تکنولوژی روز دنیا و نیروهای متخصص و کارآمد داخلی فراوری انبوه خود را در سال 1388 شروع نمود.

شرکت بزرگ کارتن فراوری کننده ورق کارتن و کارتن بسته بندی با بهترین کیفیت در عرضهای مختلف و با فلوتهای C و B می باشد که قابلیت فراوری ورق های 3لا و 5لا را دارا می باشد.

همچنین بزرگ کارتن با بهره گیری از خط کامل تبدیل؛ شامل چاپ فلکسو (4رنگ) خط و برش، لب چسب و تاکن، دایکات روتاری، دایکات فکی، دایکات پینگ پنگی، منگنه زن و تسمه کش این امکان را فراهم آورده تا این شرکت بتواند کارتنهایی با کیفیت چاپ مناسب را به منظور بسته بندی گروه های مختلف محصولات فراوری نماید.

با توجه به تجهیزات مذکور این شرکت توانایی فراوری محصولات زیر را فراهم آورده است :

  • انواع ورق سه و پنج لایه با فلوت C و B در عرضهای 160 الی 200 سانتی متر
  • انواع کارتن های بسته بندی معمولی و دایکاتی به همراه چاپ تا 4 رنگ و کارتن های لمینتی
  • سینگل فیس C و B فلوت

کارخانه : شهرک صنعتی اشتهارد بلوار ملاصدرا غربی بعد از بلوار نظامی سوسن 2 سنبل 4 شرقی سوسن 3

تلفن فروش: 02166438279/66590342

3. شرکت صنایع بسته بندی برزین کارتن پارس

صنایع بسته بندی برزین کارتن پارس با بیش از 4 دهه سابقه، در سال 1385 با ظرفیت 45,000 تن فراوری ورق و کارتن فعالیت خود را شروع کرده است.این شرکت در طی سال های اخیر همیشه سعی در بهبود کیفیت کالای فراوریی خود داشته و کسب رضایت مشتریان جزء اولویت مدیریان این شرکت بوده است.

یکی از ارکان و خواسته های مدیران شرکت الزام خود به تعهدات و مسئولیت پذیری در قبال مشتریان این شرکت میباشد و با همین رویکرد این شرکت یکی از شرکای تجاری کارخانجات و فراوری کنندگان مهم کشور محسوب میگردد.

به همین دلیل با هدف ارتقا کیفیت با نصب خط فراوری ورق کارتن با عرض 2 متر با توان فراوری انواع کنگره های فلوتینگ A ، B ، C قادر به فراوری انواع کارتن سه لایه و پنج لایه با هر نوع کنگره ای مباشد. همچنین با نصب ماشین های چاپ پهار رنگ و بسته بندی اتوماتیک توانسته است در کنار محصولات کارخنجات داخلی، بخش عمده ای از فراوریات خود را صادر نماید.

فراوریات

  • فراوری کننده انواع ورق سه لایه و پنج لایه
  • ورق و سینگل فیس با فلوت E , B , C تا عرض 2 متر
  • فراوری کننده انواع کارتن با چاپ چهار رنگ اتوماتیک
  • فراوری کننده انواع جعبه های لمینتی به صورت اتوماتیک
  • مجهز به انواع ماشین آلات دایکات و سلفون کشی

تهران، جاده ساوه، بعد از سه راه آدران، شهرک صنعتی نصیرآباد، سرو 25، شماره D11 , D19

تلفن : 02156391091

4. ورق کارتن نیوساد

وجه تمایز ما سرعت، دقت، کیفیت ما می باشد.

واحد فراوریی کارتن نیوساد از سال 1394 فعالیت خود را شروع کرده و در زمینه فراوری سینگل فیس با کیفیت متمایز و در خورد مشتریان محترم فعالیت می کند. فراوری ورق سینگل فیس در این واحد فراوریی از محدوده عرضی 120 تا 160 سانتی متر می باشد.

تلفن : 02165639544 همراه : 09121161997

5. مجتمع بسته بندی گلدیس نفیس

فراوری کننده کارتن های لوکس لمینتی

تاریخچه

مجتمع چاپ و بسته بندی گلدیس نفیس نقش دنیا پس از 40 سال کوشش و تجربه حاج محمد کشانی، با همراهی فرزندان در ابتدا از سال 1998 با تأسیس شرکت صنایع لمینت و بسته بندی نفیس پایه گذاری گشت، سپس در سال 2006 این خانواده توانستند بزرگترین مرکز فراوری محصولات چاپی، جعبه های امنیتی و کارتن های لوکس را در ایران با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا راه اندازی کنند.

این شرکت با فعالیت در صنعت چاپ و بسته بندی، محصولات و خدمات با کیفیت و متمایزی نسبت به سایر رقبا به مشتریان ارائه می کند و در راستای توسعه و گسترش فعالیت ها، این شرکت در سال 2015 نیز مجددا پیروز به نصب مدرن ترین تجهیزات پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ شده که بدون وابستگی به دیگر مراکز و تحت نظارت مدیریت واحد، ضمن رعایت اصول استاندارد و ارتقاء صندلی بسته بندی در منطقه با تکیه بر استعدادهای نیروهای جوان و با انگیزه، از فناوری های روز دنیا بهره گرفته و با پایبندی به اصول اخلاقی، شفافیت اطلاعاتی، کار تیمی، مشتری مداری و رعایت الزامات زیست محیطی، با همراهی مداوم و مؤثر مشتریان ارزشمند، زمینه رضایت هر چه بیشتر آنان را فراهم کرده است.

اصفهان،شهرک صنعتی جی،خیابان یازدهم - پلاک 3

تلفن: 03135040

دفتر تهران: میدان جمهوری،ابتدای خیابان جمهوری،پلاک 1600

تلفن: 02166942591

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24004

به "10 کارخانه برتر کارتن سازی ایران سال 99 [ خرید کارتن ارزان ]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کارخانه برتر کارتن سازی ایران سال 99 [ خرید کارتن ارزان ]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید